Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

Od nove Octavije očekuje se da ostane jedan od nosećih stupova Škode

Benzinci 1,0 TSI EVO i 1,5 TS EVO nudit će se i u mild hibrid izdanju s oznakom e-TEC, uz DSG mjenjače. Tada dolaze uz 48-V startni generator i 48-V litij-ionsku bateriju
20. studenoga 2019. u 10:13 3 komentara 9169 prikaza
Škoda Octavia
Foto: Škoda
Pogledajte galeriju 1/19

Škoda je u Pragu pokazala novu generaciju Octavije, modela od kojeg se očekuje da - usprkos i dalje rastućoj potražnji za SUV modelima - ostane jedan od nosećih stupova ove češke marke u vlasništvu njemačke Volkswagen grupe. Najnovije izdanje stiže u godini u kojoj Octavia slavi 60. rođendan. Četvrta generacija rasla je u odnosu na prethodnu. Limuzinska se inačica izdužila za 19 mm, na ukupnih 468,9 centimetara. Karavanska, odnosno Combi izvedba u novoj je generaciji 22 mm duža od prethodne te broji 468,9 cm.

Zimski uvjeti VOZAČI, OPREZ Policija upozorava što sve morate imati u zimskoj opremi

Nova Škoda Octavia široka je 182,9 cm, s kako je nastala na MQB platformi razmak među osovinama iznosi joj 268,6 cm. Sve to donijelo je više prostora u kabini, ali i veći prtljažnik koji u limuzini sada prima čak 600 litara (+10 l). U prtljažnik karavanske Octavije stane 640 litara (+30 l).

Octavia je usvojila nove dizajnerske smjernice marke. Pomalo kupeovski stražnji kraj dao je obol elegantnijem izgledu. Prednji i stražnji dio potpuno su novi, posebno su upečatljiva nova full LED Matrix svjetla (u najbogatijoj verziji), a pažnju plijeni i nova bočna silueta. Aerodinamika je dovedena do vrhunca - koeficijent otpora zraka kod limuzine je 0,24, a kod karavana 0,26. Gotovo dvije trećine dosadašnjih kupaca izabralo je Octaviju Combi. Stoga ne čudi što će Škoda na tržište najprije pustiti karavan, a nekoliko tjedana kasnije i limuzinu. Nova Octavia u Hrvatskoj se očekuje u proljeće 2020., a cijene još nisu poznate.

Škoda Octavia
1 / 19
Škoda Octavia

Dodirni zaslon do 10 inča

Novi koncept interijera kombinira visoku razinu funkcionalnosti i obilje prostora s visokokvalitetnim materijalima i pametnim rješenjima svojstvenim za Škodu. Na novom kolu multifunkcijskog upravljača nudi se upravljanje za 14 funkcija. Centralno ugrađen dodirni zaslon multimedije može biti od 8,25 do 10 inča (ovisno o paketu opreme), a u novoj generaciji Octavije nije integriran u središnji greben. Izveden je kao zasebna jedinica, a može se povezati s pametnim telefonima putem aplikacija Apple CarPlay i Android Auto. Nekim je funkcijama moguće upravljati gestama.

Ilustracija UVOZIMO IH mnogo Za rabljeni auto dajemo 4000 eura. Ovo je 10 najpopularnijih marki među Hrvatima

Škoda je za novu Octaviju unaprijedila virtualni kokpit. Najnovija generacija digitalne instrumentne ploče dolazi s 10-inčnim ekranom i jednostavnija je za korištenje. Nova Octavia donosi head-up displej (kao prva Škoda s tom funkcijom), ergonomska sjedala pri čijem se kreiranju posebno vodilo računa o leđima, trozonski automatski klima-uređaj Climatronic... S tehničkog aspekta na novu Octaviju možemo gledati kao na sestru nedavno predstavljene osme generacije Golfa. Nova Octavia prva je Škoda koja koristi shift-by-wire tehnologiju (elektromehanički sustav izmjena) za svoj DSG prijenos.

Benzinci, dizelaši i hibridi

Octavia je i u novoj generaciji, napominje proizvođač, zadržala izvanredan omjer uloženog i dobivenog. Prostranija je, praktičnija i sigurnija nego ikada ranije. Nudit će se s benzinskim i dizelskim motorima, a pripremljena je i plug-in inačica. Početni benzinac je 1,0 TSI EVO sa 110 KS koji dolazi uz 6-stupanjski ručni mjenjač. S istim je mjenjačem uparen i 1,5 TS EVO sa 150 konja. Najsnažniji benzinac 2,0 TSI sa 190 konjskih snaga dolazi s pogonom na sva četiri kotača, a u paketu je i 7-stupanjski DSG mjenjač.

Benzinci 1,0 TSI EVO i 1,5 TS EVO nudit će se i u mild hibrid izdanju s oznakom e-TEC, uz DSG mjenjače. Tada dolaze uz 48-V startni generator i 48-V litij-ionsku bateriju, a energija skupljena tijekom kočenja pomaže kod ubrzanja. Ponuda će obuhvatiti i izvedbu na metan G-TEC koja isporučuje 130 KS. Dizelski 2,0 TDI motor stiže u tri razine snage: 116, 150 i 200 KS. Dvije slabije dolaze uz 6-stupanjski ručni ili 7-stupanjski DSG mjenjač, dok je najsnažniji dizelaš dostupan samo uz DSG mjenjač i pogon na sva četiri kotača. DSG i 4x4 pogon izabrati se mogu i kod dizelaša od 150 konja. Plug-in Octavia, odnosno Octavia iV, kombinira 1,4 TSI benzinski motor i 75 kW elektromotor što rezultira ukupnom snagom od 204 KS i 350 Nm okretnog momenta. Njezina litij-ionska baterija kapaciteta 37 Ah omogućava doseg samo na struju do 55 km.

VIDEO Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:

Božićna zabava
SAVRŠEN BOŽIĆNI PARTY ZAČINJEN KREATIVNIM JELIMA
Božićna zabava za pamćenje ili noćna mora? Organizacija božićnog partija ne mora predstavljati dodatni stres
  • Avatar links
    links:

    1.0 motor u ovolikom autu.... strašno

  • sivo02:

    Ma to je to dovsajzing di maksimuma ma napravite 500 kubika motor stavite tri turba i to je to motor ide 50000 tisuća i fuć

  • zagi101:

    al budu servisi imali posla a i mogli bi u aute ugrađivati led tv od 17 inča, ovo je sad premalo, ne vidim tekmu dok jurim 130 km na sat