Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 184
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Zeleni promet
Povratak na članak

Slovenija zabranjuje konvencionalne motore, a Hrvatska?

U nas se ukidaju poticaji za hibride, a trošarine su nam među najvišima u Europi

Komentari 22

DU
Deleted user
22:16 16.10.2017.

Kaj se tiče Slovenaca mogu samo reći onu poslovicu; Vidjela žaba kako potkivaju konja, pa i ona digla nogu.

VL
TA
tarzan
20:36 16.10.2017.

Ovdje se ne radi o zagađenju okoliša nego o tome kako će država zaraditi više od prodaje auta na struju koji će biti 50 pošto skuplji od običnih. I nemojmo se zavaravati do tad će kw struje 300% poskupjeti

VL
NA
navijeke
21:17 16.10.2017.

Električni automobili su budućnost s današnjom tehnologijom?! Hajdemo malo razmisliti o tome. U Zagrebu ima otprilike 300 000 vozila, (nebitno koje namjene i snage) stavimo li u svako takvo vozilo elektromotor od 50kW, to je sve skupa 15MW snage. Uzmemo li da će svakih nekoliko dana otprilike trećina njih morati dopuniti akumulatore, bit će to sasvim simpatičan raspad elektroenergetskog sustava zagrebačke županije. Eko otisak? Samo proizvodnja akumulatora potrebnih za taj broj vozila zagađenjem višestruko nadmašuje zagađenje koje bi nastalo pri višegodišnjem intenzivnom rabljenju tih vozila s otto ili diesel motorima. Slična 'priča' je i s hibridima, sve do novog kvantnog tehnološkog skoka osuđeni smo na fosilna goriva kao najekonomičnije i po okoliš najmanje štetne izvore energije.

VL
MO
modovisisajteMaraschino
20:38 16.10.2017.

opet gluposti.... a struju ćete proizvoditi u nuklearkama i termo elektranama. svemir i ljudska glupost su beskrajni.

VL
BU
BubyZG
07:52 17.10.2017.

Fala Bogu, da više nisam usamljen u komentiranju da električni auti NISU ekološki. Zadnji podatak za 2015. godinu pokazuje da se u svijetu 80% električne energije proizvede u termoelektranama na fosilna goriva i dokle god je tome tako, nije moguće govoriti o ZELENIM električnim automobilima. Jedina je prednost da će zagađenje biti koncentrirano u okolišu elektrana, pa bi ulice u gradovima bile oslobođene "auspuha" !

VL
VL
????
07:57 17.10.2017.

Gledao sam nedavno nešto o tim elektroautima da njemačkoj televiziji, dakle moderni benzinac ili dizelaš, neki onak osrednji ne posebno ekološki ima emisije od 109 g/km CO2. A elektroauto već u startu ima 3,5 tone CO2 samo na emisijama za proizvodnju baterije + još ostalih komponenti. Ako se uzme u obzir profil izvora struje u Njemačkoj (ima poprilično nuklearki i termoelektrana na ugljen), ispada da tek nakon jedno 100000 kilometara taj auto postaje ekološkiji od nekog automobila na benzin/diesel. A u bolje stojećim zemljama nakon tako nekih 100000 km (recimo nekih 5-7 godina starosti ako ne ideš baš svaki dan na posao s njime) ljudi uglavnom kupe novi auto ....

VL
NA
navijeke
21:17 16.10.2017.

Električni automobili su budućnost s današnjom tehnologijom?! Hajdemo malo razmisliti o tome. U Zagrebu ima otprilike 300 000 vozila, (nebitno koje namjene i snage) stavimo li u svako takvo vozilo elektromotor od 50kW, to je sve skupa 15MW snage. Uzmemo li da će svakih nekoliko dana otprilike trećina njih morati dopuniti akumulatore, bit će to sasvim simpatičan raspad elektroenergetskog sustava zagrebačke županije. Eko otisak? Samo proizvodnja akumulatora potrebnih za taj broj vozila zagađenjem višestruko nadmašuje zagađenje koje bi nastalo pri višegodišnjem intenzivnom rabljenju tih vozila s otto ili diesel motorima. Slična 'priča' je i s hibridima, sve do novog kvantnog tehnološkog skoka osuđeni smo na fosilna goriva kao najekonomičnije i po okoliš najmanje štetne izvore energije.

VL
Avatar krkcro
krkcro
21:10 16.10.2017.

sve ce ju to platiti siromasni i koji nemaju od cega

VL
U1
ursus_1212
07:17 17.10.2017.

Električni auti nisu ekološki!

VL
DU
Deleted user
22:10 16.10.2017.

"navjeke " je jezgrovito opisao cijelu priću, ali za koga...???..Na isti naćin su napravili kaos sa vjetroelektranama a sad če uz ista obrazloženja trošiti novac na el autiče. ...smješno i tragično

VL
Avatar nemam-pojm@
nemam-pojm@
21:08 16.10.2017.

Strategija iz rukava Mnogo manje goriva bi se trošilo kad bi motori proizvodili struju čiji bi se višak pohranjivao u baterije. Točkovi bi bili istovremeno motori spojeni na napajanje. Tehnologiju zasad koristi Njemačka vojska od devedeseti. Zašto nema vozila na ulicama, riješit će odluka Slovenske vlade!

VL
MT
makan tahi
21:20 16.10.2017.

kad odem tamo sa svojim 5.7 hemijem, (350g co2/km) pa ga sturiram, moglo bi biti krepanih....

VL
TO
tovaravot
21:29 16.10.2017.

glup clanak. ne zabranjuju nista, i dalje ce to biti smrdljivi motori na koje su nakacene baterije

VL
AR
Artukovic
10:11 17.10.2017.

Daleko smo mi od toga...po meni i bolje.

VL
SP
sputnik57
08:19 17.10.2017.

Ne znam odakle vam samo "provjerena" odluka da se neće subvencionirati hibridi, kad objavljujete neprovjerene informacije, a nigdje nije objavljena konačna odluka Ministarstva za Zaštitu Okoliša? Nije još sigurno da se neće subvencionirati hibridi, ako da koji i pod kojim uvjetima. Zato ne pišite gluposti zasnivane samo na informacijama rekla- kazala.

VL
KR
krumember
14:55 18.10.2017.

Za one koji razmišljaju i žele znati više: https://cleantechnica.com/2016/08/31/30-reasons-next-car-electric/

VL
AA
aabbcc
10:09 17.11.2017.

navijeke___ Taj tvoj motoric jugo- od 50 kw/h potrosi skoro 100kn za sat voznje a ne znam cime ces zagrijati kabinu auta, odmrznuti stakla i odrzavati druge stvari u voznji.. (Toplotna energija je kao nus produkt benz-motora, ...)

VL
BU
budalas
20:29 16.10.2017.

Ko nas zavisi sto ce reci pravi Hrvati i domoljubi. Ako imaju interesa, imacemo pogon na sagorijevanje urana. Jer pravi Hrvati su uvijek u pravu.

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.