Naslovnica Auti Automobili

Jeziva simulacija: Lutka od 70 kg pri udaru auta sa 64 km/h leti više od 30 m

Tup udarac u lutku koja vjerno imitira ljudsko tijelo i njezin visoki let dokazuju koliko je pogibeljan nalet automobila na pješaka
14. rujna 2017. u 11:36 0 komentara 995 prikaza
Zagreb: Simulacija naleta vozila na testnu lutku pri većim brzinama vozila
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/2

Stari Hyundai Accent zaletio se iz mjesta do 64 km/h da bi u simuliranom sudaru udario lutku pješaka od 70 kg i 170 cm visine. Od siline udarca lutka je odletjela nekoliko metara u zrak i odbačena je 30-ak metara od mjesta udara, a lijeva ruka još 10 metara dalje. Bilo je jezovito, bez obzira što smo znali da je crash test - koji je proveo Zavod za prometno-tehnička vještačenja Fakulteta prometnih znanosti iz Zagreba u suradnji sa slovačkim Institutom za forenzička istraživanja i obrazovanje sa Sveučilišta u Žilini - simulacija koja se provodi u znanstvene svrhe. Još je strašnije izgledao udar kombi vozila brzinom od 54 km/h u lutku koja ‘glumi’ dijete teško 20 kilograma.

stipić na autocesti Zagreb-Macelj Ugledni kardiolog Hrvoje Stipić poginuo u prometnoj nesreći

Rastao broj poginulih

Pješaci su jedni od najugroženijih sudionika u prometu, a udari vozila u pješake već pri malim brzinama mogu biti kobni. Lani je na našim cestama poginulo 67 pješaka odnosno 21,8 posto od svih 307 smrtno stradalih u prometu, teže je ozlijeđeno 419 pješaka (15,3%), a lakše 1060 pješaka (8,9%). Iz statističkih podataka vidi se da pješaci češće teže stradavaju od vozača i putnika u vozilu. Posebno zabrinjava što je u 2016. godini, unatoč smanjenju broja poginulih na našim cestama, rastao broj poginulih pješaka za 9 posto u odnosu na 2015. godinu, kada je poginuo 61 pješak.

 

– Savjet za vozače jest da voze tehnički ispravna vozila te da poštuju prometne propise, a to se posebno odnosi na brzinu kretanja koja je najčešći uzrok prometnih nesreća. Ali nisu vozači uvijek krivi, pješaci također moraju poštovati propise i biti oprezni u prometu. Sve više novih automobila ima moderne sustave pomoći koji uključuju i prepoznavanje pješaka te automatsko kočenje u nuždi. Takvi sustavi su poželjni i korisni, ali nikako se vozači zbog toga ne smiju opustiti, jer je ljudski faktor i pogreška najčešći uzrok prometnih nesreća – rekao nam je predstojnik Zavoda za prometno-tehnička vještačenja Goran Zovak.

Zagreb: Simulacija naleta vozila na testnu lutku pri većim brzinama vozila
1 / 9
Zagreb: Simulacija naleta vozila na testnu lutku pri većim brzinama vozila

Djeca i mladi posebno su ugroženi sudionici u prometu. U Hrvatskoj je u posljednjih deset godina stradalo 120 djece, a ozlijeđeno ih je 12.474. U prvih sedam mjeseci ove godine već je poginulo petero djece pa se ovakvim ispitivanjima pokušava posebno skrenuti pozornost na sigurnost djece u prometu.

Prometna nesreća - Njemačka Tragedija u Njemačkoj Poginuli otac i majka, njihova beba i dvogodišnja kći te majčina sestra

Djeca su najugroženija

Znamo da je prošloga tjedna počela nova školska godina pa su tisuće djece svakodnevno ponovno na prometnicama, zbog toga vozači moraju biti još oprezniji, pogotovo u blizini škola.

– Za pješake je najopasnije u sumrak i po noći te u uvjetima slabije vidljivosti. Pješaci moraju poštovati prometna pravila, prelaziti oprezno kolnik i to na označenim mjestima i paziti na sebe jer vozač automobila ne vidi uvijek sve, primjerice, kad se kreće unazad pogotovo na parkiralištima. Naleti na pješaka i pri malim brzinama mogu prouzrokovati ozbiljne ozljede – rekao nam je Tibor Kubjatko, direktor Instituta za forenzička istraživanja u Žilini, koji zapošljava 30 ljudi. Taj institut provodi mnoga prometna istraživanja koja su vrlo tražena u Slovačkoj, budući da se u toj državi proizvodi najviše automobila po glavi stanovnika u Europskoj uniji. Svoje tvornice tamo imaju velikani poput Volkswagena, Audija, Škode, Porschea, Kije, Peugeota i Citroena, pa je i znanstveno istraživanje prometa bolje potpomognuto od strane države nego kod nas. Ali, i zagrebački institut provodi kvalitetna istraživanja i testove, često u suradnji sa stranim institucijama.

Nesreća u centru Zagreba MERCEDESOM KROZ STAKLO U izlogu Takenoka završila izbjegavajući nalet na pješakinju Bakarac: Auto preletio kupačima preko glave i završio u moru Neobična nesreća Auto preletio kupačima preko glave i završio u moru stipić vraćao se s posla Poginuo liječnik Stipić. Došao je s odmora, pun elana... tolike živote je spasio
VISERA
EU FONDOVI
Inovacije: Radimo na razvoju robota koji će mnoge poštedjeti zamornog pretipkavanja podataka
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.