Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

Od lipnja isplaćeno 6,3 od 90 milijuna kuna poticaja za ekoaute

Zbog nedostatka čipova pogodila i kupce EV vozila, rok za korištenje poticaja je 9 mjeseci, no fond je predvidio produljenje zbog krize
23. studenoga 2021. u 12:36 0 komentara 314 prikaza
Pogledajte galeriju 1/4

Problemi s isporukama novih automobila izazvani nedostatkom mikročipova koji su zahvatili čitav svijet nisu, naravno, zaobišli ni Hrvatsku. Za neke od najtraženijih modela rokovi isporuke su se produljili na više od godinu dana, a problemi s isporukama prelili su se i na sve traženija električna vozila. Fond za zaštitu okoliša proveo je u lipnju javni poziv za dodjeljivanje bespovratnih poticaja kupcima energetski učinkovitih vozila u kojem je rezervirano 90 milijuna kuna za građane i tvrtke.

Odobrena je rezervacija za 1943 vozila, od čega je 1785 električnih, 157 plug-in hibridnih te jedno vozilo na ukapljeni prirodni plin. Najviše, 1294 od tih vozila, osobna su vozila M1 kategorije. Nadalje, 988 vozila rezervirano je za pravne, a 955 za fizičke osobe.

Ove je godine javni poziv proveden po izmijenjenim pravilima u odnosu na prijašnje godine, a jedno od pravila koje se mijenjalo jest da je rok isporuke i korištenja poticaja devet mjeseci od odobrenja sufinanciranja.

Kako proizvođači automobila cijelu godinu imaju problema s isporukama svih automobila, a tome se zasad još ne nazire kraj, postavlja se pitanje što će biti s onima koji su aplicirali za sufinanciranje određenog energetski učinkovitog vozila, ali u roku od devet mjeseci trgovci im neće moći isporučiti to vozilo.

Fond je do danas ovogodišnjim korisnicima sredstava prema javnom pozivu koji je raspisan u lipnju za kupnju energetski učinkovitih vozila isplatio oko 6,3 milijuna kuna za stotinjak vozila kategorije M1 (osobnih automobila). Većina automobila za koje su korisnici tražili sredstva su od proizvođača Renault, Tesla, Volkswagen i Škoda.

– Većina projekata kojima je sufinanciranje odobreno 2020. godine realizirana je u rokovima pa ih dosad nismo imali potrebu produljivati. Međutim, poznata nam je situacija na tržištu vozila, o kojoj smo razgovarali s generalnim zastupnicima i uvoznicima motornih vozila, dok smo pripremali sam poziv. Upravo zato smo u tekstu poziva naveli sljedeće:

“Iznimno, iz Fondu opravdanih razloga, a u skladu s posebnim propisima moguće je po prethodno donesenoj poslovnoj odluci direktora Fonda i pod jednakim uvjetima za sve korisnike regulirati ugovorne odredbe vezane uz rok provedbe predmeta ugovora.“ Time smo željeli ostaviti mogućnost prolongiranja rokova u slučaju većih zastoja s isporukom automobila, primarno zbog nedostatka mikročipova. U stalnom smo kontaktu s generalnim zastupnicima, predstavničkim uredima, proizvođačima, uvoznicima i Hrvatskom gospodarskom komorom te svakako uzimamo u obzir njihove informacije vezane uz krizu isporuke automobila – kažu u Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (FZOEU). Iznos poticaja koji neće biti iskorišten ove godine stavit će se na raspolaganje za sljedeće javne pozive Fonda, koji imaju istu namjenu, a novi javni poziv planiraju raspisati sljedeće godine. Cilj je postići kontinuitet u provedbi ovog programa raspisujući pozive svake godine, a što je u skladu s Integriranim nacionalnim energetskim i klimatskim planom za Republiku Hrvatsku za razdoblje od 2021. do 2030. godine, napominju u Fondu.

Podsjetimo, nakon višegodišnjih prigovora o nelogičnostima u javnim pozivima za poticaje na kupnju ekoloških automobila koji su rezultirali velikim postotkom odobrenih sredstava poticaja koji nisu konzumirani, Fond je ove godine modificirao postupak prijave i odobravanja sufinanciranja. No sada opet prijeti da će zbog krize u isporukama automobila opet doći do mnogih nerealiziranih kupnji automobila uz poticaje.

– Optimizirani model prijave za sufinanciranje koji smo koristili ove godine pokazao se kao uspješan te ga namjeravamo koristiti i dalje. Od svih dionika koji su sudjelovali u njegovoj provedbi dobili smo pozitivne povratne informacije, postupak je protekao bez poteškoća, a i samo povlačenje sredstava odvija se sukladno očekivanoj dinamici. Stoga se može očekivati da će glavnina odobrenih sredstava biti iskorištena te da će broj električnih vozila na našim cestama kontinuirano rasti – optimistični su u Fondu. U ovoj godini je Fond do sada korisnicima za program poticanja sufinanciranja energetski učinkovitih vozila isplatio oko 28 milijuna kuna (radi se o dosadašnjim isplatama po ovom i prošlogodišnjem javnom pozivu. No napominjemo kako je dio isplata po prošlogodišnjem javnom pozivu bio isplaćen u prošloj godini). Najviše se radi o isplatama poticaja za M1 kategoriju vozila. Korisnici su uglavnom kupovali vozila marki Renault, Škoda, Volkswagen, Hyundai, Nissan, Peugeot, Tesla i Opel.

Abbott Nutrition
Akcija za djecu diljem svijeta
I Modrić se uključio u akciju: Tvrtka koja posluje i u Hrvatskoj sklopila suradnju s Real Madridom, evo o čemu se radi
Renault Zoe
ELEKTRIČNA AVANTURA
Tko ga nije vozio, ne zna što propušta: 'Odradili smo izlet po Hrvatskoj s električnim Renaultom'
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.