Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti

Kad mu zaprijeti sudar, automobil će sam skretati: 'Od 2020. u Volvu nitko neće poginuti'

Švedski proizvođač nastoji usavršiti funkciju u kojoj automobil sam može zaokrenuti volan kod potencijalnog sudara
11. ožujka 2017. u 09:00 11 komentara 2390 prikaza
Interior Large Animal Detection 1
Foto: Volvo
Pogledajte galeriju 1/4

Mijenjaju se odnosi snaga na tržištu, mijenjaju se vlasnici pojedinih marki - pa tako i Volva - ali u jednom je ova švedska marka poznata po sigurnosti zadržala kontinuitet. Volvo ne odstupa od zacrtanog cilja, od ispunjenja obećanja da od 2020. u Volvo automobilu nitko neće poginuti ni biti teže ozlijeđen.

U skladu s tim planom, Volvo Cars objavio je da će novi model XC60, koji je premijerno predstavljen na međunarodnom salonu automobila u Ženevi, biti opremljen s tri napredne funkcije koje će vozače moći izvući iz potencijalnih opasnosti. Nove funkcije osmišljene su kako bi se vozaču omogućila automatska asistencija nadzora nad vozilom, kada je to potrebno. Na taj način, automobil će vozaču pomoći izbjeći potencijalne opasnosti. U Volvu su uvjereni da će novi XC60 zbog tih značajki biti jedan od najsigurnijih automobila na svijetu.

Nesreća 45 posto manje

- Već nekoliko godina intenzivno radimo na sustavima koji pomažu prevenciji automobilskih nesreća. Samo u Švedskoj, zahvaljujući našem sustavu automatskog kočenja, broj nesreća smanjio se za čak 45 posto.

Novi Volvo XC60 napravit će korak naprijed u sprječavanju nesreća. Ovog puta nastojimo usavršiti funkciju u kojoj automobil sam može zaokrenuti volan kod potencijalnog sudara - kaže Malin Ekholm, direktor Volvo sigurnosnog centra.

City Safety sustavu dodana je i opcija asistencija prilikom kormilarenja, koja se aktivira kada sustav automatskog kočenja nije dovoljan da bi se izbjegao sudar.

Sam okreće volan

Volvo S90 Testirali smo Najudobniji, najsigurniji i jako privlačan, ovaj Volvo vozi poluatonomno i prepoznaje pse volvo OVO SE RIJETKO DOGAĐA Volvo nakon 1962. godine nije najprodavaniji automobil u Švedskoj

Sustav će moći sam okrenuti volan i tako izbjeći prepreke koje se iznenada pojave pred automobilom. City Safety sustav radi kod potencijalnog sudara s drugim vozilima, pješacima, biciklistima i većim životinjama. Asistencija je aktivna kod brzina između 50 i 100 km/h. Volvo je novom XC60 modelu dodao i takozvani “Oncoming Lane Mitigation” sustav, koji vozaču pomaže izbjeći sudar s vozilom koje mu se približava u susjednoj traci. Upozorava vozača koji je nesvjesno zalutao iz svoje trake, pruža automatsku pomoć i pomiče volan te tako usmjerava automobil natrag u traku i sigurno ga udaljava od vozila u susjednoj traci. Ovaj sustav je aktivan na brzinama između 60 i 140 km/h. Sve tri funkcije korak su naprijed prema autonomnoj vožnji. Usavršen je i Volvo sustav za kontrolu mrtvog kuta, kojem sada također pomaže i sustav asistencija prilikom kormilarenja - vraćajući automobil natrag na sredinu njegove trake.

>> Škoda će vas probuditi da je očistite od leda, u Volvu možete mobitelom provjeravati gorivo...

>> Toyota C-HR, Audi Q5 i Land Rover najbolji, Fiat 500 i Ford Ka+ dobili 3 zvjezdice

mutni poslovi državne tajnice
USKOK godinu dana prisluškivao kako Rimac tvrtkama sređuje dozvole i poticaje
Aircash
Uspješni
Prvi hrvatski fintech širi poslovanje na tržišta EU: Našu aplikaciju koristi više od 100.000 ljudi, a integrirani smo s velikim hrvatskim kompanijama
  • Gospon Drug:

    Kad taj volvo s tri napredne funkcije stigne u Hrvatsku čekaju ga tri napredne trošarine.

  • EldersRealm:

    Vozis po jadranskoj magistrali, izleti ti ovca na cestu i Volvo da bi izbjegao sudar skrene s ceste i zavrsi u provaliji. Od 2020. barem niti jedna ovca nece poginuti od Volva!

  • Avatar Hazl113
    Hazl113:

    Sramota. Golf i motor sa tri cilindra. Zakon je četverocilindraš, bez obzira što ti "mlinci za kavu" imaju dovoljno konja za njega. Obavezno je trebala biti ponuda i tog starog 1.2 TSI motora, koji je sada jedan od najboljih u ... prikaži još! svojoj klasi poslije niza dotjerivanja i poboljšanja. Zašto ne ostaviti kupcu tu odluku, a ne stjerati ga na gotov čin.