Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti

Kakva novost nas čeka od 1. siječnja na tehničkom pregledu vozila

Od 1. siječnja stižu naljepnice na kojima će biti navedena i ekonorma vozila pa će putnicima u europske gradove u džepu ostati dvjestotinjak kuna
17. prosinca 2014. u 10:45 50 komentara 74118 prikaza
16.04.2014., Prelog- Otvorena je stanica za tehnicki pregled vozila, vrijedna 9 milijuna kuna.
Foto: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL

Od 1. siječnja u stanicama za tehnički pregled vozila vlasnici automobila dobivat će naljepnice na kojima će uz rok važenja tehničkog pregleda biti navedena i ekonorma vozila. Ova se novost, utemeljena u Pravilniku o tehničkom pregledu vozila, neće dodatno naplaćivati. Naprotiv. Vozačima koji putuju u europske gradove u kojima je obvezno na automobilu imati istaknut znak ekonorme, o čemu ovisi koliko daleko od gradske jezgre može "dogurati", ova će novost uštedjeti dvjestotinjak kuna, koliko su do sada izdvajali za potvrdu o ekološkoj ispravnosti vozila.

– Prvi smo u Europi koji će na ovaj način imati objedinjene podatke na naljepnici. Vjerujem da će i druge zemlje uskoro slijediti naš primjer – kaže Goran Pejić, pomoćnik u Upravi za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske.

I dok će ovaj propis ići na ruku vozačima koji putuju u zemlje u kojima se traži potvrda o ekonormi, što se tiče dinamike obveznog tehničkog pregleda vozila, ona i dalje ostaje nepromijenjena. Nova vozila na tehnički pregled idu dvije godine nakon prve registracije, ostali automobili u stanicu za tehnički pregled moraju svake godine. Naime, još je 2009. godine Europski parlament donio direktivu kojom se omogućava, ali ne i obvezuje, da se u zemljama članicama EU na obvezni tehnički pregled nova vozila odvoze četiri godine nakon prve registracije, a sva ostala vozila svake dvije godine. Taj je propis zaživio, primjerice, u Sloveniji. Kod nas nije, a po svemu sudeći i neće tako skoro. Razlog je u tome što su automobili kakve voze prosječni Hrvati iz godine u godinu stariji jer se sve više kupuju i registriraju rabljeni, a sve manje novi automobili.

tehnički pregled zakon unije Europska direktiva povoljnija je za vozače koji idu na tehnički pregled vozila, no Hrvatska je krši

– S prosječnom starošću vozila većom od 13 godina naš je vozni park među najstarijima u Europi. Usporedbe radi, vozni park Njemačke star je osam i pol godina – objašnjava Goran Pejić.

Pomoćnik u Upravi za tehničke poslove Centra za vozila kaže i da Hrvatska nije iznimka po pitanju dinamike obveznog tehničkog pregleda osobnih automobila. Navodi da je tehnički pregled za osobne automobile kao i kod nas svake godine obvezan u Nizozemskoj, Litvi, Velikoj Britaniji...

>> Za godišnji servis Vargina auta 17 prosječnih plaća

Zagreb: Miistar Božinović svjedočio na suđenju Tomislavu Sauchi i Sandri Zeljko
AFERA DNEVNICE
Pretragom stana Sandre Zeljko našli dokumente, ali i između 50 i 100 pari cipela
Park prirode Papuk
SUDJELUJTE U AKCIJI
Prijavite se za akciju „Tjedan odmora vrijedan“ i promovirajte svoje promotivne ponude
  • neobrazovani:

    Sram ih bilo, deru nam kožu.....pa kakve veze ima što je stariji vozni park. Pa neka barem nova vozila idu na tehnički četiri godine nakon prve registracije, a sva ostala neka idu svake godine....u 95% zemalja za motore do 50 ... prikaži još!0 ccm nije potreban tehnički svake godine ali naravno kod nas se mora...čista deračina, nesposobna vlast dere nas do jaja.

  • javornov:

    Kakve veze ima starost ukupnog voznog parka u RH s novim automobilima? Pitanje glasi zašto s novim automobilom nemamo prvi tehnički za 4 umjesto kao sada već za 2 godine?

  • Avatar Mrki medvjed
    Mrki medvjed:

    Harači Vlada, a harače i osiguravajuća društva.