Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 169
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
jeftiniji od benzina
Povratak na članak

Razmišljate o autoplinu? Istražili smo isplati li se

Instalirati se može već za 5000 kuna, a za litru benzina kupi se 2,17 l plina

Komentari 41

Avatar flegmatik
flegmatik
09:48 07.09.2014.

Da li se jos nekom cini da je nacin na koji se svrstavaju komentari na vecernjaku potpuno pogresan? Prikazuje se samo tri najpopularnija komentara, a popularnost se stjece, kako mi se cini, skupljanjem kliktaja na komentar - bilo da je ocjena pozitivna ili negativna. Tako da jednostavno ... onaj koji prvi komentira ostaje na vrhu komentara dok god je clanak objavljen. Postoji naravno mehanizam vidjeti ostale komentare. Klinki "najnoviji", pa onda klikni "svi komentari", ali previse je to da se ijedan komentar koji u pocetku nije medju najpopularnijim vine medju njih. Potpuno pogresno i nepromisljeno.

VL
ST
strsljen2013
09:54 07.09.2014.

Lupetate neprovjerene stvari. 550kn za ceste ali nemate ekotest pa je to oko 200kn. Plinska boca nakon 10 godina ne ide na atest (jer se u Hrvatskoj više ne može napraviti) nego se mijenja boca. Nije istina da se gubi 20%, to su bili stari sistemi (flanđa), sa kompjuterskom kontrolom je 1:1. Jedino što možete izgubiti je nešto "konja", cca. na 128 imat će te 120 jer plin ipak ima manju vrijednost. Dobit će te tiši motor i vijek trajanja će mu se produžiti. Istina je što više kilometara radite bit će jeftinije. Sigurno je sa svakim punjenjem da točite NAJMANJE pola cijene nego inače. Budući da mi nismo u EU koja olakšava i daje poticaje SVIMA koji voze na eko gorivo kod nas država nas kažnjava. I na kraju volio bih vidjeti tog BMW-a koji u gradu troši 9 litara.

VL
Avatar NJUŠKALO
NJUŠKALO
14:02 07.09.2014.

Litra plina i benzina nije isto,nema istu energetsku vrijednost. LAŽU da je u novijim sistemima potrošnja veća samo 3%,kako su meni nekad objašnjavali. Neki ljudi ne žele priznati ni samom sebi da su napravili lošu investiciju. Potrošnja je u stvarnosti 25% veća i to s najboljim plinskim sistemima a znamo da benzinac uvijek troši više od dizela.U male automobile se ne isplati ugrađivati nije iskoristivo.Ugradnja autoplina  nije isto što i priključak kod gradske plinare pa neko ga radi jeftinije a netko skuplje. Uz različite potrebe različitih vozila dolazi do različitih cijena. Loša instalacija ne može pratiti zahtjevne parametre motora i dolazi do konstantnog paljenja CHECK ENG lampice koja upozorava da smjesa je daleko od idealne. Trajnost motora je duža zbog čišćeg ulja, plin izgara sporije u potpunosti,čisto uz veću temparaturu,bolja oktanska vrijednost plina,ali je zato veća radna temparatura na glavi motora,kraći vijek ležišta ventila što opet ovisi o konstrukciji motora i da li je ugrađen lubrikator ili dozatora aditiva  za ventile FLASHLUBE.Kod smjese s previše kisika je previsoka temperatura pa mogu izgorjeti i ventili a i katalizator tako da je uz idealnu smjesu plina veća potrošnja plina.Auto na plin mora raditi kao na benzin bez ikakve razlike a gubitak snage neprimjetan ! To je zlatno pravilo. Ako nije tako imate  pravo na reklamaciju,vidite kakav je ugovor ili neka vam izvade sistem van i vrate novce. Onaj tko ne zna podesiti auto,otkloniti problem neka se ne bavi s tim. One priče da su loši ventili,kablovi, pa motor radi  nemirno,zaboravite. Ne zna svoj posao ili ne želi to odraditi jer vam je već uzeo novac i želi vas se riješiti. Plin je alternativno gorivo,tako da bez mogućnosti subvencije na uvođenja svake nove autoinstalacije, plin će uskoro biti neisplativ. Zato naši komunisti znaju najbolje kako sve uništiti.

VL
ST
sttipe
21:37 07.09.2014.

autoplin je država onemogućila i iz njega unaprid izvukla toliko novca da se isti ne isplati.. meni barem,na monopoint..doma imam instalaciju plina koja visi u garaži i 4-5 godina sam vozija na nju na crno..na tehničkom ju nisu puno gledali,aa radila je ka urica..kupija sam ju novu za 1500kn,kompletnu,ali ju država nije dozvoljavala ugradit na papire u moj auto..tražila je da stavim puno skuplji sistem,moj je bija onaj starinski,bez povezivanja na lambda sondu..na kojeg su ljudi vozili 50-100 godina.. uvjeravali su me ljudi da mi to neće radit kako triba ali je radilo bez najsitnije greškice,godinama,bez ikakvog servisa ili bilo kakvog diranja..skinut je kad je primjećen na tehničkom..svi problemi tog sustava su bili 5% viša potrošnja na plin..danas bilo kome dat 900-1000 eura za plin,je suludo!!!to mogu samo buržuji,a njima netriba plin..dakle država je onemogućila plin..država prodaje isti taj plin van rh,za 93 lipe po litri,i proda tako 70tak posto ukupnog plina,za pet puta manje novca nego šta nama za njega pita!! tržišna cjena litre tog plina je oko 1.25kn po litri s pdv-om,sve ostalo je lopovluk države i ine u kojoj država opet ima dionice..i to im nije dosta,nego su organizirali kartel plinoinstalatera i "prodaju im dozvole" za radit,a oni se dogovore za "mašala" cjenu..svima dobro osim narodu!!!"običan" mehaničar nesmi ugradjivat plin,a ja sam ga ka laik ubacija za uru i po..2 cjevi,2 gume za vruću vodu, i 2-3 žice...par pleh vidica za pričvrstit isparivač,ventil i prekidač... u neke aute neide mišanje plina u zrak,zbog ventila,ali o tim autima ne pišem..one u kojima se to bez problema može,država brani da se ugradjuje..potpuno neopravdano!!!stavila se u obranu zarade naftaša a ne u obranu novčanika svojih gradjana!!!radi za konkurenciju!!!

