Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

Nakon nekoliko godina izbivanja, u Hrvatsku se vraća premium marka DS

Među novitetima koji stiže u Hrvatsku je i novi premium kompakt DS4. Dolazi kao benzinac, dizelaš i hibrid, a ima digitalan i ergonomičan putnički prostor
20. rujna 2021. u 15:23 1 komentara 3850 prikaza
Foto: DS
Pogledajte galeriju 1/10

Nakon nekoliko godina izbivanja, početkom 2022. godine premium brend DS koji djeluje pod francuskom grupacijom PSA vratit će se u Hrvatsku. U Zagrebu će tada biti otvoren DS Store, jedan od oko 420 u svijetu, a u njemu će zainteresirani moći vidjeti modele DS3 Crossback, DS7 Crossback, DS9 i najnoviji DS4. Novi DS4 prije njegova izlaska na tržište imali smo priliku isprobati u okolici Pariza. Automobil avangardnog duha negdje je između kompaktnog hatchbacka i C SUV coupea. Djeluje dojmljivo, uspješno kombinira elegantne linije i mišićave obrise. Odlikuje se impresivnim proporcijama. Može se pohvaliti najvećom širinom u klasi od 183 cm, velikim naplatcima promjera 72 cm (aluminijski naplatci do 20 inča i serijski 19-inčni naplatci od inačica Trocadero i Performance Line), dužinom od kompaktnih 440 cm i visinom krova od 147 cm.

JEZIVO ILI NUŽNO? Vozila će spašavati živote: Kamerama u kabini protiv mobitela i vozačeva sna

– Prije nego što smo uopće počeli skicirati model, dvije smo godine s našim inženjerima radili na razvoju platforme. A kad smo se konačno upustili u kreativni proces, imali smo posve odriješene ruke da ga oblikujemo po svojoj želji. Nadahnut konceptom DS Aero Sport Lounge, DS4 odlikuje se neusporedivim proporcijama u segmentu. Njegova je vanjština sportska, naglašeno mišićava, kompaktna i položena na velike kotače. Novi je model istovremeno aerodinamičan, učinkovit i karizmatičan – kazao je Thierry Metroz, direktor Odjela za dizajn u DS Automobiles.
Upravo činjenica da je trebalo iznova razviti platformu “kriva” je što se razvoj novoga DS4 s uobičajenih 4-5 godina protegnuo na šest. Iz DS-a navode kako kupce njihovim automobilima privlače dizajn – po kojem je DS već prepoznatljiv – tehnologija i komfor. Te su tri stavke ključne i na novom DS4.

NA TESTU Milijun i pol kuna za 646 konja u nesvakidašnje privlačnom obliku

U vožnji je agilan, oduševljava lakoćom upravljanja, lakoćom kojom svladava i zavojite ceste i neravnine, ali i prostranošću u kabini. U prtljažnik mu stane 430 litara. Zvučna izolacija kabine je besprijekorna, kao i ergonomija. Sve su komande grupirane na vodoravnu traku armaturne ploče s gravurom “posuđenom” iz urarske manufakture, te na full HD centralnom dodirnom ekranu i na komandnom “otoku’” kod elegantne tipke-mjenjača. Posvećenost detaljima najbolje se vidi u interijeru, koji vrvi najfinijim materijalima i dizajnerskim uzorcima, kožom, drvom, kromom... Mnoge se stvari tu odrade ručno, jer nema stroja koji može biti tako precizan i uredan kao čovjek. Stručnjak zadužen za kožu tako nam je pojasnio da ukrasni šavovi na bočnoj oplati vrata ne idu do ruba tog elementa, već do polovice, zbog čega su odlučili te šavove izvesti ručno. Stroj je, naime, šavove završavao ne baš neuredno, ali nesavršeno... Isto je i sa spojem kože s unutarnje strane volana – to se radi ručno i za svaki je volan samo za tu radnju potrebno 20 minuta. Prednja sjedala dizajnerima su također predstavljala izazov.

Zagreb: Na Trgu kralja Tomislava HEP je postavio tri punionice za električne automobile ODLAZAK NAFTE Potencijalni problemi autoindustrije: Ima li dovoljno rijetkih metala za baterije električnih auta?

– Ljudsko tijelo nije kockasto pa zašto bi onda sjedala imala kuteve – kažu. Stoga su se potrudili za DS4 izraditi sjedala kod kojih su bočne potpore zaobljene te prirodno obujmljuju vozača i suvozača. Blago zakrivljena školjkasta sjedala izrađena su u jednom komadu i obložena pjenom visoke gustoće te novim presvlakama. Inovativna tehnologija od DS4 čini gadget na kotačima. Primjerice, pri brzini od 15 do 130 km/h DS4 skenira neravnine na cesti i tome prilagođava ovjes. Infracrvena kamera, ugrađena u prednju masku, noću i u uvjetima slabog osvjetljenja prepoznaje pješake i životinje na udaljenosti do 150 metara. Prepoznate opasnosti zatim se prikazuju na zaslonu digitalne instrumentne ploče, a na njih upozorava i virtualni zaslon DS extended head-up display. Nadalje, pametna dodirna pločica DS smart touch vozaču je pod prstima za davanje jednostavnih komandi, a zna prepoznati i rukopis. DS Iris infotainment sistem reagira na glasovne naredbe.

PREMIJERA Prvi Volkswagenov SUV coupe stajat će manje od 20.000 eura

Virtualni zaslon DS extended head up-display predstavlja iskorak prema tehnologiji proširene stvarnosti u vozilima. Riječ je o sofisticiranoj tehnologiji koja sve najvažnije informacije projicira u visini vozačevih očiju. Optičkom iluzijom informacije se prikazuju na udaljenosti od četiri metra ispred vjetrobranskog stakla, i to na 21-inčnom virtualnom zaslonu, prvom takvom zaslonu u vozilu ovog segmenta. Najvažnije informacije kao što su brzina vožnje, podaci sustava pomoći u vožnji, navigacijske upute, poruke upozorenja, pa čak i nazivi pjesama te aktivni pozivi projiciraju se ispred vozača. Budući da se temelji na novoj platformi EMP2, DS 4 će od samog predstavljanja biti dostupan s plug-in hibridnim pogonom (225 konjskih snaga i do 55 kilometara dosega u električnom načinu rada). Pogon inačice DS 4 E-Tense 225 sastoji se od četverocilindarskog motora PureTech snage 180 KS i 110 KS snažnog električnog motora kombiniranog s 12,4 kWh baterijom smještenom ispod prtljažnog prostora. Zahvaljujući okretnom momentu od 360 Nm, ubrzava do 100 km/h za 7,7 sekundi. Pritom troši samo 1,3 l goriva na 100 km, uz emisije CO2 od 29 g/km. Tri benzinska motora (PureTech 130, PureTech 180 i PureTech 225) i dizelski motor BlueHDi 130 bit će dostupni s automatskim mjenjačem, a u tijeku je razvoj potpuno električne inačice koja se na tržištu očekuje 2024. Od te godine svi će novi DS modeli biti isključivo električni.

Kapaciteti covid odjela karlovačke bolnice popunjeni, na respir
Došlo je do nekih promjena
Nove preporuke HZJZ-a: Tko ne mora u karantenu, što napraviti ako ste bili u bliskom kontaktu...
Bota Dental
Moderna stomatologija
Više se ne morate bojati zubara: Ona je sa stomatološkom bušilicom u ruci maltene prohodala
  • Važna obavijest

    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • docetnik:

    napisu roman a nigdje cijene. mora da je jako jeftin