Naslovnica Auti Automobili

Prodaja Insignije pala 31 posto, Opel uvodi neradne tjedne, radnicima režu plaće

– Ovakav ritam rada trajat će najmanje šest mjeseci, a zaposlenicima će biti smanjene plaće. Ujedno, u planu je i ukidanje druge smjene u proizvodnji – ustvrdio je glasnogovornik kompanije
02. listopada 2019. u 06:00 5 komentara 5825 prikaza
Opelova tvornica (Ilustracija)
Foto: Martin Schutt/DPA/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Samo dan nakon što je počelo suđenje Volkswagenu za prekomjerno onečišćenje koje emitiraju njegova vozila, na vidjelo je jučer izašlo da se još jedan veliki njemački proizvođač automobila nalazi u prilično velikim problemima.

Ilustracija 'Kad se radi – radi se' Radnik s Balkana opisao kako je raditi u Njemačkoj: 'Ako dođeš u 5.50, kasno je'

Naime, Opel je objavio da smanjuje proizvodnju te da većina od 2.600 zaposlenika u njihovoj centrali u bavarskom Rüsselsheimu prelazi na ritam rada svakog drugog tjedna, odnosno jedan tjedan rade u proizvodnji dok su sljedećeg tjedna slobodni. Uprava tvrtke i predstavnici zaposlenika složili su se da je ovakav koncept rada jedini trenutačno održiv, a suglasnost su dobili i od nadležnih državnih agencija.

Smanjenje plaća

– Ovakav ritam rada trajat će najmanje šest mjeseci, a zaposlenicima će biti smanjene plaće. Ujedno, u planu je i ukidanje druge smjene u proizvodnji – ustvrdio je glasnogovornik kompanije.

Problemi za Opel nastali su zbog smanjene potražnje kupaca za modelom Insignia, inače najvećim i najluksuznijim modelom automobila koji ova tvrtka proizvodi. Dok je u prvoj polovici prošle godine prodano 43 tisuće primjeraka Insignije, ove godine prodaja je znatno manja. U prvoj polovici 2019. prodano je samo 29.500 primjeraka ovog modela. Proizvodnja je, dakle, smanjena za više od 31 posto.

Usporedba automobila USPOREDBA Struja, hibrid ili nafta - istražili smo koje je rješenje najbolje

Dodatni problem nastao je i zbog proizvodnje Insignije. Naime, jedna tvornica automobila najčešće proizvodi dva modela vozila koja se, u organizacijskom smislu, izmjenjuju na trakama. U tvornici u Russelsheimu proizvodila se Insignia te Opelov model Zafira koji je tijekom ove godine izbačen iz proizvodnje. Time je mjesto na proizvodnim trakama ostalo nepopunjeno, pa je tvornica u Russelheimu nastavila proizvoditi samo Insigniju, stoga je ovaj pogon postao apsolutno nerentabilan, pišu njemački mediji.

Opel Insignia | Autor : Josip Regović/PIXSELL Foto: Josip Regović/PIXSELL

Kriza u autoindustriji

U Opelu planiraju nadopuniti proizvodnu liniju u Russelheimu modelom Astra, no to se neće dogoditi do 2021. godine. U međuvremenu, proizvodne linije u Russelheimu bit će nadopunjavane novim alatima i strojevima potrebnima za proizvodnju Astre, ali taj model za to se vrijeme neće biti proizvoditi.

Rimac C-Two TESTIRANJE SIGURNOSTI VIDEO Rimac objavio snimku: Razbili auto vrijedan dva mil. dolara

Odluka Opela da smanji proizvodnju uvelike pogađa ne samo radnike, već i njihove kooperante i dobavljače. Smanjena je kupovina dijelova koji se ugrađuju u vozila.

Opelov potez s priličnom pozornosti promatraju i ostali veliki proizvođači automobila. Potražnja za novim vozilima na globalnoj razini pada, a tržište bi samo ove godine moglo pasti za oko pet posto.

Opel, koji pripada PSA grupaciji u kojoj su i francuske tvrtke Peugeot i Citroën, pokušao je zadržati proizvodnju i pojačanjem menadžmenta i prodaje, no to nije dalo željene rezultate pa je smanjenje fonda radnih sati postao logičan izbor.

Pogledajte video nove Corse:

VISERA
EU FONDOVI
Inovacije: Radimo na razvoju robota koji će mnoge poštedjeti zamornog pretipkavanja podataka
  • Hrabraja:

    Novi automobili su jednostavno postali preskupi

  • nordic:

    Rüsselsheim u bavarskoj??? Hessen, molim lijepo.

  • BakaMraz:

    Njemacki proizvodjac??! Ma da, kako da ne, bio americki proizvodjac a sad je francuski, ne znam sto je gore od to dvoje!