Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 91
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Previsoka davanja
Povratak na članak

Zašto pada prodaja novih vozila u Hrvatskoj? Stručnjak objašnjava u čemu je problem!

U Hrvatskoj je u prva tri mjeseca ove godine prodano tek 12.139 novih putničkih automobila, što je 12,3 posto manje nego u istom razdoblju lani

Komentari 36

DU
Deleted user
10:14 14.04.2019.

Ne treba biti stručnjak da bi znali zašto je to tako. Preskupa i prevelika staromodna pretpotopna neefikasna administracija je hrvatski zloćudni tumor koji i dalje proždire hrvatsko zdravo tkivo, i tako će biti dok se sve ne uruši kao kula od karata.

VL
CR
crocro
10:01 14.04.2019.

Zašto pada prodaja? Pa zar se nismo svi skupa ponadali da će porasti prodaja novih automobila kada se reklo da nam je vozni park vrlo star i da će se smanjiti davanja kako bi ljudi počeli mijenjati stare automobile i kupiti nove i tako doprinjeti sigurnosti prometa na cestama. Ali je očito da se radi suprotno, jer su davanja velika i ljudi odustaju od kupovine novih automobila. Nameti su veliki i to ne samo na automobile već na sve i svašta. I čim se pojavi neki signal da bi obični čovjek počeo osjećati rast standarda, odmah se taj osjećaj ubije u dušu povisivanjem ili dodavanjem raznih nameta na sve i svašta i time se odmah neutralizira svaki signal dobitka za džep običnoga čovjeka. Zato je teško očekivati da ćemo osjetiti porast standarda ili barem zapaženiji porast standarda. Zašto je to teško očekivati? Pa zato jer se negdje najavi sniženje PDV-a za nešto a odmah gotovo u isto vrijeme dođe povišenje cijena za nešto drugo i tako jedno drugo poništava, pa vrijedi ona izreka: "Gdje si bio? Nigdje. Što si radio? Ništa." Tako se postavlja pitanje: Kada ćemo doživjeti smanjenja cijena, smanjenja PDV-a ili druge pogodnosti za narod, a da barem dvije godine ne dođe do povišenja niti cijena niti poreza za bilo što. Pa kada se nakon dvije godine mrvicu dignu cijene, odmah da više od toga porastu plaće i mirovine. To se onda može zvati povišenje standarda jer bi to narod konkretno osjetio u džepu. A narod priznaje samo to koliko ima u džepu. Sve drugo je za narod iluzija.

VL
HA
hacker
10:13 14.04.2019.

Zbog trošarina koje je vlada povećala te WLTP-a smanjena je prodaja novih vozila a za očekivati je da će upravo zbog WLTP-a od 2020 drastično pasti prodaja novih auta u HR. Daleko povoljnije je uvesti rabljeni dizel jer je CO2 izmjeren po NEDC-u a tako će i ostati. Npr. za novu Daciu Duster 1.6 SCE 4WD trošarina je nebuloznih previsokih 26270 kuna kao da se radi o luksuznom vozilu visoke klase a ne radnom vozilu za "seljaka" a za taj iznos trošarine kupim iz uvoza rabljeni dizel Ford Focus te platim sva davanja i još mi ostane novaca. Prosječna starost osobnih vozila u HR trenutno je 14 godina a dok nismo bili punopravna članica EU 2008 god. prosjećna starost vozila je iznosila 9.5 god. dakle standard je pao od kada smo u EU a ne da se povećao. Sve to govori da naši političari tj. vlada ne radi dobro svoj posao. I još nešto,to se sigurno neće dobro odraziti na sigurnost u prometu i na zacrtani cilj za smanjenje broja poginulih u prometu.

VL
BE
berija
10:01 14.04.2019.

Prodaja novih automobila u Hrvatskoj pada jer ljudi nemaju novca a nitko više nije lud uzimati kredite po 7 do 10 posto kamate za kupovinu nečega čemu vrijednost padne 20 posto onog trenutka kad ga kupite.

VL
SM
siki_miki
10:30 14.04.2019.

jedini u europi smo nabili trosarine pa imamo i odgovarajuci vozni park. treba pisat europskoj komisiji da zabrane trosarine unutar EU jer to unistava trzisno natjecanje. Najgore za ovu vlast bi bilo da se otvori tvornica automobila, npr. Skode, Seata ili slicno. Jer ne bi bilo trosarina na te aute!

VL
ZA
zajgorec
09:12 14.04.2019.

marušćić-stručnjak? od kad?🤔😱

VL
OB
Oblivion
10:56 14.04.2019.

