Naslovnica Auti

Platforme i motori su im isti, cijene servisa različite

Istražili smo sličnosti i razlike automobila među čijim je proizvođačima sklopljen svojevrsni brak, iz kojih su nastali automobili blizanci. Jeftiniji je servis za VW Polo nego za Škodu Fabiju, a manje novca potrošit će i vlasnici Opel Mokke, u odnosu na bratski Chevrolet Trax
12. studenoga 2013. u 15:30 2 komentara 9628 prikaza
Autostyle
Foto: ''
Pogledajte galeriju 1/6

Među proizvođačima automobila sklapaju se svojevrsni brakovi, a kao rezultat takvih saveza, koji proizvođačima zahvaljujući zajedničkom razvoju modela štede znatne iznose novca, tržište su preplavili automobili blizanci.

Među braćom na kotačima ima onih koji su iznimno slični – razlikuju ih tek oznake marki kojima pripadaju, ali ima i onih koji se trude na mnogo načina sakriti elemente koje dijele s modelom druge marke. Zanimalo nas je stoga u kojoj se mjeri razlikuju iznosi koje valja izdvojiti u prvih pet godina (ili do 100.000 prevaljenih kilometara) korištenja srodnih automobila.

Rezultati dobiveni ovim istraživanjem prilično su šaroliki, a donose i neka iznenađenja. Primjerice, 115 kn jeftiniji je servis za Volkswagen Polo nego za Škodu Fabiju, a manje novca tijekom pet godina na održavanje potrošit će vlasnici Opel Mokke, u odnosu na bratski Chevrolet Trax. Kod ovih SUV-ova razlika je osjetna zahvaljujući ponajprije različitim servisnim intervalima. Kod Chevrolet Traxa redoviti interval je svakih 15.000 km ili jednom godišnje, a kod Opelove Mokke on je svakih 30.000 km ili jednom godišnje. Tako do 100.000 km u pet godina vlasnici Traxa moraju jednom više na servis, što ih stoji 9127 kn, naspram 7564 za Mokku.
Nismo uspjeli dobiti cijenu pojedinačnih servisa za Peugeotov model 301, no doznali smo da cijena petogodišnjeg ugovora o održavanju stoji vrlo visokih 14.000 kuna. Prema Citroenovu cjeniku, za pet servisa modela C-Elysee potrebno je pripremiti iznos od 5413 kuna, što je mnogo povoljnije od okruglih 14 tisuća kuna.
Korejski kompakti Kia Cee’d i Hyundai i30 sve su zastupljeniji i na našem tržištu, s time da Kijin model Cee’d u prednosti zbog sedmogodišnjeg jamstva. Vjerojatno je i to jedan od razloga što petogodišnji servisi za 1,4-litreni benzinac stoje 7912 kuna, u odnosu na 7554 kune koliko stoje servisi za Hyundaijev model i30. Kia na svakom servisu naplaćuje 10 kn ekološke takse te 50 kn za potrošni materijal.

Više o ovoj i o mnogim drugim temama možete pročitati u srijedu u magazinu AutoStyle. Iz bogatog sadržaja izdvajamo cijene, preporuke i rezultate testiranja zimskih guma te pregled kazni koje u pojedinim europskim zemljama čekaju vozače u alkoholiziranom stanju. U europske propise zavirili smo i razmišljajući o nelogičnosti hrvatskih zakona koji za vozače do 80. godine starosti ne predviđaju zdravstveni pregled, uz pretpostavku da vozači u toj dobi vide, čuju i kreću se jednako dobro kao i kad su imali 18 godina.

Provjerili smo je li bavarski BMW, koji se zaklinje u sportski duh svojih modela, dinamičan osjećaj za upravljačem uspio priskrbiti i svom prvom serijskom automobilu na struju. Vozili smo također japanskog izazivača njemačke luksuzne trojke – model Infiniti Q50, a provjerili smo i što nudi Alfa Romeo 4C.

To je tek dio onoga što vas sutra očekuje u novom broju magazina AutoStyle. U ponudi je uz Večernji list, po cijeni od samo tri kune.

SPAR
Alternativa
Šećer i debljina: Kako staviti unos šećera pod kontrolu, a i dalje fino jesti
  • mrcina2102:

    Petogodišnji ugovor o održavanju za Peugeot 301 znači da je unutar tih 5 godina i u ovom slučaju pretpostavljam 100.000 km uključeno sve, odnosno da za taj period vrijedi i puna garancija na vozilo... i ne samo garancija, već i ... prikaži još! zamjena potrošnih djelova (kočnice, auspuh...)

  • Avatar Lizard king
    Lizard king:

    servisi od 5000 do 9000 kn??! Pa koji luđak uopće kupuje nove aute i plaća takve servise??!