Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

'Nova pravila EU dići će cijene auta u Hrvatskoj, najniža klasa ući će u viši razred'

– Stroža mjerenja znače da će svi automobili imati više emisije CO2. Najniža klasa auta ući će u viši razred i to će značiti značajno poskupljenje – rekao je SDP-ov zastupnik Saša Đujić
18. svibnja 2018. u 08:33 30 komentara 16371 prikaza
Auto
Foto: /DPA/PIXSELL

Saborski odbor upozorio je kako bi nova pravila Europske unije o postroženju mjerenja emisija ugljičnog dioksida zbog porasta trošarina mogla značajno podići cijene novih automobila u Hrvatskoj, a osobito onih koje hrvatski građani najviše kupuju, piše Novi list.

Ilustracija Ugrožen opstanak Trgovci očajni, na lageru stoji 350.000 dizelaša. Hoće li završiti i kod nas?

Članovi saborskog Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu početkom svibnja uputili su dopis Ministarstvu financija u kojemu stoji "da će zbog promjene metodologije za izračun emisija CO2 doći do poskupljenja cijena osobnih vozila, što će u konačnici destimulirati hrvatske građane u kupnji novih osobnih vozila te negativno utjecati na sigurnost cestovnog prometa". Odbor je stoga uputio zahtjev za usklađenjem trošarina.

– Stroža mjerenja znače da će svi automobili imati više emisije CO2. Najniža klasa auta ući će u viši razred i to će značiti značajno poskupljenje – rekao je SDP-ov zastupnik Saša Đujić, koji očekuje da će Ministarstvo financija korigirati razrede kako bi vozila i po novom mjerenju ostala u istim razredima te kako ne bi bilo nikakvog troška.

U Carinskoj upravi potvrdili su da su primili dopis i kažu da će novi način testiranja WLTP nedvojbeno dovesti do većih emisija od dosadašnjih mjerenja, iako je rano za konkretne analize jer ni sami proizvođači ne raspolažu potpuno preciznim informacijama, poglavito uzevši u obzir da puna primjena stupa na snagu 1. siječnja sljedeće godine.

Auto
1 / 32
Prostor podsjeća na parking u ogromnom prostoru na otvorenom - ali to je zapravo povratni efekt skandala Volkswagena s emisijom ispušnih plinova. 
BMW u driftu Noćna vožnja BMW-om 'driftao' po rotoru u Zagrebu: 'U doživotni zatvor s njim' BMW E46 M3 Kako se to dogodilo? Naručio spojku za BMW, nije mogao vjerovati kad je vidio što mu je stiglo Automobili Izabrali smo Top 5 rabljenih auta za početnike: malo para za puno muzike
Što je istina, a što mit?
Treba li nam baš 8 sati sna, 8 čaša vode ili 10.000 koraka dnevno? Evo što kažu stručnjaci
Električni automobili
NOVA ERA
Jeste li spremni za vožnju prema električnoj budućnosti
  • Krotila:

    dižU samo hrvatski političari cijene,a ne ostatak EU,LOPOVI

  • terca123:

    To je čisti lopovluk državne administracije. Pa većina europskih zemalja uopće nema trošarine na automobile ili su one simbolične kao npr. u Sloveniji. Način izračuna CO2 u HR samo je demagogija da bi mogli više haračiti raju. U principu trošarina ... prikaži još! je porez na porez tako da na aute porez nije npr 25% nego je sa trošarinom i ostalim nametima 40-50%. Iako je kod nas jedna od najviša stopa PDV-a na svijetu hipertrofiranoj državnoj birokraciji i to nije dosta pa treba izmisliti još gomilu drugih nameta da bi se nahranila besposlena uhljebljena masa koja parazitita na proračunu. To je jedini razlog zašto ova zemlja ne može naprijed te zašto nas sve druge zemjle prestižu.

  • Deleted user:

    Predlažem,sada smanjti trošarine te više klase na cijenu niže klase i neče ništa poskupiti