Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 101
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Škoda Octavia

Najprodavaniji automobil u Hrvatskoj slavi 60. rođendan

Škoda Octavia
Foto: Škoda
1/11
26.03.2019.
u 09:25

Sredinom 2017. Škoda je proslavila 6 milijuna proizvedenih primjeraka modela Octavia. Danas se Octavia, osim u tvornici u Mladoj Boleslavi, proizvodi i u tvornicama u Kini, Indiji, Rusiji, Kazahstanu i Alžiru

Na samom početku 1959. godine Škodina tvornica u Mladoj Boleslavi obilježila je početak proizvodnje potpuno novog modela, čiji naziv dolazi iz latinskog jezika gdje pojam “octavia” označava “osmi”. Octavia je prije šezdeset godina bila osmi Škodin model napravljen nakon Drugog svjetskog rata, a istovremeno i osmi Škodin model s tada vrlo suvremenim pojedinačnim ovjesom kotača u cjelokupnoj konstrukciji, koji je proizvođač uveo 1933. godine. Octavia je naslijedila modele Š 440 i Š 445.

Prva generacija za pogon je rabila 4-cilindrični benzinski motor obujma 1,1 litre od 40 KS, čiji se moment putem 4-stupanjskog ručnog mjenjača prenosio na stražnju osovinu. Ovaj, tada dvovratni model, postizao je najveću brzinu od 110 km/h, uz prosječnu potrošnju od 7,7 l/100 km. U to vrijeme jasne dizajnerske linije upotpunile su tehnički napredak. Prva Octavia koristila je prednju osovinu sa spiralnim oprugama i poprečnim stabilizatorom, koji su osigurali visoku razinu komfora te praktično rukovanje. Uvođenjem asimetričnih glavnih svjetala tijekom 1959. godine povećao se stupanj aktivne sigurnosti. Iste je godine predstavljena snažnija varijanta – Octavia Super s 1,2-litrenim motorom i najvećom snagom od 45 KS, što je pomoglo povećanoj potražnji na češkom, ali i na međunarodnim tržištima.

Škoda Octavia
1/11

Na salonu automobila u Ženevi 10. ožujka 1960. premijerno je pokazana sportska verzija Octavia Touring Sport (TS), koja je raspolagala povećanom snagom motora od 50 KS. Nakon toga češki je proizvođač zatražio od Međunarodne automobilističke federacije (FIA) homologaciju modela TS za utrke i relije u klasi cestovnih vozila bez modifikacija. Zahvaljujući tome, više nisu postojale nikakve prepreke za primjenu ovog modela s dvama vratima i najvećom brzinom od 130 km/h u okviru motosporta. S pobjedama u klasi tijekom 1961., 1962. i 1963. godini modelu Octavia TS uspjelo je postići “hattrick” na utrci Rallye Monte Carlo.

Krajem ljeta 1960. Škoda je u Brnu predstavila model Octavia Combi s dvodijelnim, vodoravno podijeljenim poklopcem prtljažnika. Vozilo je, unatoč kompaktnim vanjskim dimenzijama te čak i u slučaju kada se u njemu nalazio najveći dopušteni broj od pet osoba, nudilo prtljažnik s utovarnom dužinom od 96,5 centimetara i volumenom od 690 litara do krovne obloge. Preklapanjem naslona stražnjih sjedala mogao se stvoriti kapacitet prtljažnika do 1050 litara.

Posljednji primjerak dvovratne limuzine otkotrljao se s proizvodne trake 11. travnja 1964. godine, a novokonstruirana serija 1000/1100 MB, sa samonosivom karoserijom i stražnjim motorom, bila je nasljednik. Model Combi proizvodio se do 21. prosinca 1971. u tvornici u Kvasinyju. Između 1959. i 1971. godine proizvedeno je 360.000 modela Octavia, od čega je bilo više od 54.000 verzija karavana. Zanimljivost prvih Octavija je da je upravo ona poslužila kao tehnički temelj za prvi automobil proizveden na Novom Zelandu. Tijekom 1966. Trekka je nastao u uskoj suradnji s češkim proizvođačem automobila, a njegovu osnovu činio je skraćeni vozni postroj modela Octavia Super. Omiljeno višenamjensko vozilo smatra se jednim od preteča aktualne verzije SUV modela marke Škoda.

Nedugo nakon što je VW grupa preuzela češkog proizvođača, tijekom 1992. godine započeo je razvoj Octavije nove generacije. Na suvremenoj je češkoj platformi tim okupljen oko tadašnjega voditelja odjela za dizajn Dirka van Braeckela konstruirao karoseriju nezamjenjiva dizajna. Limuzina Octavia s velikim poklopcem prtljažnika svoj je debi proslavila 4. travnja 1996. te odmah impresionirala svojom visokom razinom aktivne i pasivne sigurnosti.

Prtljažnik od 528 do 1328 litara obujma predstavljao je temelj posebno izdašne ponude prostora. Još prostranija varijanta karoserije Octavia Combi upotpunila je ponudu u ožujku 1998. godine, a 1999. godine proizvedena je i prva verzija s pogonom na sve kotače. Do studenog 2010. godine proizvedeno je 970.000 limuzina i više od 470.000 karavana prve generacije modela Octavia.

Ovaj je uspjeh nadmašila druga generacija koja se proizvodila od 2004. do 2013. Čak 1,6 milijuna limuzina i 900.000 karavana pronašlo je svoje kupce. Osim još veće upotrebljivosti, ova je generacija privlačila brojnim tehničkim inovacijama, prije svega benzinskim motorima sa sustavom izravnog ubrizgavanja i automatiziranim mjenjačem s dvije spojke DSG.

Treća generacija proizvodi se od studenog 2012., a opsežan redizajn proveden je početkom 2017. godine. Za ovu se generaciju već odlučilo više od 2,5 milijuna kupaca. Sredinom 2017. Škoda je proslavila 6 milijuna proizvedenih primjeraka modela Octavia. Danas se Octavia, osim u tvornici u Mladoj Boleslavi, proizvodi i u tvornicama u Kini, Indiji, Rusiji, Kazahstanu i Alžiru.

VIDEO Stižu veće kazne za vozače:

Ključne riječi

Komentara 2

Avatar messerschmidt
messerschmidt
12:46 26.03.2019.

Koliko se sjećam, 1000 mb je bila prva škoda prodavana u Jugi.

LA
laptopxp1
08:51 27.03.2019.

Ne, 1000 mb je bila prva škoda koja se prodavala u Jugi u većim količinama....Sjećam se škode felicie kabriolet, koju je vozio stariji brat mog prijatelja, tamo negdje krajem šestedesetih, taj auto je tada bio star desetak godina, a naš susjed je vozio octaviu, baš ovakvu kakva je na fotografiji. Ali bili su to rijetku auti, tek se 1000 mb počela masovno prodavati i bila je to tada odlična kupovina, koštala je malo više od fiće, a za ono vrijeme (i naš tadašnji standard) to je bila prava limuzina....

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije