Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 5
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
vozi eko

Kako voziti sigurno i štedljivo? Pobjednik Večernjakove akcije otkriva recept za najmanju potrošnju

Zagreb: Natjecanje vozača u ekološkoj vožnji
Foto: Boris Scitar/PIXSELL
1/50
22.05.2023.
u 12:34

Sjedate u automobil, okrećete ključ i spremate se na put. Pritom su vam u mislima samo dvije stvari – kako stići sigurno, a ujedno uz uštedu. Sigurnost na cesti jedan je od prioriteta tijekom svake vožnje, a štedljivost postaje imperativ uzmemo li u obzir cijene goriva, ali i činjenicu da manjom potrošnjom manje zagađujemo.

A tko su najštedljiviji i najsigurniji vozači? Odgovor je vrlo jednostavan. Bili su to sudionici Večernjakove akcije Vozi eko koja se i ove godine održala na zagrebačkom Jankomiru.

Ova jedinstvena "utrka" i osmu godinu zaredom nije tražila brze i žestoke, već vozače koji će znati kada stisnuti, a kada pustiti papučicu gasa. Na svibanjskoj vrućini zagrebačkog asfalta, koji se taman ugrijao nakon neprekidnog niza kišnih dana, cijelu je subotu trajalo završno natjecanje 12 izabranih vozačica i vozača koji su pokušali dokazati da baš oni zaslužuju tu, za 21. stoljeće itekako prestižnu titulu.

Prvo poligon pa štednja

Ovdje nije riječ o automobilskoj utrci, već o jednom pravom "hibridu" od natjecanja, na kojem se od vozača tražilo i da paze na prometne propise i na sigurnost u prometu kako ne bi "zaradili" kaznene bodove. Uz to, stručni tim iz tvrtke Ekomobilis mjerio je potrošnju, spretnost vozača i pridržavanje pravila. A kako je sve izgledalo?

Na parkiralištu King Crossa na zagrebačkom Jankomiru natjecatelji su prvo morali proći zadani poligon spretnosti oko guma i čunjića, za što im je na raspolaganju bio najnoviji električni Renault Megane E-Tech. Nakon "strujića", natjecatelji su sjeli u Meganeova hibridnog "rođaka" Clia, gdje ih je čekao cerfiticirani stručnjak Ivan Cvetković iz tvrtke Ekomobilis. S njim su krenuli na petnaestminutnu vožnju oko centra, za vrijeme koje je računalo precizno u mililitar mjerilo potrošnju. Ipak, najbolji je mogao biti samo jedan natjecatelj. A među žestokom konkurencijom ove se godine pokazalo da je to gospodin Goran Hađina.

– Na internetu sam pronašao Vozi eko, prijavio se prvi put, došao i pobijedio – kazao je Goran, kojega je pobjeda iznenadila i razveselila. On je, naime, ukupno osvojio 34 boda. Na poligonu je ostvario sjajno drugo vrijeme, ali je zato bio prvak niske potrošnje na cesti za koju je nagrađen s maksimalnih 25 bodova.

– Lagano s gasom, maksimalno kočiti motorom i bez klime – otkrio je pobjednički recept kojim je stigao do prosječne potrošnje od 5,03 litre na 100 kilometara, odnosno do Zadra bi uz ovakvu ekovožnju potrošio samo 15 eura na gorivo. Na drugom mjestu je završio Robert Volarić uz potrošnju od 5,37 litara.

20.05.2023., Zagreb - Na parkiralistu trgovackog centra King Cross odrzan je event Vecernjeg lista "Vozi eko". Natjecalo se dvanaest gradjana u voznji poligonom i gradskoj voznji. Photo: Boris Scitar/PIXSELL
Foto: Boris Scitar/PIXSELL

– Inače posjedujemo električni Renault Twingo tako da nam je štedljiva vožnja svakodnevica – kazao je Robert. Iako štedljiviji uz potrošnju od 5,21 litru, gospodin Željko Viskanić bio je manje brz na poligonu, no to je bilo dovoljno za sjajno treće mjesto.

– Došli smo iz Rijeke do Zagreba uz potrošnju od 4 litre – pohvalio se gospodin Željko, kojemu ekološka vožnja nije strana. Svi ovogodišnji natjecatelji pokazali su se kao vrsni vozači jer je razlika od prvoplasiranog do posljednjeg bila samo jednu litru. A među njima je i gospodin Matija Piskač

– Nikada nisam vozio električni automobil ni hibrid pa mi je ovo jedno posve novo i lijepo iskustvo. Tišina, uglađenost, puno je jednostavnije voziti automobil jer je tehnički sjajno opremljen – podijelio je Matija svoje dojmove, ali i otkrio ključ sigurne vožnje – ne uzrujavati se.