Za 10 15 tisuća eura bolje je kupit rabljeni 2-3 godine nego novi. Primjer kolega radije uzeo u Njemačkoj Mazdu CX 5 2015 g dizela sa svim davanjima za 15 000E, nego novog I30 koji je bio prva opcija.

VL
JU
jukicam8
10:31 14.04.2019.

Država je glavni krivac. Nameti svih vrsta koje plaćamo podižu cijene novih automobila, cijene goriva su nerealno visoke, vozni park političara smanjiti drastićno, broj zastupnika svih vrsta svesti na trećinu i uhljebe izbristai s platnih lista i na kraju smanjiti PDV i doprinose pa će porasti prodaja i gospodarstvi početi rasti brže. Vrlo jednostavno.

VL
ST
stefj
13:22 14.04.2019.

A što sad, treba odnekuda hraniti sve te silne uhljebe sa stečenim pravima i primanjima. Zato i imamo jedne od najviših poreza u EU, najviše među tranzicijskim zemljama... Naravno da takva porezna politika uzima svoj danak, a to je pad prodaje vozila, kao i pad proizvodnje, pad stanovništva i sl. Ako ti ode preko 300.000 ljudi i to uglavnom mladih iz realnog sektora, to je nenadoknadiv gubitak za gospodarstvo... A ti ljudi su uglavnom kupci novih automobila, zajedno s gospodarskim sektorom koji opet ovisi o tim istim ljudima. Tako da jedino što donekle može spasiti prodaju vozila, je javni i državni sektor, a to je zapravo čisto pretakanje iz šupljeg u prazno. Istina, jedan statistički podatak će izgledati bolje, no ukupno za državu i društvo to je ništa... I dok politika ne shvati da ovo sitno kokošarenje bez pravih reformi javnog sektora ne vodi nikuda i dok ne napravi neke krupne poteze koji će pružiti neku perspektivu za bolju budućnost, negativni trendovi će se nastaviti.

VL
WE
weAreCro
09:53 14.04.2019.

Vise je razlogaza to. Nitko ne spominje liberalizaciju na trzitu rada gdje imate masu radnika koji nemaju siguran posao jer im poslodavci ne daju dugorocne ugovore nego im se produljuju mjesecno i tako ih zavlace godinama, pa kako da se netko odluci na kupnju novog auta od 12-14.000€ kad nema siguran posao(osobno poznajem desetak ovakvih primjera). Drugi razlog su davanja i nameti na kupnju novog auta koja zapravo potencijalne kupce poticu na razmisljanje da je mozda isplativije kupiti par godina rabljeni auto iz uvoza. Treci razlog- pa iz drzave se iselilo oko 300.000ljudi, i ako je prosjek 4 clana obitelj onda imate 75.000 obitelji koje su bile potencijalni kupac novih auta jer su mahom odlazili mladi ljudi. Tek kad automobili srednje-nize klase postanu dostupni srednjm-niskom sloju gradana (koji je vecina stnovnistva) tek ce onda se moci pricati o rastu prodaje novih auta, do tad zaboravite.

VL
ZI
zip123
19:47 14.04.2019.

Genijalci,kolika su primanja,troskovi zivota,davanja na nova vozila?Pravite se ludi i cudite se zasto je tako,a ljudi jedva da imaju za osnovno.

VL
DU
Deleted user
11:46 15.04.2019.

treba nahraniti gladna uhljebnicka usta

VL
MT
makan tahi
10:20 14.04.2019.

evo porasti će čim rentakarovi počnu obnavljati flotu, statistika zadovoljena

VL
DU
Deleted user
17:56 14.04.2019.

Ne znam je li tko spomenuo jedan razlog koji se meni čini najbitnijim. Benzinski, a pogotovo diesel automobili polako odlaze u zastaru i u tijeku je velika promjena. U nekim zemljama i gradovima već je i potpuno zabranjen. Norveška je prošle godina kupovala većinom (80%) električne automobile. Vozim desetogodišnjeg benzinca i vozit ću ga još desetak godina jer mi se više ne isplati kupovati novi benzinac, a pogotovo ne diesel. Za desetak godina bit će ih nemoguće prodati, a električni će već biti puno povoljniji.

VL
DO
dopizdilomi
09:41 14.04.2019.

Evo meni treba novi automobil. Moj stari s 23 godine se raspao. Možete mi ga prodati a ja ću ga platiti ćim dobijem posao.

VL
JO
josmalopanestalo
20:57 18.04.2019.

pa valjda zato kaj 12000 ljudi treba novi auto a imaju i lovicu za njega

VL
LI
Lionel
10:03 14.04.2019.

Danas je autobus isto super.

VL
LU
lukathereem
09:40 14.04.2019.

Nemože stalno rast

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.