Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti

Hyundai i30 među fizičkim osobama popularniji i od Golfa

Fizičke su osobe kupile 491 Hyundai i30, devet više od Volkswagen Golfa. Najviše građana u postotku je kupovalo Kiju Rio
21. siječnja 2014. u 17:07 1 komentara 4452 prikaza
'29.06.2012., Zagreb - Test automobila Hyundai i30. Photo: Davor Puklavec/PIXSELL'
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Od lani kupljena 27.591 automobila, prema podacima Promocije plus, čak 15.480 ih se uvezlo u garaže tvrtki, a tek 12.111 kupili su građani. Dakle, 44 posto automobila platili su ili otplaćuju građani iz privatnih džepova. Hrvatski građani lani su kupili najviše Hyundaija i30, a ne Volkswagen Golfova, koji je službeno najprodavaniji model na našem tržištu u 2013. godini sa 1682 prodana primjerka. Veliku većinu Golfova, čak 1200, kupile su tvrtke. Dakle, hrvatski su građani u 2013. kupili samo 482 VW Golfa, odnosno 28,6 posto ukupno registriranih. U isto su vrijeme Hrvati, kao fizičke osobe, postali vlasnici 491 Hyundaija i30 (61,1% ukupno prodanih). Nakon i30 i Golfa, fizičke osobe su najviše kupovale Opel Astru, VW Polo, Kiju Ceed, Renault Clio, Opel Corsu, Kiju Rio...

90% Passata na tvrtku

Uvjerljivo najviše fizičkih osoba u odnosu na tvrtke kupilo je upravo Kiju Rio. Od ukupno 436 registriranih građani su postali vlasnici 355 komada, odnosno čak 81,5 posto. Odmah iza Kije je Dacia Sandero s udjelom od 77% privatnih vlasnika.

Očekivano, neka su vozila tipični poslovni automobili i kupuju ih tvrtke u flotama. Primjerice, od 616 lani registriranih Passata, građani su kupili samo 62 primjerka, dok je ostalih 90% u vlasništvu pravnih osoba. Opel Insignija je također popularan poslovni automobil, 80% su registrirale tvrtke, a najveći dio Taxi Cammeo. Čak 75% ukupne prodaje Škode Octavije otpada na tvrtke. U ovom limuzinskom društvu se pomalo neočekivano našao i Volkswagen Up!, čiji je udio privatnih vlasnika samo 33%, dok su ostalih 66% kupile pravne osobe, većinom rent-a-car tvrtke.

BMW M NEMA OPORAVKA Depresija i porezi tržište će i 2014. svesti na 30.000 vozila vw golf (1) HRVATSKO TRŽIŠTE Između prve i druge marke jaz od 2000 automobila

200 VW-a za Inu

Volkswagen grupacija je daleko najjači igrač u flotnoj prodaji na našem tržištu. Dokazuje to i upravo isporučenih 200 VW automobila za Inu.

Zanimljivo, Peugeot 208 jednako vole i građani i tvrtke, pa je od lani prodanih 662 primjerka ravnomjerno podijeljeno, po 331 na fizičke i pravne osobe.

Svaki treći automobil sa ZG tablicom, sve traženiji SUV-ovi

U zagrebačkoj regiji kupljeno je 9200 automobila, što je 33% ukupno registriranih novih automobila prošle godine. Slijedi Primorsko-goranska županija sa 2641 kupljenim automobilom, a treća je Splitsko-dalmatinska sa 2407 automobila. Na začelju je već tradicionalno Ličko-senjska županija u kojoj je u 2013. registrirano samo 137 osobnih automobila. Hrvatska je sasvim u trendu kad se radi o SUV/crossover segmentu. Od ukupnog tržišta na tu klasu otpada 15 posto, Najprodavaniji auti u segmentu su uvjerljivo Kia Sportage sa 553 prodana primjerka i Hyundai ix35 sa 547 prodanih auta. Treći je Nissan Qashqai sa 255, a četvrti Renaultov mali crossover Captur sa 218.

Udvostručen unos polovnjaka

Agan Begić iz agencije Promocija plus iznio nam je podatke o uvozu rabljenih automobila.– Lani je u Hrvatskoj udvostručen uvoz polovnjaka, sa 10.559 automobila uvoz je skočio na 19.991 auto. Najviše se uvoze automobili 2002. godišta, dakle 12 godina stari, a najpopularniji su Volkswageni sa 22,9% i Mercedesi sa 21,9% – kazao je Begić. Dijelom i zbog toga nam je vozni park sve stariji, u 2013. je prosječna starost bila 11,8 godina.

pojavio se i lažni
Goga se obratila javnosti: 'Dogodilo se nešto nemoguće, blokirali su moj račun, ne mogu ništa više'
JUBIZOL
Energetski štedljiva kuća
Veliki vodič - zbog ovih kvalitetnih fasada godišnje možete uštedjeti i do dvije hrvatske plaće