Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 96
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
novi propis

Kakva novost nas čeka od 1. siječnja na tehničkom pregledu vozila

16.04.2014., Prelog- Otvorena je stanica za tehnicki pregled vozila, vrijedna 9 milijuna kuna.
Foto: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL
17.12.2014.
u 10:45

Od 1. siječnja stižu naljepnice na kojima će biti navedena i ekonorma vozila pa će putnicima u europske gradove u džepu ostati dvjestotinjak kuna

Od 1. siječnja u stanicama za tehnički pregled vozila vlasnici automobila dobivat će naljepnice na kojima će uz rok važenja tehničkog pregleda biti navedena i ekonorma vozila. Ova se novost, utemeljena u Pravilniku o tehničkom pregledu vozila, neće dodatno naplaćivati. Naprotiv. Vozačima koji putuju u europske gradove u kojima je obvezno na automobilu imati istaknut znak ekonorme, o čemu ovisi koliko daleko od gradske jezgre može "dogurati", ova će novost uštedjeti dvjestotinjak kuna, koliko su do sada izdvajali za potvrdu o ekološkoj ispravnosti vozila.

– Prvi smo u Europi koji će na ovaj način imati objedinjene podatke na naljepnici. Vjerujem da će i druge zemlje uskoro slijediti naš primjer – kaže Goran Pejić, pomoćnik u Upravi za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske.

I dok će ovaj propis ići na ruku vozačima koji putuju u zemlje u kojima se traži potvrda o ekonormi, što se tiče dinamike obveznog tehničkog pregleda vozila, ona i dalje ostaje nepromijenjena. Nova vozila na tehnički pregled idu dvije godine nakon prve registracije, ostali automobili u stanicu za tehnički pregled moraju svake godine. Naime, još je 2009. godine Europski parlament donio direktivu kojom se omogućava, ali ne i obvezuje, da se u zemljama članicama EU na obvezni tehnički pregled nova vozila odvoze četiri godine nakon prve registracije, a sva ostala vozila svake dvije godine. Taj je propis zaživio, primjerice, u Sloveniji. Kod nas nije, a po svemu sudeći i neće tako skoro. Razlog je u tome što su automobili kakve voze prosječni Hrvati iz godine u godinu stariji jer se sve više kupuju i registriraju rabljeni, a sve manje novi automobili.

– S prosječnom starošću vozila većom od 13 godina naš je vozni park među najstarijima u Europi. Usporedbe radi, vozni park Njemačke star je osam i pol godina – objašnjava Goran Pejić.

Pomoćnik u Upravi za tehničke poslove Centra za vozila kaže i da Hrvatska nije iznimka po pitanju dinamike obveznog tehničkog pregleda osobnih automobila. Navodi da je tehnički pregled za osobne automobile kao i kod nas svake godine obvezan u Nizozemskoj, Litvi, Velikoj Britaniji...

>> Za godišnji servis Vargina auta 17 prosječnih plaća

Komentara 50

DU
Deleted user
11:06 17.12.2014.

Sram ih bilo, deru nam kožu.....pa kakve veze ima što je stariji vozni park. Pa neka barem nova vozila idu na tehnički četiri godine nakon prve registracije, a sva ostala neka idu svake godine....u 95% zemalja za motore do 500 ccm nije potreban tehnički svake godine ali naravno kod nas se mora...čista deračina, nesposobna vlast dere nas do jaja.

JA
javornov
11:03 17.12.2014.

Kakve veze ima starost ukupnog voznog parka u RH s novim automobilima? Pitanje glasi zašto s novim automobilom nemamo prvi tehnički za 4 umjesto kao sada već za 2 godine?

Avatar Mrki medvjed
Mrki medvjed
11:14 17.12.2014.

Harači Vlada, a harače i osiguravajuća društva.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije