Naslovnica Auti Automobili

Kraj razdoblja: Od iduće godine znatno manje besplatnih punionica za električna vozila

"Punjenje je za sada još besplatno, ali neće tako ostati, jer električna energija nije besplatna ni pružateljima te usluge", kažu u HEP-u
08. svibnja 2019. u 10:11 3 komentara 294 prikaza
Punionica
Foto: Žarko Bašić/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Od iduće bi godine u Hrvatskoj moglo biti znatno manje besplatnih punionica za električna vozila, jer kraj razdoblja besplatnog punjenja najavljuju tvrtke koje u ponudi ima tu uslugu.

Kutija prve pomoći Sigurnost Riskirate kaznu: Imate li ispravnu kutiju prve pomoći?

Tifon počinje naplaćivati punjenje električnih vozila na svojim punionicama na autocestama, do kraja godine kraj besplatnog punjenja najavljuju i iz Hrvatske elektroprivrede (HEP), a jedino se još ne zna status punionica koje je za svoje partnere postavio Hrvatski Telekom (HT).   

U HT-u za Hinu kažu da su u suradnji s partnerima dosad pustili u pogon 125 javno dostupnih e-punionica na kojima se nalazi 170 mjesta za punjenje svih modela električnih vozila. Njihove e-punionice postavljene su u 75 gradova i na njih se odnosi više od 50 posto svih javno dostupnih punionica za električna vozila u Hrvatskoj. 

Od tih 125 e-punionica usluga punjenja trenutno je besplatna na njih 118. Korisnici na njima električna vozila mogu puniti bez naknade, uz registraciju odnosnu prijavu na jedan od tri načina – putem T-RFID prepaid kartice, SMS porukom (samo za korisnike HT-a) ili putem PlugSurfing aplikacije koju je moguće skinuti na pametni telefon. Od ukupnog broja postavljenih e-punionica, devet ih je brzih, a trenutno je u tijeku isporuka desete na lokaciji u Karlovcu. Na brzim e-punionicama punjenje traje oko 20 minuta, dok na standardnima traje oko 120 minuta.

Prometna i vozačka dozvola Nepostojeći dokument Nemate više knjižicu vozila? Onda biste mogli imati teškoće poput ovog građanina

U HT-u planiraju i daljnja otvaranja novih e-punionica pa će tako nove brze e-punionice uskoro biti postavljene na lokacijama u Karlovcu, Delnicama, Rijeci, Zagrebu i Varaždinu. HT, kao operator mreže e-punionica i pružatelj usluge punjenja, u većini slučajeva nije vlasnik e-punionica nego ih, zajedno sa svojim partnerima, postavlja i održava za pojedinog investitora, odnosno vlasnika ili korisnika lokacije.

"O investitoru u konačnici ovisi hoće li uslugu punjenja naplaćivati ili je nuditi besplatno. Investitori se zasad još uvijek odlučuju besplatno osigurati uslugu e-punjenja kako bi se time potakla svijest o upotrebi vozila na električni pogon, ali i stoga što ovu uslugu vide kao dodanu vrijednost ostalim uslugama koje imaju u ponudi", zaključuju u HT-u.

HEP i Tofon: Punjenje zasad besplatno, ali neće tako ostati

HEP je do sada postavio 65 javnih ELEN punionica za električna vozila snage od najmanje 22kW, a uz to intenzivno radi na rješavanju međugradskog prometa budući da je na autocestama i cestama interaglomeracija u tijeku postavljanje mreže brzih i ultrabrzih punionica. To će, navode stručnjaci HEP-a za Hinu, značajno doprinijeti proširenju mreže ELEN punionica, te korisnicima omogućiti međugradsku, ali i međunarodnu vožnju električnim automobilom. 

Hyundai Kona EV Bez punjenja baterije Električnom Konom vozili smo se od Splita do Zagreba. Pogledajte koliko nam je trebalo!

"Punjenje je za sada još besplatno, ali neće tako ostati, jer električna energija nije besplatna ni pružateljima te usluge. Sukladno brojnim tehničkim i regulatornim specifičnostima e-mobilnosti, trenutno se provode testiranja svih budućih mogućnosti takve opreme prema krajnjem korisniku, pa tako i samih modela naplate koji će ove godine rezultirati komercijalizacijom usluge", kažu u HEP-u.

HEP-ovi razvojni planovi na području e-mobilnosti, navodi se,  okrenuti su prije svega stvaranju optimalne mreže punionica, što ravnomjernije raspoređenih na području cijele Hrvatske, kako bi se u konačnici omogućile međugradske vožnje električnim automobilom. 

Tvrtka Tifon, član MOL grupe, u travnju je ove godine na svoja tri prodajna mjesta na autocestama - Draganić sjever i Draganić jug te Ravna Gora - u rad pustio brze punionice za električna vozila pod brendom MOL Plugee. Naglašavaju kako se radi o prvim brzim punionicama za električna vozila na domaćim autocestama koje povezuju pravac Zagreb - Rijeka te prvima u nizu brzih punionica kojima će se pred turističku sezonu povezati pravac Zagreb - Split. Najavljuju također da će do kraja svibnja u rad pustiti i brze punionice na svojim prodajnim mjestima na Dobri i Jasenicama.

Gume Ljetna obuća Istražili smo - isplati li se više kupiti ljetne gume u Sloveniji ili kod nas?

Puštanje u rad brzih punionica na autocestama A1 i A6 dio je projekta NEXT-E, koji se sufinancira kroz program Europske unije pod nazivom Instrument za povezivanje Europe, a u kojem Tifon sudjeluje kao član MOL grupe.

Inače, MOL Plugee punionice na Tifonovim prodajnim mjestima po prvi put u Hrvatskoj podržavaju brzo punjenje te sve relevantne standarde punjenja (AC i DC) i vozila. Trajanja punjenja tako iznosi od dva do tri sata uz AC punjenje, odnosno 30 minuta uz DC punjenje. Korištenje punionica je do 16. svibnja besplatno, a nakon toga će se normalno (AC) punjenje naplaćivati 54,90 kuna, a brzo (DC) 74,90 kuna po sesiji punjenja, najavljuju iz Tifona.

Inače, u Hrvatskoj su trenutno otvorene 272 punionice sa 693 priključka, dok je registrirano tek 459 električnih vozila i 3717 hibridnih. U dosadašnjem dijelu godine registrirano je tek 38 vozila na električni pogon. 

VIDEO Pogledajte lokacije kamera na hrvatskim cestama:

Digitalna komora
Digitalna komora
Poduzetnici, odsad ključne informacije doznajte klikom miša
  • ribar110:

    Jedna od većih prijevara u povijesti.

  • Avatar VinkoL
    VinkoL:

    Prema istraživanju Christopha Buchala, profesora sa sveučilišta u Kölnu i njegovih kolega Hansa-Dietera Karla i Hansa-Wernera Sinna, za institut za gospodarska istraživanja IFO, električna su vozila do 28 posto veći zagađivači zraka nego konvencionalna.

  • Avatar messerschmidt
    messerschmidt:

    Tu smo, konačno. Imam dizelaš, novija tipa. U 6. brzini pri 120 kmh troši 2,7 l. na 100 km. To znači da za 300 km vožnje potrošim oko osamdesetak kuna. Prosječan električni auto cijene 300.000 kuna ima domet 300 km. ... prikaži još!00 km. Brza punionica mu naplaćuje istu cifru koliko ja platim za dizel gorivo za istu pređenu kilometražu. Ako moram mijenjati akumulator svakih par godina, mene to košta par stotina kuna, a vlasnika električnog auta par tisuća eura.