Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

Mercedes Cabriolet iz 1950. čekao sam punih 13 godina

Otvaranjem muzeja Antun Presečki ostvarit će svoju viziju koju je imao kad je prvi put osjetio miris benzina iz spremnika očeva DKW-a
07. rujna 2017. u 21:10 2 komentara 7477 prikaza
Pogledajte galeriju 1/12

Hrvatsko zagorje danas je dobio muzej starodobnih vozila. Muzej oldtajmera Presečki predstavio je njegov osnivač, poznati poduzetnik iz Krapine Antun Presečki.

1. Međunarodni Fićo skup Šibenik 2017. Šibenik 2017. 1. Međunarodni Fićo skup privukao 60 ljubitelja kultnog vozila

– Znate, iza čovjeka ostaje samo ono što je sagrađeno ili što je zapisano. A ja sam prvi put kada sam osjetio benzin iz spremnika očeva DKW-a imao svoju viziju, da će se negdje između mojih tvrtki smjestiti i muzej. I konačno je ovdje, sretan sam što će ga otvoriti ministar Gari Cappelli i potpredsjednik Vlade Predrag Štromar – kaže nam gospodin Presečki vodeći nas u novosagrađeni muzejski objekt smješten pokraj autobusnog kolodvora u Krapini.

Već dulje vrijeme u portfelj njegovih tvrtki spada i restauracija vozila. Mnogi će se sjetiti kako je upravo ovdje obnovljen Cadillac Eldorado iz 1953. kojem je dom na Brijunima, a jedini je automobil koji je Josip Broz Tito vozio osobno. I taj će automobil biti gost novog muzeja nakon turističke sezone.

1 / 79
Krapina: Otvoren Muzej oldtimera Presečki

Poštuju se pravila

– Teško bih ovo mogao bez sina Ivice. Automobilu se morate sasvim posvetiti i o njemu znati sve, on sam je od izložaka obnovio dvije Vespe, sada su bolje nego prije! Nije jednostavno, ovdje radimo po svim pravilima FIVA-e, međunarodne federacije starodobnih vozila – kaže Antun Presečki koji je i dugogodišnji predsjednik Hrvatskog oldtajmer saveza. Od muzeja koji sada broji 20-ak automobila te oko 60 motocikala zagorski poduzetnik namjerava napraviti edukativno-restauratorsko-muzejski kompleks u cijelosti posvećen oldtajmerima. – Edukaciju smatram izuzetno važnom jer vidim da mladi malo znaju o povijesti automobila i automobilske industrije. Zato smo zidove muzeja ukrasili detaljima iz povijesti automobila, kako na našim prostorima tako i u svijetu. Uspjeli smo nabaviti i neke rijetke fotografije s prvim automobilima na krapinskim ulicama – kaže nam gospodin Presečki.

Citroën 2CV - Spaček Preko pola Europe Putovati spačekom znači detaljno upoznati zemlju

Već pri prolasku kroz staklena vrata ulaza u muzej dočekat će vas nekoliko iznimnih dragulja automobilske povijesti.

– Ovaj Mercedes-Benz 170 S Cabriolet iz 1950. godine čekao sam 13 godina. Prvu je registraciju imao u Švicarskoj, a pripadao je jednom svećeniku, tu nedaleko u Sloveniji. Jedan je od meni najdražih automobila, vrlo vrijedan, no možemo ga dotjerati i u još bolje stanje, da bude originalan do posljednjeg vijka. Starodobni automobili tek tada ostvaruju svoju punu povijesnu vrijednost – govori. Tu je i iznimno lijepi Mercedes-Benz 220 iz 1951. godine, no pozornost će svakom posjetitelju privući velika žuta Mercedes-Benzova otvorena limuzina na čijoj ploči stoji 15/70/100.

– Prekrasan je, stigao je k nama na pregled i restauraciju iz Centra za vozila Hrvatske. Doista, ako mu se potvrdi autentičnost te kada ga pravilno restauriramo, moglo bi se raditi o jednom od najcjenjenijih Mercedesa u svijetu. No nećemo se još zalijetati, zato nema godine na njegovoj ploči, vrijedi samo ono što potvrdi njegov proizvođač. U svakom je slučaju riječ o iznimnom i rijetkom automobilu – kaže Antun Presečki.

