Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

Pogledajte što se radi s isluženim baterijama iz električnih automobila

Baterije drugog životnog vijeka mogu se koristiti za pogon mopeda. Dobre su i za transport farmaceutskih proizvoda, poput cjepiva, za koje se mora osigurati stalna i precizno kontrolirana temperatura
28. kolovoza 2021. u 11:57 9 komentara 26227 prikaza
Foto: Renault
Pogledajte galeriju 1/3

Kako bi se smanjio porast prosječne temperature, automobilska industrija morala bi smanjiti emisije stakleničkih plinova. Stoga se već godinama potiče prelazak na električna vozila te se produljuje životni vijek baterija. No, iz Renault Grupe ukazuju da i rabljene baterije iz električnih automobila imaju neku namjenu, svoj drugi život. Na tom području Renault surađuje s društvom Mobilize, a cilj im je stvoriti održive ekosustave koji kombiniraju električnu mobilnost, pametno punjenje i ponovnu uporabu baterija za pohranu energije iz obnovljivih izvora.

NA TESTU Milijun i pol kuna za 646 konja u nesvakidašnje privlačnom obliku

Raditi na cjelokupnom životnom ciklusu baterije znači ubrzati uvođenje snažnijih baterija, s nižim emisijama ugljikovih oksida. No, njih prije recikliranja valja preraditi ili ponovno uporabiti.
Partnerstvo Renaulta i Mobilizea omogućuje da se rabljene baterije iz Renaultovih električnih vozila - nakon gotovo deset godina službe – koriste u druge svrhe. Te baterije više nisu prikladne za uporabu u električnom vozilu, ali su još uvijek dovoljno snažne za, primjerice, pogon vozila na dva kotača: električnih bicikala ili mopeda. Nadalje, mogu se iskoristiti u kamionima za prodaju brze hrane, poput Mastera Z.E., kako u pogonu tako i u kuhinjskom prostoru. Veliku količinu električne energije potrebne za pečenje vafla, rad hladnjaka, tostera i friteza osiguravaju baterije u drugom životnom vijeku i solarne ćelije.

PREMIJERA Prvi Volkswagenov SUV coupe stajat će manje od 20.000 eura

Baterije drugog životnog vijeka mogu se koristiti i za transport farmaceutskih proizvoda, poput cjepiva, za koje se mora osigurati stalna i precizno kontrolirana temperatura. Kada vozač ugasi pogonski motor kombija, hladnjaci također prestaju raditi. U tom slučaju baterija u drugom životnom vijeku može osigurati potrebnu energiju, tako da isključeni motor ne utječe na hlađeni prostor. Dakle, dodatni životni vijek rabljenih baterija prije njihova recikliranja nije zanemariv.

IDENTITET JOŠ NEPOZNAT
Prodavačica na kiosku navodno prepoznala nestalu ženu: Svako ljeto dolazi na Krk, zna i hrvatski
Gospodin Fin
Osvojite vrijedne nagrade
Osvoji 15.000 kn nagrade: Razveseli svoju školu i postani financijski znalac kao Gospodin Fin!
  • modovisisajteMaraschino:

    Par godina i baterije gotove? I onda te baterije ponovno u upotrebu? Što neće sve izmisliti samo da ne priznaju da su sadašnje baterije i tehnologija za onu stvar.... Ajde priznajte da je reciklaža baterija veliki problem.

  • Avatar Hazl113
    Hazl113:

    Ako neko misli da će baterijama i električnim autima jako pasti cijena, grdo se vara. Trenutno je Litij tražena roba, ali ga nema previše. Što ga ima manje, cijena će mu rasti. To nema veze sa većom serijskom proizvodnjom. Svim ... prikaži još! drugim dijelovima cijena može ići dole, ali ne previše. Kada dođe vrijeme za promjenu baterija, a dolazi puno brže nego deklariranih 800 punjenja, auti ce se bacat, jer će promjena biti neisplativa. I tu nije priči kraj. Za preći 500km treba stalno kontrolirat potrošnju. Zaboravite vožnju po autocesti sa 130km/h. Čim se upale svjetla, mada su LED, eto ti 15% manji doseg. A sada za finale. Po zimi kada treba grijanje, ti se km još dodatno smanjuju za 30%. I onda kada se doda vožnja po zimi i noći, dolazimo do skoro 50% manjeg dosega. Zato je definitivno Hibrid daleko najbolje rješenje. Time se izbjegavaju veliki izdaci za infrastrukturu i ponajviše ekološko zbrinjavanje. A ove gluposti o sekundarnoj iskoristivosti baterija neću pisat.

  • rasta sev:

    Ništa ne može nestati bez traga i nema izvora energije koja neće izazvati zagađenje u okolini samo je pitanje gdje i koliko. Postoji li studija o tome koliko baterija će biti otpad i u kojem vremenu zatim koliko košta zbrinjavanje ... prikaži još! baterija i da li je uopće moguće reciklirati bez štete za okoliš i koja je cijena istog. Čini se daa opet jurimo u nešto primamljivo dok ujedno nemamo potpuna saznanja o posljedicama.