Naslovnica Auti Automobili

Praktični, ali i neophodni: Ovo su najveći 'brakovi' u automobilskoj industriji

19. siječnja 2019. u 23:12 5 komentara 11309 prikaza
Mercedes, VW, Renault i Nissan
Foto: Reuters/PIXSELL

Svi za jednoga, jedan za sve’… Umjesto ‘Das Auto’, ‘Passion for life’ ili ‘Vorsprung durch Technik’, upravo bi taj vremešni slogan tri mušketira mogao dati najbolji uvid u način razmišljanja najznačajnijih svjetskih proizvođača automobila i svako njihovo udruživanje, grupiranje ili alijansu.

BMW s neobičnim karlovačkim pločicama ZG-007-JB Personalizirane pločice nekima su bacanje novca, a neki ih vole - evo koliko koštaju

Motivacija za takva partnerstva gotovo se uvijek vrti oko povećanja konkurentnosti i prodajnih brojki, poboljšanja proizvoda te dugoročnog preživljavanja. Već je odavno jasno, naime, da samostalni igrači (ne računajući poneku rijetku iznimku) nemaju što tražiti u auto-industriji, barem ne ako tamo namjeravaju dugo opstati. Stoga smo tijekom posljednjih nekoliko desetljeća, ali i recentnih godina, svjedoci sve češćim udruživanjima koja za nas krajnje kupce i ljubitelje automobila znače bolje i zanimljivije proizvode.

Dokaza za tu tvrdnju ima napretek. Pogledajte samo, primjerice, Lamborghini. Otkako je u Audijevu vlasništvu, marka se preporodila, rušeći prodajne rekorde i nudeći jednako ekstravagantne, a nikad bolje supersportske automobile koji su još cjenjeniji nego kad je tvrtka bila samostalna. Osim toga, da je ostala samostalna, gotovo sigurno ne bi preživjela. Godinu dana nakon što je Audi kupio Lamborghini, netom sklopljen ‘brak’ između Renaulta i Nissana ujesen 1998. ‘usvojio’ je Daciju, koja je iz proizvođača neuglednih i nepoželjnih automobila izrasla u jednu od većih uspješnica novog stoljeća. Postoje još brojni slični primjeri u kojima su proizvođači automobili spašeni ili su napredovali unutar alijanse ili time što ih je kupio neki veliki koncern.

Popravak razvaljenog BMW-a Što se skriva iza 'fasade' Nakon ovog videa dobro ćete razmisliti prije kupnje polovnjaka 'u sjajnom stanju'

1. VOLKSWAGEN GRUPA

Najraznovrsnija grupacija sadrži neke od najpoželjnijih brandova na svijetu. Osim Volkswagena, Audija, Seata i Škode, vlasništvo VW Grupe su i Bentley, Bugatti, Lamborghini i Porsche te motociklistički brand Ducati. Osim toga, tu su VW komercijalna vozila te proizvođači kamiona MAN i Scania. Svi automobilski brandovi, a posebice Lamborghini, značajno su napredovali u Volkswagenovu vlasništvu.

10 stvari koje možda niste znali o Yugu:

Mercedes, VW, Renault i Nissan
1 / 11
Yugo je, zasluženo ili ne, na glasu kao jedan od najgorih automobila svih vremena. Kod nas je, barem nekad, bio sveprisutan, ali postoje neki zanimljivi detalji koji vjerojatno nisu poznati široj javnosti. Neke od njih preuzeli smo iz knjige Jasona Vuica "The Yugo – The Rise and Fall of the Worst Car in History" ("Uspon i pad najgoreg auta u povijesti").

2. BMW GRUPA

Još jedan veliki njemački proizvođač, BMW, unutar vlastite grupe posjeduje Mini, kao i Rolls-Royce. Potonji britanski ‘dragulj’ bavarska je marka preuzela 1998. i ‘izbrusila’ ga do statusa proizvođača najpoželjnijih luksuznih limuzina na svijetu. Unutar grupe je i iznimno vrijedan motociklistički brand BMW Motorrad.

3. DAIMLER AG

Uz Mercedes- Benz, jednog od najcjenjenijih i najprestižnijih imena autoindustrije, Daimler AG u portfelju ima i brand malih premium automobila Smart, kao i brojne proizvođače komercijalnih vozila.

Bizarna prometna nesreća u Rumunjskoj Hit na internetu VIDEO Je li ovo najbizarnija prometna nesreća

4. PSA GRUPA

Jednu od najdugovječnijih grupacija autoindustrije, osnovanu 1976. godine, čine francuske marke Peugeot i Citroen. PSA je u proljeće prošle godine bila u središtu pažnje jer je od General Motorsa za 2,2 milijarde eura kupila Opel i njegovu britansku podružnicu Vauxhall, a cjelokupnu grupaciju dodatno osnažuje i premium francuski brand DS.

5. RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI

Rastuća moć partnerstva Renaulta i Nissana, udruženih od 1999. godine, ujesen 2016. dodatno je učvršćena preuzimanjem Mitsubishija u ‘dealu’ vrijednom 2,2 milijarde eura. Ime ove francusko-japanske alijanse sada je Renault-Nissan-Mitsubishi, a osim te tri marke grupacija sadrži i Alpine (Renaultov sportski brand), Infiniti (Nissanov luksuzni brand), Datsun, Ladu, Renault-Samsung u Južnoj Koreji i Venuciju u Kini. Posebno vrijedi istaknuti i Daciju koja iz godine u godinu napreduje otkako ju je Renault-Nissan preuzeo prije gotovo dva desetljeća.

6. HYUNDAI-KIA

Hyundai i Kia u ‘braku’ su od 1998. godine, a danas čine korejski duo koji je osvojio ne samo Sjevernu Ameriku, nego i Europu te ‘prijete’ velikim igračima. Hyundai-Kia danas proizvode kvalitetna, pouzdana i poželjna vozila pretežno osmišljena prema ukusima europskih kupaca, a unutar grupe je i luksuzni brand Genesis.

Porast prodaje 22 posto u odnosu na 2017. Rolls-Royce se nikada nije bolje prodavao, izvoze ga u 50 zemalja

7. GENERAL MOTORS

Najstarija američka grupacija ne uspijeva držati korak s europskima, a nakon --prodaje Opela, preostali članovi uključuju Buick, Cadillac, Chevrolet i GMC u Sjevernoj Americi, Holden u Australiji te Autobaojun, Jiefang i Wuling u Kini.

8. FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES

Pune četiri godine prošle su od udruživanja Fiata i Chryslera u FCA (Fiat Chrysler Automobiles). S američke strane, članovi grupacije su Chrysler, Dodge, Jeep i Ram, a s talijanske puno poželjniji brandovi Fiat (automobili i komercijalna vozila), Alfa Romeo, Maserati i nažalost gotovo upropaštena Lancia.

9. FORD MOTOR COMPANY

Američki automobilski gigant nekoć je posjedovao velike brandove, poput Aston Martina ili Volva, ali danas ga čine samo Ford i Lincoln.

Pogledajte video o prometnim kaznama - stiže stroži zakon o sigurnosti u prometu:

Lesnina roštilj
PROLJETNE RADOSTI
Došlo je proljeće, a mi smo se uputili u potragu za novim roštiljem

A1 izdvaja za Vas