Naslovnica Auti Automobili

Slovenija zabranjuje konvencionalne motore, a Hrvatska?

U nas se ukidaju poticaji za hibride, a trošarine su nam među najvišima u Europi
16. listopada 2017. u 20:18 22 komentara 4656 prikaza
Električni automobili
Foto: Ozren Maršić
Pogledajte galeriju 1/2

Slovenska je vlada prošlu srijedu potvrdila strategiju o alternativnim gorivima u prometu, prema kojoj se nakon 2030. u Sloveniji više neće moći obaviti prva registracija vozila koja emitiraju više od 50 g/km ugljičnog dioksida u atmosferu.

električni auti Čišći promet Poticaji samo za skuplje aute!?

Trenutačno bi takvim normama udovoljavala samo električna vozila i hibridna vozila koja kombiniraju konvencionalni i električni motor, dok se obični benzinski i dizelski motori ne bi mogli registrirati. I uz razvoj tehnologije, do 2030. teško je očekivati da bi se konvencionalni motori bez pomoći struje mogli spustiti na razinu ispusta ispod 50 g/km CO2. Također, strategija donosi i plan povećanja punionica električnih automobila u Sloveniji sa sadašnjih 230 na 22.000 u 2030. godini. I dok Slovenija dugoročno planski promišlja i donosi ekološke akte radi postizanja što zelenijeg prometa u budućnosti, a u sadašnjosti to pokazuje sustavom trošarina kojim zaista potiče kupnju novih, ekološki prihvatljivijih automobila, u Hrvatskoj jasne strategije nema.

Iako formalno postoji ekološki kriterij za izračun trošarina, naše su trošarine jedne od najviših u Europi zbog čega su neki automobili bitno skuplji kod nas nego u Sloveniji. Fond za zaštitu okoliša najavio je da će iduće godine ponovno raspisati natječaj za subvencioniranje kupnje ekoloških vozila, ali poticaje će država, prema najavi, davati samo za električna vozila i plug-in hibride, ali ne i za “obične” hibridne automobile. Takva odluka ne ide na ruku građanima koji su u dosadašnja dva kruga mogli dobiti poticaj od 30.000 kuna za moderan hibrid koji manje zagađuje atmosferu od usporediva dizelaša ili benzinca jer su električna vozila i plug-in hibridi još uvijek vrlo skupi.

Primjerice, najjeftiniji je električni auto u nas Smart ForTwo ED koji stoji 148.323 kune. Električni automobili su budućnost, ali prijelazno razdoblje obilježit će benzinsko-električni hibridi koji štede gorivo, a mnogo su ekološkiji od dizelskih motora koji ispuštaju više dušikova oksida i čestica čađe.

Ivanec: Ivica Repić, samograditelj električnih automobila Samograditelj Sam je preradio stari A6 na struju, mjesečno za vožnju uštedi 1500 kn Rimac Concept_One Direktor BHP-a: '2017. godina je revolucije električnih auta, a metal budućnosti je bakar' Sergio Marchionne Odbacio rukavice Prvi čovjek Fiata otvoreno: Električni automobili nisu čišći od benzinaca i dizelaša
Financije
Ja sam PMP
Znate li što je PMP i zašto se u svijetu smatra zlatnim standardom?
  • Avatar Krescencije
    Krescencije:

    Kaj se tiče Slovenaca mogu samo reći onu poslovicu; Vidjela žaba kako potkivaju konja, pa i ona digla nogu.

  • tarzan:

    Ovdje se ne radi o zagađenju okoliša nego o tome kako će država zaraditi više od prodaje auta na struju koji će biti 50 pošto skuplji od običnih. I nemojmo se zavaravati do tad će kw struje 300% poskupjeti

  • navijeke:

    Električni automobili su budućnost s današnjom tehnologijom?! Hajdemo malo razmisliti o tome. U Zagrebu ima otprilike 300 000 vozila, (nebitno koje namjene i snage) stavimo li u svako takvo vozilo elektromotor od 50kW, to je sve skupa 15MW snage. Uzmemo ... prikaži još! li da će svakih nekoliko dana otprilike trećina njih morati dopuniti akumulatore, bit će to sasvim simpatičan raspad elektroenergetskog sustava zagrebačke županije. Eko otisak? Samo proizvodnja akumulatora potrebnih za taj broj vozila zagađenjem višestruko nadmašuje zagađenje koje bi nastalo pri višegodišnjem intenzivnom rabljenju tih vozila s otto ili diesel motorima. Slična 'priča' je i s hibridima, sve do novog kvantnog tehnološkog skoka osuđeni smo na fosilna goriva kao najekonomičnije i po okoliš najmanje štetne izvore energije.