Poklon od prijatelja

U prostoriji je još jedan iznimni Mercedes-Benz, 250 Coupe iz 1969., a odmah do njega još dva vrijedna oldtajmera.

– Amilcar CS iz 1923. uspio sam dobiti od prijatelja koji se i inače bavi restauracijom tih automobila – govori o francuskom sportskom dvosjedu okrećući se prema još jednom legendarnom automobilu.

– Morgan 4/4 koji je ovdje napravljen je 1988., no način izrade isti je kao i kada ga se počelo proizvoditi, 1936. Uspio sam dobiti ovaj primjerak koji je u cijelosti originalan – kaže Presečki stojeći ponosno među oldtajmerima.

kolekcija Everta Louwmana Posjetili smo U kolekciji neprocjenjive vrijednosti najstarija Toyota i Elvisov Cadillac Ratimir Voler atrakcija u Sibinju Willysom iz M.A.S.H.-a ostvario dječački san 20.08.2016. Slavonski Brod, Na izlozbi oldtimera u Slavonskom Brodu vlasnici su izlozili 40-tak povijesnih vozila, a na prigodnom reliju sudjelovalo je 15 automobila iz BiH i Hrvatske. Na slici: Ford Cortina iz 1971.  vlasnika Dalibora Pejcica Photo: Ivic Zavide mu Englezi Brođanin našao sveti gral među oldtajmerima

Sve mora biti kao kad je auto napravljen

U krugu nedaleko od muzeja radionica je za restauraciju starodobnih vozila. U postupku je još jedan cijenjeni Mercedes koji je sada tek – šasija.

– Ovako to izgleda kada se počne. Automobil je sada samo školjka, teško biste pogodili da je riječ o inače iznimno lijepom Mercedes-Benzu 190SL iz 1955. godine. Sve dijelove za restauraciju nabavljamo izravno iz Mercedesa, čak i kožu za sjedala ili oplate za vrata. Sve mora biti kao kada je automobil napravljen – kaže nam Antun Presečki. Pokraj velikog Fordova školskog autobusa F4 koji još čeka obnavljanje unutrašnjosti, vrata su iza kojih se nalazi lijepi bijeli automobil. Riječ je o Auto Union DKW-u F102 koji je nekad pripadao još jednom poznatom poduzetniku ovog kraja i znanstveniku koji je izumio Apaurin, dr. Franji Kajfežu. Na trećem ćemo katu vidjeti još jedan simbol njemačke automobilske industrije, BMW 3.0 CS iz 1975. godine. Prekrasan sportski coupe, čiju je karoseriju za jednu od danas najrenomiranijih tvrtki, Bayerische Motorwerke, oblikovao Karmann, prije dvije godine bio je tema i jednog Bloomberg Businesweeka koji ga je proglasio isplativom investicijom s obzirom na jak porast vrijednosti. Odmah do njega stoji savršeno očuvani prekrasni NSU Prinz Sport Coupe iz 1964. godine čiju je karoseriju oblikovao znameniti talijanski studio Bertone. Ljubitelje motocikala zanimat će BMW R4 iz 1932., DKW SB 500 iz 1936. godine, Moto Guzzi Falcone 500 iz 1934., Zundapp DB 200 iz 1934. Ili duplikati, original Puch Roller SR150 iz 1958. godine te njegov blizanac Tomos Puch SR150 Galeb iz iste godine. Ipak, za Antuna Presečkog najposebniju priču nosi motocikl DKW koji stoji nedaleko od ulaza u muzej, isti kakav je imao i njegov otac.

Plazma keksi
BAŠ KAO NEKADA
Stvari koje se godinama nisu promijenile, a svejedno ih obožavamo
  • bugatti:

    Kad vidim Stromara odmah mi je muka ! Koje mucko đubre !

  • Avatar messerschmidt
    messerschmidt:

    Mečku možeš prodati Skeji za njegove nostalgičarske parade.