Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti

Za električna vozila država daje poticaje i do 70.000 kuna!

Visina poticaja ovisit će o vrsti vozila. Poticaji su najveći za električna vozila i iznose 70.000 kuna
08. ožujka 2014. u 09:40 15 komentara 18911 prikaza
električni automobil
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/2

Ministarstvo okoliša i Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost pokreću projekt poticanja nabave vozila sa smanjenom emisijom CO2 kojim će se sufinancirati nabava električnih, plug-in hibridnih i hibridnih vozila. U Fondu je za ovaj projekt osigurano 7 milijuna kuna koji su namijenjeni građanima i pravnim osobama, priopćeno je iz Ministarstva.

Njima će se kroz brzu i jednostavnu proceduru omogućiti sufinanciranje u iznosima od 30.000 do 70.000 kuna po vozilu, ovisno o tehnologiji koju vozila koriste. Sufinancirat će se kupnja novih vozila kategorije M1, motornih vozila za prijevoz osoba koja osim sjedala za vozača imaju još najviše 8 sjedala i N1, motornih vozila za prijevoz tereta najviše dopuštene mase do 3500 kilograma.

Visina poticaja ovisit će o vrsti vozila. Poticaji su najveći za električna vozila i iznose 70.000 kuna. Za hibridna ''plug in“ vozila sufinancirani iznos je 50.000 kuna a hibridna vozila sa emisijom do 100 g CO2/ km sufinancirat će se sa 30.000 kuna. Primarni cilj projekta je poboljšanje kvalitete zraka u gradovima kroz smanjenje emisija CO2 u prometu odnosno ukupne emisije stakleničkih plinova na razini države.

Tesla | Autor : Reuters/PIXSELL (Ilustracija) Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)

Osobiti naglasak je na gradove u kojima je koncentracija cestovnog gradskog prometa najveća i on je upravo u gradovima jedan od ključnih uzročnika onečišćenja. Promet u ukupnoj energetskoj potrošnji ima udjel od 30%, a u emisijama stakleničkih plinova u EU od oko 25%, od čega 70% generira cestovni promet. Poticanje čistijeg transporta jedno je od važnih karika u postizanju održivog razvoja Hrvatske odnosno EU koji se bazira na zaštiti okoliša i dobrobiti svih članova društva.

Procedura za dobivanje sredstava je jednostavna i brza. Po objavi javnog poziva potrebno je predati ispunjeni zahtjev Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, potpisati ugovor o sufinanciranju, a isplata sufinanciranog iznosa uplatit će se na račun korisnika u roku od 30 dana od dostave dokaza o kupovini vozila, računa, ugovora o kreditu i sl. Građani će moći ostvariti pravo na subvenciju najviše jednog novog vozila, dok će trgovačka društva moći od Fonda dobiti i do 350.000 kuna po jednostavnoj proceduri uz mogućnost povećanja ovog iznosa uz dodatni pregled učinaka po objedinjenom zahtjevu.

Mazda RX-7 POVRATAK COUPEA Mazda RX-7 vraća se 2016. godine električni automobili Subvencije za kupnju Napokon i kod nas olakšice za ekoautomobile

Ukupno je za projekt osigurano 7 milijuna kuna, 3 milijuna za direktne poticaje građanima i 4 milijuna za pravne osobe. Poticanjem odnosno sufinanciranjem nabave električnih i hibridnih vozila u Hrvatskoj, planiramo postupno, ali direktno utjecati na smanjenje emisija štetnih plinova u prometu. S obzirom da su emisije iz prometa najznačajniji izvor onečišćenja zraka i emisija stakleničkih plinova, postizanjem ovih ciljeva utjecat ćemo na povećanje kvalitete zraka te smanjenje ukupne emisije stakleničkih plinova na razini države.

Poticanje korištenja električnih, plug-in i hibridnih vozila tema je brojnih nacionalnih politika pa tako EK na osnovu nacionalnih planova donosi procjene da će do 2015. u SAD-u u prometu biti oko milijun takvih vozila, u Kini do 2020. oko 5 milijuna, do 2020. u Francuskoj oko 2 milijuna, Njemačkoj 1 milijun, Velikoj Britaniji 1,55 milijuna. Ove brojke pokazuju snažno opredjeljenje EU prema poticanju takvih ekološki prihvatljivijih vozila.

Snijeg u Zagrebu 14. 1. 2013.
BIT ĆE SVEGA
Objavljena velika prognoza: Ovakvoj zimi nismo se nadali, evo što nas sve čeka
s
OHR SAVJETNIK
Muči vas svrbež „tamo iza“? Saznajte kako ga se riješiti
  • chemica:

    Još kada se novcem poreznih obveznika ne bi poticala kupnja automobila proizvedenih od strane TUĐE automobilske industrije...Suludo i kratkog daha. Baš gledam, najjeftiniji hibrid košta sto šesnaest tisuća kuna. Znači li to da kada odbiješ tih pedeset tisuća kuna "poticaja" ... prikaži još! ( dobro, neka je samo trideset tisuća), košta manje od istog modela benzinca? Malo mi je bedasto, ali u principu jako dobra ideja. Nego, koliko će trebati da nam država konačno bankrotira nakon par mjeseci provođenja ovog projekta? Fantastičnog za naše novčanike, ali fatalnog po državni proračun.

  • stefj:

    Hm, a što je sa subvencijama onih koji nemaju automobile? Ne bi li bolje bilo s tih 7 mil. subvencionirati nabavke bicikla? Npr. za državne službenike, umjesto automobila...

  • _mungos_:

    kao i poticanje vjekoslava majetića koji 'proizvodi' automobile,lik koji već skoro 20 godina živi na državnoj grbači 'čisteći' minska polj u hrvatskoj,a vjerojatno će još slijedeći 20,fenomenalan biznis,razminiranje je moglo biti davno gotovo da se korumpirana hobotnica nije zavukla u svaku poru života