Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 4
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Novi i stari

Jeste li znali ovih 10 zanimljivih činjenica o Fiat Tipu?

Fiat Tipo
Foto: FCA
1/10
02.11.2018.
u 12:10

Novi model nasljednik je originalnog Tipa u kompaktnoj klasi, koji je bio Europski auto godine 1989.

Kad je Fiat 2015. godine najavio da će im se novi kompakt zvati Tipo, nostalgija je vjerojatno uhvatila mnoge koji se još uvijek dobro sjećaju istoimenog modela talijanske marke s kraja osamdesetih, koji je ove godine proslavio 30. rođendan.

Riječ je o automobilu koji je svojim stilom, prostranošću i živahnošću osvojio mnoge kupce diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku gdje je bio jako popularan, a i danas je česta pojava na cestama.

Pogledajte video novog Tipa:

Novi model nasljednik je originalnog Tipa u kompaktnoj klasi (između njih kronološki su bili Bravo/Brava, Stilo pa opet Bravo, odnosno njihove limuzinske verzije Marea i Linea). To nije prvi put da Fiat oživljava staro ime za novi model, dovoljno je spomenuti oznaku 500 koja je korištena više puta, a tu su i Croma, 600 (Seicento), Multipla...

A upravo novi Fiat Tipo Večernji list daruje u velikoj nagradnoj igri! Prvi kupon izašao je danas, sudjelujte u velikom finalu Večernjakove sezone lova u voznom parku! Automobil osvojite sa samo 9 kupona!

Donosimo 10 zanimljivih činjenica o Tipu – starom i novom – koje možda niste znali.

1. Tipo je osvojio titulu Europskog auta godine 1989. s 356 bodova, ispred Opel Vectre (261) i VW Passata (194). Fiat je dosad tu titulu osvojio rekordnih devet puta.

2. Za prepoznatljiv Tipov izgled zaslužan je poznati talijanski dizajner Ercole Spada koji je tada radio u sklopu I.DE.A Instituta. Spada je inače prije toga radio u BMW-u, gdje je, između ostalog, radio na tadašnjoj Seriji 5 (E34), kod nas popularnoj "kamatarki", te Seriji 7 (E32). Spada je radio i za slavnu dizajnersku kuću Zagato, kao i za Ford i Audi.

Foto: FCA

3. Zahvaljujući pametnom dizajnu Tipo je bio jako prostran iznutra za svoju klasu. Imao je veći međuosovinski razmak od, na primjer, VW Golfa i Ford Escorta, tadašnjih konkurenata u kompaktnoj klasi.

4. "Nabrijana" verzija Tipa bio je 2.0 i.e. 16V Sedicivalvole. Koristeći motor iz luksuzne Lancije Theme u puno manjem i lakšem pakiranju imao je odlične performanse i maksimalnu brzinu od oko 210 km/h, čime je nadmašio VW Golf GTI.

5. Nakon loših iskustava s hrđom na ranijim modelima Fiat je na Tipu koristio galvanizirani čelik, što je pomoglo u borbi protiv predrasuda da su talijanski automobili skloni hrđanju. Bio je to prvi povoljni Fiat s galvaniziranom karoserijom.

6. Već smo spomenuli da je Tipo bio i još uvijek jest jako popularan na hrvatskom tržištu, no posebnu popularnost imao je u Brazilu, gdje je čak nadmašio ultrapopularni VW Gol, koji je bio najprodavaniji auto u toj zemlji više od 20 godina. Tipo se između ostalog i proizvodio u Brazilu, u gradu Betimu.

Foto: FCA

7. Novi Tipo stiže 2015. godine, gotovo 30 godina nakon predstavljanja prvog modela. U prosincu 2015. osvaja titulu Best Buy Car of Europe za 2016. godinu, koja se dodjeljuje automobilima s najboljim omjerom uloženog i dobivenog.

8. Među novim tehnologijama u Tipu je poznata Fiatova City funkcija, koja omekšava servoupravljač za lakše manevriranje automobilom u gradskoj vožnji pa se autom lagano upravlja. Na otvorenoj cesti, pa i u zavojima, dinamika je vrlo dobra, dok se na autocesti ugodno putuje na dužim relacijama. U većini modela novi Tipo dolazi uz ugodni i precizni 6-stupanjski ručni mjenjač s kuglastom ručicom koja odlično sjeda u ruku i pridonosi dinamičnoj vožnji.

9. Novi Tipo označio je prekid Fiatove tradicije korištenja različitih imena za različite karoserijske izvedbe na istoj platformi unutar kompaktne klase. Na primjer, limuzinska i karavanska verzija originalnog Tipa nosile su naziv Tempra. Slična je situacija bila i s ranijim Ritmom (Regata) i kasnijim Bravom (Marea). Fiat je taj običaj imao i izvan kompaktne klase, pa je na primjer limuzinska verzija Una bila Duna. Kod novog Tipa isti se naziv upotrebljava za sve izvedbe – štoviše, upravo je limuzinska verzija prva predstavljena 2015., a tek iduće godine uslijedili su hatchback i karavanska verzija.

10. Novi Tipo u Turskoj nosi drugi naziv – Egea. Ovo ime evocira Egejsko more koje se nalazi između Turske i Grčke.

Želite li osvojiti ovaj cool auto, igrajte veliku nagradnu igru Večernjeg lista! Automobil osvojite sa samo 9 kupona, a prvi kupon izišao je već danas!

Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:

Ključne riječi

Komentara 13

Avatar rijetko kulturan
rijetko kulturan
15:17 02.11.2018.

Tko mora, vozit će..

RI
Ringo
07:41 03.11.2018.

Bilkan samo talijanske aute vozi.

Avatar ivo587
ivo587
14:00 02.11.2018.

u moju garažu nikad više fiat. Samo japanci. jedino šta mi je kod japanca otišlo je klapna tj motorić ventilacije, ostalo toči i vozi, ulje, filter, gume i filter kabine i motora su jedine stavke koje sam potrošio. Dk kod fiata pregori ecu koji košta skoro 10000 kn.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije