Breaking
Naslovnica Auti Automobili

Kompaktna Škoda Scala: Pravi spoj ležernosti i njemačke utegnosti

Isprobali smo s kojim je adutima u jedan od najkonkurentnijih segmenata ušla kompaktna Škoda Scala.
26. srpnja 2019. u 14:22 0 komentara 1199 prikaza
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/13

Scala, Škodin kompaktni model, na prvim se testovima pokazala odličnom. Tradicionalno jaki aduti češke marke ni ovdje nisu izostali.

Ilustracija INDEKS MAKSIMALNE BRZINE Kupujete gume? Ova oznaka otkrit će vam koliko brzo smijete voziti, a da ih ne uništite

Scala je njemački čvrsta i robusna (Škoda je u vlasništvu njemačkog Volkswagena), te praktična i prostrana. Škodini modeli, generalno gledajući, za pola broja su veći od segmenta kojem pripadaju. Iako Scala tu nije u potpunosti pratila obiteljsku crtu, zahvaljujući karavanski oblikovanom stražnjem dijelu prostora ima u izobilju i na stražnjoj klupi i u prtljažniku pravilnog oblika, koji prima 467 litara (maksimalno 1410 l). Dužinom od 436 cm Scala se smješta u sredinu C klase, 10 cm je duža od sadašnjeg VW Golfa, 10 cm kraća od Mazde3 ili Ford Focusa. Međuosovinskim razmakom od 265 cm nadmašila je Golfa.

Vozačka pozicija je ugodna, u sportskim sjedalima lako je naći idealan položaj za upravljačem, opremljenim i multifunkcijskim tipkama. Materijali u unutrašnjosti su vrlo dobri, dijelom gumirani, što je i oku i prstima ugodnije od tvrde plastike. Ovisno o razini opreme, Scala nudi svu modernu tehnologiju.

Po početnoj cijeni od 123.792 kune - uz isprobani 1,0 TSI turbobenzinac sa 115 KS, za kojega se očekuje da će biti najtraženiji - Scala već s početnom Active opremom ima radarski nadzor prostora ispred vozila i automatsko kočenje u nuždi, potporu zadržavanja vozila u voznom traku, LED glavna svjetla, klima-uređaj, 6,5-inčni dodirni zaslon...

Ivan Rakitić SKUPOCJENA IGRAČKA Rakitić ostao bez Audija vrijednog skoro milijun kuna, evo što će sada voziti

Isprobana Scala stigla je u Style razini opreme, koja između ostaloga obuhvaća 8-inčni središnji dodirni zaslon u boji, spajanje s pametnim telefonom, Light Assist, automatski klima-uređaj, Bluetooth, el. podizače stakala, el. podesive i grijane retrovizore, kromirane elemente, kompletno LED osvjetljenje, parkirne senzore sprijeda i straga, tempomat i limitator brzine... Kad tome dodamo i dosta stavki s popisa dodatne opreme, testna je Scala zaista luksuzno opremljena, što objašnjava ukupnu cijenu od 183.064 kn.

Isprobani trocilindarski turbobenzinac 1,0 TSI sa 115 KS i 200 Nm Scalu do stotke potjera za 9,8 s, postiže maksimalnih 201 km/h. Radi uglađeno i tiho, elastičan je i dobro surađuje s preciznim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Tijekom testa trošio nam je prosječnih 5,9 litara na stotinu prevaljenih kilometara. Dojam u vožnji je odličan - Scala 1,0 TSI dozvoljava i dinamičniju vožnju, a ležerna svakodnevna vožnja opuštajuća je i ne umara. Postavke ovjesa na idealnoj su sredini između udobnosti, odnosno ležernosti kojom upija neravnine te utegnosti koja podržava živahno svladavanje zavojitih cesta.

Financije
Ja sam PMP
Znate li što je PMP i zašto se u svijetu smatra zlatnim standardom?
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.