20.05.2023., Zagreb - Na parkiralistu trgovackog centra King Cross odrzan je event Vecernjeg lista "Vozi eko". Natjecalo se dvanaest gradjana u voznji poligonom i gradskoj voznji. Photo: Boris Scitar/PIXSELL
Foto: Boris Scitar/PIXSELL

– Svaki dan sam u prometu non-stop pa nije bilo izazovno, a trik je voziti se usporenije i mirnije, svi su u gradu nervozni i svi se nekamo žure, kao da je na cestama stalno utrka. Promet vas danas jednostavno tjera da vozite agresivno, posebice u gradu, ali za to apsolutno nema potrebe – zaključio je Matija, koji je baš kao i ostali natjecatelji pokazao da vozi uzorno, sigurno i štedljivo.

Ipak, sve je bilo pod budnim okom djelatnika Prometne policije iz Lučkog, no oni nisu imali posla niti su došli kako bi kažnjavali, već educirali, a svi zainteresirani mogli su se upoznati i s radom prometne policije, ali i zaviriti iza upravljača presretača.

Od onih koji su se šalili kako mu treba zapisati registraciju da ga na vrijeme prepoznaju na cesti, do mlađih koje se najviše dojmila policijska sirena. Inspektora Božidara Jagušta pitali smo pale li se sirene na presretačima i za električnim automobilima.

20.05.2023., Zagreb - Na parkiralistu trgovackog centra King Cross odrzan je event Vecernjeg lista "Vozi eko". Natjecalo se dvanaest gradjana u voznji poligonom i gradskoj voznji. Photo: Boris Scitar/PIXSELL
Foto: Boris Scitar/PIXSELL

– Nemamo takvu statistiku zasad, no primjećujemo mnogo više takvih vozila na cestama i pozdravljamo taj ekološki trend – rekao je inspektor i dodao kako policija neovisno o tome koje je pogonsko gorivo u pitanju jednako provodi akcije, a dodao je da hrvatski vozači po tom pitanju ne stoje loše.

– Prema statistikama poginulih u prometu, čak smo bolji od prosjeka Europske unije, a i dalje radimo na tim ciljevima jer u velikoj većini slučajeva glavni krivac brzina – dodao je inspektor te istaknuo i nevezanje sigurnosnog pojasa, korištenje mobitela te vožnju u alkoholiziranom stanju, pojave poznate kao "četiri ubojice u prometu".

Poticaj za ostale

Pohvalno je, dodaje, da nova pa tako i električna vozila dolaze s brojnom sigurnosnom opremom koja smanjuje opasnost na cesti, no i dalje sve ovisi o vozačima. S njim se slaže i Ognjen Golubić, HRT-ov urednik i voditelj emisije Istrage prometnih nesreća, koji je vodio i ovogodišnji Vozi eko.

– Drago mi je da su svi vozači ovdje položili s 18 i bez prekršaja, a vrlo su savjesni i mislim da mogu dobro potaknuti i one ostale nesavjesne o kojima nažalost često izvještavamo u našoj emisiji na HTV-u – ističe Golubić. Emisiju svakoga tjedna, dodaje, započinje pregledom događanja iz prometa i nažalost izvještajem o tome da se dogodilo između 400 i 600 prometnih nesreća u kojima pogine od 1-2 do 10-12 osoba u sedam dana, što smatra strašnim podatkom, pogotovo uzme li se u obzir da se nesreće mogu izbjeći sigurnom vožnjom. Prije svega, vezanjem sigurnosnog pojasa.

Zagreb: Natjecanje vozača u ekološkoj vožnji
1/50

– U pet godina, koliko radimo emisiju svakoga tjedna, samo smo četiri puta počeli sa sretnom viješću kako u proteklih sedam dana nije bilo poginulih – napominje Ognjen te ističe kako su baš stoga ovakve akcije ključ u prevenciji i edukaciji vozača kako voziti sigurno, a naposljetku i štedljivo.

– Štedljivo znači da pazimo na kućni budžet i ekologiju, a sigurno znači da pazimo na sebe i ostale sudionike u prometu – zaključuje.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije