Naslovnica Auti Automobili

Novi zahtjev izazvao buru u Njemačkoj: žele ograničiti brzinu na autocestama

"Ako netko vozi brzim trakom 180 km/h pa mu izleti automobil koji je krenuo u pretjecanje sa "samo" 90 km/h, to obično ne završi dobro"
29. siječnja 2019. u 11:13 24 komentara 2263 prikaza
Autobahn
Foto: Matthias Balk/DPA/PIXSELL

Nijemci vožnju punim gasom na autocesti smatraju vrstom temeljnog ljudskog prava. Stoga i nije čudo da je novi zahtjev za ograničenjem brzine izazvao buru. 

BMW s neobičnim karlovačkim pločicama ZG-007-JB Personalizirane pločice nekima su bacanje novca, a neki ih vole - evo koliko koštaju

Na njemačkim autocestama, izuzev prilazima velikim gradovima i ondje gdje su radovi na cesti, nema ograničenja brzine. Vozači moćnih Porschea i BMW-a i dalje mogu legalno juriti 300 na sat u brzom traku. U toj automobilima zaluđenoj zemlji malo što izaziva takav prijepor kao zahtjev da se to promijeni. 

Ovoga puta parlamentarni odbor za promet usudio se predložiti ograničenje od 130 km/h. Razlozi su zabrinutost za okoliš i štetne emisije dizelskih i drugih motora. Policija i druge organizacije koje brinu za sigurnost podržavaju ograničenje, ali ima i stručnjaka koji tvrde da ono ne bi imalo gotovo nikakvog utjecaja na emisiju štetnih plinova. 

Što su automobili moćniji, raste i prosječna brzina vožnje autocestama, a s njom i rizik od nesreća. 

"Ako netko vozi brzim trakom 180 km/h pa mu izleti automobil koji je krenuo u pretjecanje sa ''samo'' 90 km/h, to obično ne završi dobro", rekao je zamjenik predsjednika policijskog sindikata Michael Mertens

Popravak razvaljenog BMW-a Što se skriva iza 'fasade' Nakon ovog videa dobro ćete razmisliti prije kupnje polovnjaka 'u sjajnom stanju'

Moćni njemački savez proizvođača automobila VDA odbacuje uvođenje ograničenja brzine kao "samo simboličan politički čin" koji neće pridonijeti sigurnosti prometa ni zaštiti okoliša. Oni kao rješenje predlažu unapređenje cestovne infrastrukture, čime bi se smanjili zastoji i gužve i time i nepotrebno trošenje goriva. 

Ministar prometa Andreas Scheuer već se izjasnio u ovom sporu. Po njemu je uvođenje ograničenja brzine "ignoriranje zdravog razuma". 

Ograničenja brzine u okruženju variraju od uspavljujućih 100 km/h u Norveškoj do 140 km/h u Poljskoj, ali Nijemci naglašavaju da veća brzina ne znači i više nesreća. 

Po službenim podacima, njemački vozači trećinu svoje kilometraže naprave na autocestama, a tek se svaki osmi smrtni slučaj u prometu dogodi na ''Autobahnu''.

Hrvatske autoceste 2033 Vikendima ljeti dići cijene cestarina 
i 30%, a izvan sezone ih prepoloviti

List Frankfurter Allgemeine nedavno je objavio dva uvodnika, jedan za ograničenje, drugi protiv. 

"Ljudi moraju umirati samo zato da manjina u moćnim vozilima može uživati u adrenalinu", piše u prvom. 

"Ograničenje od 120 km/h smanjilo bi emisiju CO2 za samo 0,27 posto, pokazala su istraživanja, a ograničenje od 130 km/h ne bi donijelo baš ništa", kaže se u drugom. 

Pogledajte video o tome kako će se u Hrvatskoj plaćati cestarina:

[video: 28802 / Pogledajte video o tome kako će se u Hrvatskoj plaćati cestarina]
Grijanje
UŠTEDA
Sezona grijanja nije gotova: Evo kako uštedjeti

A1 izdvaja za Vas

  • Avatar Glina74
    Glina74:

    Halo HINA vaša vijest je već stara jer vlada Njemačke je to odmah DEMANTIRALA da neće biti nikakovoga ograničenja na Njemaćkima cestama da je ovo kako je sada uredu i tako ostaje HINA malo tapkate za vijestima iz Njemačke. HINA ... prikaži još! HINA ne smijete čekati BILD zeitung od jučer nego nađite novije izvore vijesti koje su za prvu stranicu

  • ibiza:

    onda mogu i aute blombitat na 150 km na sat, tko ce kupovat te aute koji 200 i vise , nema smisla onda

  • Avatar comandante
    comandante:

    broj nesreća na njemačkim autocestama demantira floskulu o ograničavanju brzine jer je broj nesreća isti ili manji nego kod nas ili u zemljama koje imaju ograničenja