Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

Kako montirati lance na kotače u 7 koraka

Zimske gume se preporučuju, ali ako zimi vozite na ljetnima, lance za snijeg morate imati u automobilu
07. veljače 2018. u 12:22 8 komentara 5349 prikaza
Lanci za snijeg
Foto: Jurica Galoić/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/5

Ako do sada niste namontirali zimske gume, na izmaku zime to sigurno nećete učiniti, ali imajte na umu da s ljetnim gumama ne krećete na dulje putovanje, pogotovo kroz gorske predjele. Stručnjaci svakako preporučuju zimske pneumatike kao neosporno sigurnije na temperaturama ispod 7 °C, a pogotovo kad je ispod ništice. Ako ih nemate zimi – što zakon dopušta – u pripravnosti morate imati lance za snijeg.

lanci ISTRAŽILI SMO Lanci za snijeg već za 130 kuna - evo kad ih trebate naučiti postaviti

Podsjećamo, od 15. studenog do 15. travnja i službeno je obvezna zimska oprema na svim kontinentalnim autocestama i državnim cestama u Republici Hrvatskoj. Pod zimskom opremom za osobne automobile podrazumijevaju se zimske gume (M+S) na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i lanci za snijeg pripravni za postavljanje na pogonske kotače. Također, zimske uvjete mogu proglasiti cestarske službe na svim cestama u Hrvatskoj bez obzira na područje i vremensko razdoblje, ako su vremenski uvjeti takvi, primjerice, snijeg ili poledica.

Lanci za snijeg | Autor :

Pa ako ste se već odlučili zimi voziti na propisnim ljetnim gumama, a lance stavili u prtljažnik, dobro je znati ponešto o njima, a pogotovo kako se montiraju, što je mnogim vozačima još uvijek nepoznanica.

Lanci za snijeg uvijek se kupuju u paru i postavljaju na pogonsku osovinu. Dakle, na većinu automobila koji koriste prednji pogon na prednje kotače, dok na automobile koji imaju pogon straga poput BMW-a, Mercedesa ili Smarta i Renault Twinga – na stražnje kotače. Kvalitetu lanaca definira debljina karika, antikorozivna zaštita i lakoća postavljanja. Načelno, što je lanac lakši, jeftiniji je i nekvalitetniji. Dakako, ključni je faktor kod kupaca, osim cijene, i lakoća postavljanja na kotače. Postavljanje lanaca ne bi vam trebalo predstavljati velik problem budući da su današnji lanci sve jednostavniji, a uz lance bi se trebale dobiti i upute. No, obvezno je lance isprobati i uvježbati staviti na kotače prije prvog pravog korištenja koje će, očekivano, biti po snijegu i zimi što nikako nisu vremenski uvjeti za isprobavanje montaže. Kvaliteta prianjanja na snijegu i ledu podjednaka je kod svih lanaca.

Kako pripremiti auto za zimu:

Cijene lanaca kreću se od oko 130 kn za gradske automobile do 600 kn u premium varijanti za najveća SUV ili kombi vozila. Kao alternativa klasičnim lancima za snijeg na tržištu se mogu pronaći tzv. kompozitni lanci ili kako ih popularnije nazivamo “čarapa za gumu”. Oni se mogu koristiti na svim osobnim automobilima, a kod određenih automobila su i jedino moguće rješenje ako želite lance. Primjerice, kod određenih modernijih automobila s velikim kotačima i izrazito niskoprofilnim gumama nije moguće montirati klasični lanac.

Kompozitni lanac, primjerice od Michelina, tiši je, udobniji i lakši za postavljanje od klasičnog lanca. Rastezljiv je i lako se prilagođava gumi i gaznoj površini. Isti se također montira na pogonsku osovinu, isključivo u paru. Cijene kompozitnih lanaca novije generacije kreću od 500 kuna. Najčešća greška koju vozači rade pri upotrebi bilo kojeg, a pogotovo kompozitnog lanca jest nepridržavanje upute proizvođača. To podrazumijeva vožnju s lancima na suhim kolnicima, krivo postavljanje te neprilagođenu brzinu. A upravo je neprilagođena brzina najčešći uzrok nesreća na snijegu i ledu, s lancima ili bez njih.

Pogledajte i galeriju 10 stvari koje možda niste znali o Yugu:

Lanci za snijeg
1 / 11
Yugo je, zasluženo ili ne, na glasu kao jedan od najgorih automobila svih vremena. Kod nas je, barem nekad, bio sveprisutan, ali postoje neki zanimljivi detalji koji vjerojatno nisu poznati široj javnosti. Neke od njih preuzeli smo iz knjige Jasona Vuica "The Yugo – The Rise and Fall of the Worst Car in History" ("Uspon i pad najgoreg auta u povijesti").
ispušni plinovi procurili u javnost Neočekivani rezultati o dizelskim automobilima kožna sjedala Ne čekajte Imate kožna sjedala? Ovo odmah morate početi raditi zimske radosti Pogledajte zimsku idilu na zagrebačkom jezeru Jarun
Najbolje zimsko odredište za obitelji s djecom
Zagrebački advent
Najbolje zimsko odredište za obitelji s djecom
  • anlaser:

    "Stručnjaci" koji dozvoljavaju vožnju s ljetnim gumama po zimi nisu dostojni svog zvanja."Ljetne gume s lancima nisu primjerene zimskim uvjetima" reče Švabo. Isti slučaj s obvezom uporabe zimske opreme kod nas do 15.4. a u Sloveniji gdje su gori zimski ... prikaži još!i uvjeti do 15.3. Ima toga još za izmjeniti u zakonu. Recimo popraviti ceste, poboljšati signalizaciju a posebno preko pružnih prijelaza (nevjerojano da ih još ima neobilježenih i neosiguranih gdje ljudi ginu) za svačiju sigurnost.

  • maximinimax:

    Kvaliteta lanaca nije u njihovoj masi nego u kvaliteti materijala od kojih su izrađeni a zamislite ljudi izmislili i materijal koji ne rđa od soli i vode.

  • aabbcc:

    U nekim drzavama zabranili pravu stvar, gume sa skserima kao bolje da se muce i lupaju lanci ! Navodno ove prve radi potrosnje snijega i asfalta ispred brige o ljudima.