Nissan Qashqai, jedan od najiščekivanijih ovogodišnjih noviteta, stigao je u Hrvatsku po početnoj cijeni od 179.900 kuna.
Treća generacija začetnika jedne od danas najtraženijih klasa automobila, kompaktnih crossovera, donosi brojne novosti i adute s kojima Nissan želi ostati u vrhu segmenta u kojem sada na tržištu ima mnogo konkurenata. Novi Qashqai donosi evoluciju prije nego revoluciju, no evolucija je provedena u svim područjima, što je vidljivo u detaljima poput veće prostranosti, bolje povezivosti i digitalizacije, tehnološki naprednijih svjetala i čišćih motora.
Iako je ostao u sličnim kompaktnim gabaritima s dužinom od 442,5 cm, zbog CMF-C platforme u unutrašnjosti nudi više prostora za putnike i veći prtljažnik, ali i 60 kg manju masu. Prostor za koljena putnika na stražnjoj klupi povećan je za 20 mm, na 608 mm, a veći je i razmak između vozača i suvozača. Prostor za glavu putnika i na prednjoj i na stražnjoj klupi povećan je za 15 mm zahvaljujući manjem povećanju vanjskih dimenzija. Veličina prtljažnika bila je među glavnim primjedbama kupaca, a sada Qashqai nudi 74 litre više, ukupno 479 litara.
Isprobali smo ga na autocesti od Zagreba do Rijeke i nazad te se uvjerili u veliki napredak. Već pri prvom sjedanju za upravljač osjeća se iskorak, od boljih materijala i ugodnijeg okruženja u interijeru pa do osjećaja u vožnji, manje buke i veće udobnosti. Isprobali smo snažniji turbobenzinac sa 158 KS i 260 Nm okretnog momenta u kombinaciji s CVT automatskim mjenjačem. U svim režimima vožnje tih je i poletan, a Xtronic CVT mjenjač također pruža brzu i nečujnu potporu. Na putovanju nam je prosječna potrošnja bila 8,3 l/100 km.
Dizelskog motora, koji je bio najtraženiji u Qashqaiju, više nema zbog sve strožih europskih regulativa. U ponudi je tako još početni turbobenzinac, također 1,3-litreni DIG-T sa 140 KS i 240 Nm. Provjereni i dobro prihvaćeni motori već su bili u ponudi Qashqaija, ali i u Renaultovim, Dacijinim te Mercedesovim modelima. Kod novog Qashqaija turbobenzinci su dobili blagu hibridnu tehnologiju. Taj sustav osigurava trenutnu isporuku okretnog momenta, dulji rad s ugašenim motorom, brže pokretanje i zaustavljanje s ugašenim motorom (samo uz CVT), uz nižu potrošnju i emisije CO2 (- 4g/km). Primjerice, prilikom ubrzavanja (između 20 i 110 km/h) energija u litij-ionskoj bateriji pomaže motoru s dodatnih 6 Nm okretnog momenta do 20 sekundi. To rasterećuje motor i smanjuje potrošnju goriva.
Pogon na četiri kotača bit će dostupan samo u inačici sa 158 KS i Xtronic mjenjačem te nudi pet načina rada – Standard, ECO, Sport, Snow i Off-Road. Qashqai je od tla odignut 18 cm.
Novi Qashqai opremljen je naprednim multimedijskim sustavom sa širokom ponudom povezanih usluga. Veći, 9-inčni zaslon sustava NissanConnect veće rezolucije digitalni je ulaz u navigaciju, multimediju i postavke vozila. Inovativni novi 10,8-inčni head-up zaslon ima najveću površinu prikaza u klasi. Središnja konzola sada je opremljena USB-A i USB-C utičnicama sprijeda i straga. U početnoj opremi Visia dolazi uz analogne instrumente i putno računalo s TFT 7” ekranom u boji, dok oprema Acenta donosi multimedijalni uređaj s 8’’ dodirnim zaslonom u boji (od 198.660 kn). Qashqai serijski dolazi s LED glavnim svjetlima, a Full LED Matrix od Tekna opreme.
Novi Qashqai bit će prvo vozilo u Europi koje će pokretati Nissanov inovativni sustav e-Power, a nudi zanimljiv hibridni pogon. Kotače će pokretati električni motor, a 1,5-litreni benzinski motor će uz generator i baterije osigurati punjenje električnom energijom.