Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

Može li električni kompakt u obiteljskom ritmu bez punjenja izdržati tjedan dana

Volkswagenov električni novitet ID.3 nedavno je stigao na hrvatsko tržište. Deklarirani doseg našeg strujića, pripadnika prve edicije s elektromotorom maksimalne snage 204 KS te s baterijom od 58 kWh, iznosi 420 kilometara. Koliko je to realno?
14. listopada 2020. u 09:24 4 komentara 3106 prikaza
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/17

Netom što je stigao na naše tržište, gotovo da nema osobe koja o Volkswagenovu električnom kompaktu ID.3 nema ili mišljenje ili pitanje. Automobil od kojega se očekuje da u svijetu strujića napravi što je Golf učinio među kompaktima stoga smo podvrgnuli testu, ali s ciljem pronalaska odgovora na konkretno pitanje. Mogu li s njim izgurati tjedan dana bez dopunjavanja baterije, a da ne odstupim od uobičajenog životnog ritma? Podaci na papiru ukazuju da mogu, deklarirani doseg našeg strujića, pripadnika prve edicije s elektromotorom maksimalne snage 204 KS te s baterijom od 58 kWh, iznosi 420 kilometara. No, deklarirani je doseg jedno, realnost nešto drugo. Tim više što potrošnja ovisi o stilu vožnje, a nisam ni nježan ni spor vozač. Tu je i pitanje gdje ću i kako puniti auto, s obzirom da živim u stanu bez punionice u blizini. Dakle, što meni, u mojim uvjetima, može ponuditi električni auto?

Porsche Taycan Vozili smo najbolji električni auto na svijetu: petmetarska coupe limuzina od 2,3 tone čini se lagana kao perce

Već prvi dan u modelu ID.3 pokazao je da je deklarirani doseg blizu realnom. Na deset kilometara dinamične vožnje izgubio je 11 km dosega. Sutradan je na istoj ruti, uz još žešći ritam, izgubio 15 km dosega. Ne morate voziti posebno štedljivo da biste (gotovo) ostvarili deklarirani doseg, a bez zadrške prema papučici gasa možete računati na 370 km s jednim punjenjem. Preslikano na hrvatski prosjek, osoba kojoj je radno mjesto od mjesta stanovanja udaljeno 10-12 km na odlazak na posao i povratak s njega utrošit će do 150 km. ID.3 je kompakt prikladan za obitelj, pa je tijekom našeg testa i dva puta vozio dijete na trening, dva puta je bio u trgovačkom centru, posjetio baku u susjednom kvartu, relaksirao se na Jarunu i dobacio do Samobora. Uobičajena je to tjedna ruta, a baterija se nije ispraznila. Odlično! ID.3 poput testnoga u ovom je životnom ritmu dovoljno puniti jednom tjedno. Punjenje je, uvjetno rečeno, problem jer brzi punjači (koriste li se često) bateriji skraćuju životni vijek, a na sporom punjaču automobil treba ostaviti više sati. Bilo bi to prihvatljivo da moja ulica ima punionicu, ali ovako nije jer ne želim cijelu noć bez nadzora na punjaču ostaviti auto vrijedan 344.938 kn. Oni koji žive u kući s garažom ili auto mogu puniti u garaži tvrtke dok su na poslu, nemaju ovaj problem.

Električna vozila na punionici SKOK U PRODAJI Broj prodanih električnih vozila se utrostručio u Europi, ovo su razlozi

Po voznim osobinama, ID.3 je savršen. Ubrzava izvanredno - po ubrzanjima i po agilnosti tijekom slalom vožnje u rangu je sa sportskim automobilima pa treba češće pogledati na instrumentnu ploču kako ne biste upali u ralje policijskog radara. Težina mu je optimalno raspoređena između prednje i stražnje osovine, upravljiv je i udoban. Zamjeramo mu tek - tišinu. Zvuka motora nema, pa smo u vožnji slušali zvuk kotrljanja guma, no to mu opraštamo zbog izvanredne vozne dinamike. Osim što se odlično vozi, ID.3 praktičan je i prostran, u kabini je ugodno, a laskaju i pogledi drugih vozača i prolaznika. ID.3 privlači pozornost, rekli bismo, s razlogom. Skandinavski jednostavno uređena kabina prepuna je tehnoloških novotarija koje oduševljavaju: klasični prekidači zamijenjeni su dodirnim otocima, multimedijom se upravlja glasom, ručica automatskog mjenjača nalazi se u nastavku instrumentne ploče. U vrhu tog malog ‘roga’ je i tipka za aktiviranje parkirne kočnice. Vrijeme potrebno za privikavanje na ovaj neobičan mjenjač je gotovo nikakvo, a praktičnost i atraktivnost su velike. Dok neobičan automatski mjenjač radi odlično, središnji ekran pati od povremenog ‘smrzavanja’. Srećom, kratkotrajnog. Popis high-tech opreme je poveći. U skladu s cijenom.

Snijeg u Zagrebu 14. 1. 2013.
BIT ĆE SVEGA
Objavljena velika prognoza: Ovakvoj zimi nismo se nadali, evo što nas sve čeka
s
OHR SAVJETNIK
Muči vas svrbež „tamo iza“? Saznajte kako ga se riješiti
  • vorda29:

    350k kuna, to je suluda cijena za automobil kompaktne klase!

  • bambi:

    Strujni automobili u ovakvom formatu su losi. Skupo za kupit i za vizit uz konstantni pad kapaciteta baterije. Opasnije od plina jer je zapaljivo. Mali domet. Tko to uopce zali voziti osim onih koji imaju visak novaca i theraju modu. ... prikaži još! Baterije ekstremno zagadjuju okolis. Tako da je ovo trenutno lose...

  • prcko.vita:

    Može izdražat al moj kancelar Austrije, ako me razumijete.