Naslovnica Auti Automobili

Nürburgring: Na krugu i brdu, na benzin i struju

Sjeverni krug Nürburgringa dug je nešto manje od 21 kilometra (20,8), a prema službenim podacima staze, sastoji se od 33 lijeva i 40 desnih zavoja, premda mnogi tvrde da ih se ovisno o načinu brojenja može detektirati između 85 i stotinu.
15. travnja 2019. u 00:12 0 komentara 290 prikaza
Nürburgring
Foto: Thomas Frey/DPA/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Za nama je velika godina na trkaćim stazama širom svijeta. Formula 1, svjetsko prvenstvo u reliju, Moto GP, utrke izdržljivosti, nezaobilazni Dakar... Od svih navedenih oktanskih spektakala doista nije lako odlučiti koji je donio više uzbuđenja. No, osim njih, prošle smo godine svjedočili i nekim doista fantastičnim rušenjima brzinskih rekorda od kojih je jedan trajao više od 35 godina!

Gume Ljetna obuća Istražili smo - isplati li se više kupiti ljetne gume u Sloveniji ili kod nas?

Naravno, riječ je o onom čuvenom krugu Nürburgringa koji je pokojni Stefan Bellof odvezao još 1983. godine i nitko ga nije uspio skinuti sve do prošle godine. Da stvar bude još luđa, taj supertalentirani i nikad prežaljeni Nijemac je, podsjetimo, taj čudesni krug okrenuo u uvjetima treninga, dakle s prometom na stazi, i bez obzira na to na koncu je imao prosječnu brzinu veću od 200 km/h.

Vrijeme od 6 minuta i 11 sekundi tako je ostalo nedodirljivo puna tri i pol desetljeća, sve dok ga konačno nije srušio još jedan velikan trkaćih staza, Timo Bernhard, za volanom Porschea 919 Hybrid Evo. Bolid koji se kalio i dokazivao na stazama svjetskog prvenstva u utrkama izdržljivosti (WEC) za ovu je prigodu, podsjetimo, oslobođen svih ograničenja natjecanja u kojemu je nastupao i doslovno je letio stazom. S prosječnom brzinom od gotovo 234 km/h, bilo je to dovoljno za ludo brzo vrijeme od 5 minuta i 19 sekundi!

Kutija prve pomoći Sigurnost Riskirate kaznu: Imate li ispravnu kutiju prve pomoći?

No, novinska se tinta još nije stigla pošteno ni osušiti, a već koji mjesec kasnije divili smo se novom uspjehu: Volkswagen je na Pikes Peaku s modelom ID. R i vozačem Romainom Dumasom postigao vrijeme od 7 minuta, 57 sekundi i 148 tisućinki, što je prvi put da je netko na legendarnom usponu u Coloradu išao ispod osam minuta. A najbolji svjetski vozači ondje pokušavaju biti što je moguće brži već više od stotinu godina...

Osokoljeni ovim uspjehom, u Volkswagenu su, umjesto da uživaju u lovorikama, najavili novi pohod na još jedan rekord. Za upravljačem ID. R-a ponovno će se naći francuski vozač, a za tu priliku, koja će se ukazati u ljeto, automobil će dakako biti posebno dorađen jer su karakteristike Nordschleifea, s brojnim usponima i padovima i bržim i sporijim zavojima, u vozačkom smislu doista posebne. Kod prilagodbe vozila za napad na rekord najvažniji se zahvati odnose na aerodinamička svojstva jer uspon na Pikes Peak počinje na nadmorskoj visini od 2862 metra, a završava na čak 4302, dok visina Nordschleifea varira između 320 i 617 metara.

BMW s neobičnim karlovačkim pločicama ZG-007-JB Personalizirane pločice nekima su bacanje novca, a neki ih vole - evo koliko koštaju

Volkswagen ID. R, inače, pokreću dva električna motora ukupne snage od 500 kW (680 KS), a masa vozila zajedno s vozačem iznosi manje od 1100 kg. Prema najavama iz Volkswagen Motorsporta, testiranja automobila obavljat će se od početka proljeća, a aktualni rekord Nürburgringa za potpuno električna vozila, inače, trenutačno drži Peter Dumbreck. On je u bolidu NIO EP9 2017. godine postigao vrijeme od 6 minuta, 45 sekundi i 90 stotinki, no vidjet ćemo hoće li ono ostati upisano u knjigama i nakon predstojećeg ljeta.

1. Dužina i visina staza

Sjeverni krug Nürburgringa dug je nešto manje od 21 kilometra (20,8), a prema službenim podacima staze, sastoji se od 33 lijeva i 40 desnih zavoja, premda mnogi tvrde da ih se ovisno o načinu brojenja može detektirati između 85 i stotinu. Visinska razlika doseže gotovo 300 metara jer se najniži dio staze nalazi na 320, a najviši na 617 metara nadmorske visine. Usporedbe radi, uspon na Pikes Peak dug je također oko 20 kilometara, pri čemu se start utrke nalazi na 2862 metra nadmorske visine, a cilj je na 4302 metra. Ova se legendarna utrka s vremenom vozi još od 1916. godine, a cesta je asfaltirana tek 2012. To ju je dakako učinilo još bržom, ali - unatoč nekim strahovima - nikako ne i manje zanimljivom.

Popravak razvaljenog BMW-a Što se skriva iza 'fasade' Nakon ovog videa dobro ćete razmisliti prije kupnje polovnjaka 'u sjajnom stanju'

2. Vječna borba za titulu

Osim ukupnog rekorda na Nürburgringu, podjednako je zanimljivo pratiti borbu proizvođača za titulu najbržeg u Zelenom paklu prema raznim kategorijama, primjerice među SUV-ovima ili vozilima 4x4. Vjerojatno najviše pažnje po tom pitanju privlači vječna bitka za rekord u kategoriji automobila s prednjim pogonom, koja se godinama vodi između Volkswagena, Renaulta, Seata... i njihovih kompaktnih sportaša Golfa, Meganea, Leona i ostalih. Rekord trenutačno drži Honda Civic Type R s vremenom 7:43.8, a koliko dugo, vidjet ćemo.

VIDEO Pogledajte lokacije kamera na hrvatskim cestama:

Dobi.hr
BUDUĆNOST U VAŠEM DOMU
Juraj Križanić: „Danas svi mogu unaprijediti i automatizirati kućanstvo postepenom ugradnjom pametnih uređaja koji štede energiju, vrijeme i novac”
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.