VL
Avatar nijeminišta
nijeminišta
11:10 07.09.2014.

još jedan "stručni" članak u večernjaku...

VL
DU
Deleted user
13:03 07.09.2014.

Ja bi volio da Automehaničari ne komentiraju ovaj članak jer su bezobrazni i pohlepni ( bar one na koje sam ja naišao ) A takvih ima puno jer još nisam naišao na nekog poštenog koji želi za pare koje mu platiš i napraviti posao kako treba.

VL
MR
mrki69tua
13:52 07.09.2014.

Airbizz, za razliku u cijeni izmedju elektricnog auta i na naftu ja se mogu voziti besplatno 50 godina. Druga stvar je da se bez nafte ne moze izraditi baterija, a koja je na kraju zbog mase, trajnosti i cijene, rak rana elektricnog auta. A sumnjam da bi SAD, Rusija i arapske zemlje dozvolile taj scenarij.

VL
Avatar airbizz
airbizz
10:02 07.09.2014.

imam auto na plin i preporučujem auto na plin dokle god auto industrija ne smanji previsoke cijene automobila na el.energiju.obični motor sa unutarnjim sagorjevanjem ima oko 100-tinjak dijelova u sebi,a el.motor oko 5.teže je sastaviti 100-tinjak dijelova nego 5 i motor od 100-tinjak dijelova je daleko više podložniji kvarovima.motor od 100-tinjak dijelova ima još jednu manu,a ona se zove nafta.

VL
MR
mrki69tua
13:49 07.09.2014.

Strsljen, od kada je prosjecna potrosnja ekvivalent potrosnje u gradu?

VL
Avatar bok
bok
11:09 07.09.2014.

... mislim da je najbolje kod novih auta uzeti LPG i zbog garancije.

VL
IZ
Intruder_ZD
07:17 08.09.2014.

Isplati se! Odkad sam ugradio plin spasio sam se. Živim u Zadru a radim u Puli. Tjedno radim oko 700km. Do Pule i natrag i one kratke vožnje trošio sam oko 550 do 600 kn za to mi treba oko 300 do 350 kn plina. Boca ulja za ventile košta oko 120kn ali to je dostatno za 2500 do 3000km. Ja sam zadovoljan plinom!

VL
DO
domagojk
11:45 07.09.2014.

Budućnost su automobili na el. energiju, a auto na plin je definitivno isplativiji od dizela ili benzina. U prosjeku se prijeđe preko 50% veća udeljenost na plin (ako se za istu cijenu puni kao benzin).

VL
JO
josmalopanestalo
10:49 07.09.2014.

i na kraju malo veća cijena auta s plinom opet kod daljnje prodaje auta koju niko ne stavlja u obračun

VL
IV
Ivanveliki
21:10 07.09.2014.

Da ne lupamo bezveze, kazem iz svog iskustva. U golf 5 ugraden plin od pocetka, sada ima 135.000km.. vozim ga od pocetka. zasad nikakvih problema, jednom promjenjene dvije dizne plina (1.200kn) ostalo redovni servisi (promjena filtera plina...). potrosnja 9l/100km, trenutno 40-tak kn na 100km... po trenutnoj cijeni plina i benzina u 135.000km ustedio sam- poprilicno... Ja zadovoljan! I ne pada mi napamet da ga prodam!!!

VL
DL
Dr.Lanic
19:49 07.09.2014.

Ja se mogu pohvaliti da sam sa svojim Opelom, u kojeg sam ugradio plin kad je imao 25 000 km, prešao više od 250 000 km. Doduše, bilo je nekih kvarova u međuvremenu, ali cijena popravka je bila daleko manja od razlike u cijeni goriva. Sada imam novi auto, u koji sam opet ugradio autoplin. I mogu reći da mi se isplatilo već nakon godinu dana. Moja kilometraža je oko 40 000 km godišnje.

VL
DU
Deleted user
15:26 07.09.2014.

Trebali bi znati da plin uopće nije dobar za motor, dapače, rastura ga. A da to nije istina tada bi i proizvođači automobila odmah ugrađivali plin. Ali i kod isplativosti, isplati se tek nakon 40 tisuća kilometara godišnje. Malo provjerite.

VL
TI
tipus
11:30 07.09.2014.

Da je plin bolji od benzina, ne bi bio duplo jeftiniji. Imam benzinca koji troši 17 litara i znam da je svaki moj kilometar duplo vrjedniji i kvalitetniji nego da sam ga prešao na plin. Jadva čekam da benzin još poskupi, pa ću se još bolje i više voziti.

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.