Naslovnica Auti Automobili

Jeste li znali ovih 10 zanimljivih činjenica o Fiat Tipu?

Novi model nasljednik je originalnog Tipa u kompaktnoj klasi, koji je bio Europski auto godine 1989.
02. studenoga 2018. u 12:10 13 komentara 10867 prikaza
Fiat Tipo
Foto: FCA
Pogledajte galeriju 1/10

Kad je Fiat 2015. godine najavio da će im se novi kompakt zvati Tipo, nostalgija je vjerojatno uhvatila mnoge koji se još uvijek dobro sjećaju istoimenog modela talijanske marke s kraja osamdesetih, koji je ove godine proslavio 30. rođendan.

Osvojite Fiat Tipo Osvojite Fiat Tipo Osvojite Fiat Tipo i on će osvojiti vas!

Riječ je o automobilu koji je svojim stilom, prostranošću i živahnošću osvojio mnoge kupce diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku gdje je bio jako popularan, a i danas je česta pojava na cestama.

Pogledajte video novog Tipa:

[video: 27596 / ]

Novi model nasljednik je originalnog Tipa u kompaktnoj klasi (između njih kronološki su bili Bravo/Brava, Stilo pa opet Bravo, odnosno njihove limuzinske verzije Marea i Linea). To nije prvi put da Fiat oživljava staro ime za novi model, dovoljno je spomenuti oznaku 500 koja je korištena više puta, a tu su i Croma, 600 (Seicento), Multipla...

A upravo novi Fiat Tipo Večernji list daruje u velikoj nagradnoj igri! Prvi kupon izašao je danas, sudjelujte u velikom finalu Večernjakove sezone lova u voznom parku! Automobil osvojite sa samo 9 kupona!

Auto s beogradskim tablicama u Splitu Zanimljiva ideja Kinez došao u Split autom s beogradskim tablicama, evo kako se 'spasio'

Donosimo 10 zanimljivih činjenica o Tipu – starom i novom – koje možda niste znali.

1. Tipo je osvojio titulu Europskog auta godine 1989. s 356 bodova, ispred Opel Vectre (261) i VW Passata (194). Fiat je dosad tu titulu osvojio rekordnih devet puta.

2. Za prepoznatljiv Tipov izgled zaslužan je poznati talijanski dizajner Ercole Spada koji je tada radio u sklopu I.DE.A Instituta. Spada je inače prije toga radio u BMW-u, gdje je, između ostalog, radio na tadašnjoj Seriji 5 (E34), kod nas popularnoj "kamatarki", te Seriji 7 (E32). Spada je radio i za slavnu dizajnersku kuću Zagato, kao i za Ford i Audi.

Fiat Tipo | Autor : FCA Foto: FCA

3. Zahvaljujući pametnom dizajnu Tipo je bio jako prostran iznutra za svoju klasu. Imao je veći međuosovinski razmak od, na primjer, VW Golfa i Ford Escorta, tadašnjih konkurenata u kompaktnoj klasi.

4. "Nabrijana" verzija Tipa bio je 2.0 i.e. 16V Sedicivalvole. Koristeći motor iz luksuzne Lancije Theme u puno manjem i lakšem pakiranju imao je odlične performanse i maksimalnu brzinu od oko 210 km/h, čime je nadmašio VW Golf GTI.

zakopali aute eksperiment Zakopali automobile pa ih nakon godinu dana pokušali upaliti. Jesu li uspjeli? Otkrijte u videu!

5. Nakon loših iskustava s hrđom na ranijim modelima Fiat je na Tipu koristio galvanizirani čelik, što je pomoglo u borbi protiv predrasuda da su talijanski automobili skloni hrđanju. Bio je to prvi povoljni Fiat s galvaniziranom karoserijom.

6. Već smo spomenuli da je Tipo bio i još uvijek jest jako popularan na hrvatskom tržištu, no posebnu popularnost imao je u Brazilu, gdje je čak nadmašio ultrapopularni VW Gol, koji je bio najprodavaniji auto u toj zemlji više od 20 godina. Tipo se između ostalog i proizvodio u Brazilu, u gradu Betimu.

Fiat Tipo | Autor : FCA Foto: FCA

7. Novi Tipo stiže 2015. godine, gotovo 30 godina nakon predstavljanja prvog modela. U prosincu 2015. osvaja titulu Best Buy Car of Europe za 2016. godinu, koja se dodjeljuje automobilima s najboljim omjerom uloženog i dobivenog.

Fiat Fullback i Talento Stigao i kombi Prvi Fiatov pick-up stigao u Hrvatsku, kreće od 229.165 kuna

8. Među novim tehnologijama u Tipu je poznata Fiatova City funkcija, koja omekšava servoupravljač za lakše manevriranje automobilom u gradskoj vožnji pa se autom lagano upravlja. Na otvorenoj cesti, pa i u zavojima, dinamika je vrlo dobra, dok se na autocesti ugodno putuje na dužim relacijama. U većini modela novi Tipo dolazi uz ugodni i precizni 6-stupanjski ručni mjenjač s kuglastom ručicom koja odlično sjeda u ruku i pridonosi dinamičnoj vožnji.

9. Novi Tipo označio je prekid Fiatove tradicije korištenja različitih imena za različite karoserijske izvedbe na istoj platformi unutar kompaktne klase. Na primjer, limuzinska i karavanska verzija originalnog Tipa nosile su naziv Tempra. Slična je situacija bila i s ranijim Ritmom (Regata) i kasnijim Bravom (Marea). Fiat je taj običaj imao i izvan kompaktne klase, pa je na primjer limuzinska verzija Una bila Duna. Kod novog Tipa isti se naziv upotrebljava za sve izvedbe – štoviše, upravo je limuzinska verzija prva predstavljena 2015., a tek iduće godine uslijedili su hatchback i karavanska verzija.

10. Novi Tipo u Turskoj nosi drugi naziv – Egea. Ovo ime evocira Egejsko more koje se nalazi između Turske i Grčke.

Želite li osvojiti ovaj cool auto, igrajte veliku nagradnu igru Večernjeg lista! Automobil osvojite sa samo 9 kupona, a prvi kupon izišao je već danas!

Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:

[video: 27364 / Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama]
sas
PREVENTIVA
Liječnik savjetuje: U ovim situacijama je potrebno tražiti drugo mišljenje stručnjaka

A1 izdvaja za Vas

  • Ringo:

    Bilkan samo talijanske aute vozi.

  • Avatar rijetko kulturan
    rijetko kulturan:

    Tko mora, vozit će..

  • Deleted user:

    Auto proizveden u Turskoj, samo zato se proizvodi u Turskoj, da talijani uštede na proizvodnji. Netko će reći ali zato je jeftiniji za kupca, ja bi rađe da je prozveden za Italiji ali da je kvalitetan. Onda mi ne bi ... prikaži još! bilo žao dati više love za njega , još gore što su se udružili sa Chryslerom, još jedan od upitnih proizvođača automobila koji svoje proizvode prodaju na osnovu ušminkanog dizajna. Rađe onda kupim volkswagen ili japanca pa znam da imam auto.