Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 5
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
ZA SAMO 12 KUNA

Novi AutoStyle u srijedu na kioscima uz Večernji list

AutoStyle
Foto: Thinkstock
1/2
06.07.2017.
u 15:42

Hoće li benzinci, hibridi i električni auti s tržišta zaista izgurati dizelaše, kojima prodaja raste usprkos zlogukim najavama analitičara?

Vozite automobil s dizelskim motorom? Ako ga ne vozite vi, sigurno ga vozi netko iz vašeg užeg obiteljskog kruga. Jer od 16,9 milijuna prodanih automobila lani u Europskoj uniji 8,365 milijuna ili 49,5% ima dizelski pogon. Stoga je razumljivo pitanje hoće li stvarno dizelski automobili koji su još uvijek najtraženiji na europskom tržištu preko noći otići u ropotarnicu povijesti, kako to najavljuju brojni analitičari. Iz današnje perspektive, to se još uvijek čini kao znanstvena fantastika, iako studija ugledne konzultantske kuće AlixPartners kaže da će do 2030. godine udio dizelskih motora u ukupnom tržištu u Europi pasti na samo 9%.

Ekološke norme koje proizvođači moraju ispuniti sve su zahtjevnije, pa proizvodnja dizelskih motora postaje skupa. Proizvođači moraju ugrađivati pročišćivače ispušnih plinova, pa se prognozira da će to biti prekomplicirano i preskupo za manje aute. U isto vrijeme sve je veći pritisak da se zbog stupnja zagađenosti u velikim europskim gradovima iz prometa izbace najštetniji automobili, a na meti su upravo dizelaši. Nekoliko većih njemačkih i francuskih gradova ograničili su pristup svojim središtima autima starije generacije. Primjerice, u Njemačkoj automobili s dizelskim motorima registrirani prije 1997. godine i benzinski auti registrirani prije 1993. ne smiju prometovati u gradovima, dok su noviji podijeljeni u četiri kategorije i ovisno o klasi zagađenja plaćaju ekološke vinjete.

Foto: Thinkstock

Rezultat je pad prodaje dizelskih automobila u Njemačkoj, primjerice, u svibnju je prodano 19% manje dizelskih automobila u odnosu na isti mjesec 2016. godine. Ali, u globalu je prodaja dizelaša još uvijek stabilna, a ponegdje i raste. U Hrvatskoj je lani prodano 25.323 novih auta s dizelskim motorima, a godinu prije 22.094 dizelaša. Može li se u skorije vrijeme i u Hrvatskoj dogoditi takav dramatičan pad? Više o ovoj temi možete pročitati u srijedu u novom broju magazina AutoStyle, koji će se na kioscima nuditi uz Večernji list.

U novom broju magazina AutoStyle - osim analize situacije u kojoj su se našli dizelaši - donosimo pregled ponude na benzinskim postajama. Cijene goriva, hrane i pića razlikuju se, naime, ovisno o lokaciji benzinske postaje. O tome, ali i o mnogim drugim temama možete čitati u novom broju AutoStylea, koji će se - uz Večernji list - nuditi po cijeni od samo 12 kuna.

Foto: VLm

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije