Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 83
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Sve bliže

Na cestama je već 380.000 automobila spremnih za posve autonomnu vožnju

Vision Urbanetic Mercedesova je studija koja otvara nove mogućnosti autonomne vožnje. Korisnici vozilo pozivaju preko mobilne aplikacije
Foto: Mercedes-Benz
1/3
24.12.2019.
u 11:25

Autonomna vožnja sve je bliže, ali ljudi autonomnim vozilima još uvijek ne vjeruju

Američki Nacionalni odbor za sigurnost prometa (NTSB) objavio je izvješće koje ukazuje na neprimjerenu sigurnosnu kulturu u Uberu. Naime, ocijenili su da je upravo neadekvatna sigurnost doprinijela kobnoj nesreći u kojoj su u ožujku prošle godine sudjelovali pješak i autonomno ispitno vozilo. Ne treba, naravno, naglašavati tko je u tom srazu izvukao deblji kraj. Pješak je poginuo kad ga je u noći pri brzini od 63 km/h udario automobil.

- Ta je nesreća bila zadnja karika dugog lanca akcija i odluka koje je donijela organizacija kojoj, nažalost, sigurnost nije prioritet - stoji u izjavi NTSB-a, uz napomenu da se sudar mogao izbjeći da vozač nije bio vizualno ometan u trenucima uoči nesreće.

Foto: Mercedes-Benz

Taj je incident potaknuo sumnju u sigurnost potpuno autonomnih vozila, pa su razumljivi i rezultati ankete koja je na tu temu provedena početkom godine. Čak 60 posto ispitanika izjavilo je da će se osjećati pomalo ili vrlo nesigurno kao pješak u gradu kojim voze autonomna vozila. NTSB također je kritizirao izostanak nacionalnih sigurnosnih standarda i protokola procjene za automatizirane sustave vožnje. Na tamošnjim cestama sve su učestalije, naime, testne vožnje kako autonomnih automobila, tako i pojedinih autonomnih sustava, no zakonodavni okvir koji bi propisao njihovo djelovanje i eventualnu odgovornost u slučaju nesreće još nije do kraja definiran. Nacionalni odbor za sigurnost prometa stoga traži da mu svaka tvrtka koja na javnim cestama želi testirati neki od tih sustava prethodno dostavi svoje sigurnosne planove, a s njima i plan nadzora testnih vozača, čemu je svrha upravo osigurati njihovu pažnju tijekom vožnje, da situaciju ne prepuste u potpunosti ‘stroju’ koji je još u fazi testiranja.

Potpuno autonomni automobili, dakle oni koji u potpunosti mogu voziti bez vozača, zasad su u svim zemljama svijeta dozvoljeni samo u okvirima raznih test-programa. No, mnogi automobili koji su danas potpuno legalno na cestama već su opremljeni hardverom koji im teoretski omogućava autonomnu vožnju. Prema nedavnoj procjeni tvrtke Gartner, ove je godine na ceste diljem svijeta stiglo oko 330.000 potencijalno autonomnih vozila, a njihov će broj rapidno rasti te se očekuje da će ih do 2023. godine biti gotovo 750.000. Jednom kada softver za autonomnu vožnju bude spreman za stvarni svijet, ovim će se automobilima jednostavnim ažuriranjem softvera omogućiti rad na većim razinama autonomje, navodi Statista. Međutim, kako bi autonomna vozila zadobila povjerenje potrošača, neće im biti dovoljno da budu dobra ili tek nešto bolja od ljudskih vozača.

- S psihološke perspektive, ta će vozila morati imati znatno manje nesreća da bi im se moglo vjerovati - rekao je Michael Ramsey, viši direktor analitičara tvrtke Gartner.

Scene koje su vas najviše iznenadile: Najveći hit bila je djevojka na parkiralištu

Vision Urbanetic Mercedesova je studija koja otvara nove mogućnosti autonomne vožnje. Korisnici vozilo pozivaju preko mobilne aplikacije
1/29
Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije