Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

Otkriven osjetno jeftiniji način uvođenja vodika u automobile

Stelantis grupa predstavila je novu tehnologiju kroz plug-in gradski dostavnjak s gorivim ćelijama, a čitav projekt kreće iz Opelovih pogona. Do kraja godine stiže u Njemačku i Francusku, u Hrvatsku kasnije
15. travnja 2021. u 15:15 1 komentara 1066 prikaza
Foto: Opel

Stellantis grupa predstavila je svoj, inovativan način spajanja dviju naprednih tehnologija - gorivih ćelija i baterija za plug-in električne automobile - te najavila skori izlazak na prometnice prva tri modela s takvim pogonom. Opel Vivaro, Peugeot Expert i Citroën Jumpy pogonjeni vodikom i strujom u prometu bi se trebali naći do kraja ove godine, a na čitavom je projektu njemačko-francuski potpis. Pilot tvornica već je krenula s radom, najprije proizvode predserijske Opele, a nalazi se u Opelovoj bazi u Njemačkoj, u Rüsselsheimu. Iako ova napredna ekološka tehnologija već niz godina ima svoje poklonike i više se proizvođača bavi pogonom na vodik, iz Stellantisa se nazivaju pionirima.

Obveza korištenja dnevnih svjetala po zakonu prestaje 31. ožujka dzs Lani više registriranih cestovnih vozila. Zabilježen velik pad registracija novih

- Prvi smo ovu tehnologiju ponudili u arhitekturi srednje veličine, optimizirane veličine i s ciljem optimiziranja troškova. Složili smo optimalan srednje velik paket, srednju veličinu baterije i gorivih ćelija kako bismo mogli kombinirati najbolje od ove dvije napredne tehnologije. I, konačno, taj smo paket ugradili u postojeće vozilo bez narušavanja njegovih performansi i utovarnih kapaciteta, u odnosu na istovjetan model s konvencionalnim pogonom - naglašavaju iz Stellantisa. Tako su dobili plug-in električno vozilo s gorivim ćelijma, a srednje velik paket o kojem govore sastoji se od gorivih ćelija od 45 kW, spremnika vodika od 4,4 kg i baterije od 10,5 kWh.
Njegova kompaktnost omogućava ugradnju u karoseriju električne izvedbe spomenutih modela, s tim da su gorive ćelije ugrađene u prostor motora. Plug-in baterija preuzeta je od takvih hibridnih modela grupacije i nalazi se ispod sjedala, a tri spremnika vodika ugrađena su u podnicu vozila, po sličnom principu kao i baterija kod potpuno električnih automobila. Tako je zadržan uobičajeni tovarni prostor - što je za gradske dostavnjake jako bitno - doseg je povećan na 400 kilometara, a vrijeme punjenja spremnika vodika iznosi samo tri minute. Emisija štetnih plinova nema; nusproizvod pogona na vodik je čista voda.

Redizajn Novi Jeep Compass uz benzince, hibride i snažnijeg dizelaša

Vodik se tu brine za veći doseg, pojašnjavaju iz Stellantisa, a struja za dinamične performanse i za rezervnu količinu energije. Uloga postojeće LKV platforme, pak, je učiniti troškove podnošljivijima. Kod ugradnje spremnika vodika vodilo se računa o sigurnosti: ojačana je struktura spremnika i prostora oko njih; izrađene su sve sigurnosne analize. Sve komponente sustava uklopljene su u platformu vozila tako da ne ‘ulaze’ u tovarni prostor. Stellantisu su u ovom projektu partneri tvrtke Faurecia i Symbio. Novi njemačko-francuski projekt ima podršku njemačke i francuske vlade, pa se u te dvije države već krenulo i s postavljanjem dodatnih punionica vodika. No, punionica vodika posvuda i dalje ima jako malo. Što kada ovaj dostavnjački trolist ostane bez vodika? Plug-in baterija u vozilu omogućava mu da 50 km vozi samo na struju, što bi u europskim gradovima s boljom mrežom električnih punionica trebalo biti dovoljno za dolazak do najbliže punionice vodika. Investicija u ovakvo dostavno ekološko vozilo svakako će, osim o konačnoj cijeni (koja još nije objavljena), ovisiti i o dostupnosti punionica vodika i električne energije na rutama kojima bi ono trebalo voziti.

Urednik i voditelj HTV-ove emisije Nedeljom u 2, Aleksandar Stankovic
Iskren
Stanković oduševljen: Ovo je muškarac koji zna što hoće, a ne Milanović i Jandroković
CVH
CVH
Naučite kako samostalno obaviti pregled motocikla i dođite na besplatnu provjeru tehničke ispravnosti
  • isruk.zgb:

    Novinaru,kaj je tu otkriveno!? O čemu ti trabunjaš?? Toyota već godinama vzi i razvija pogon na gorive ćelije...Dobro jutro!