Naslovnica Auti Automobili

Hondin hibridni SUV zamijenio je dizelaše

Hibridna inačica koristi 2-litreni DOHC i-VTEC benzinski agregat od 145 KS te dva elektromotora kada ima zajedničku snagu od 184 KS
14. lipnja 2019. u 09:00 0 komentara 1008 prikaza
Honda CR-V
Foto: Igor Šoban/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/15

Vjerujemo da ste već upoznati s činjenicom da nova, peta generacija popularnog japanskog SUV modela nije dostupna uz dizelski motor, već isključivo u benzinskim i hibridnim inačicama. Dizajnerski gledano, novi model nije napravio velik korak u odnosu na prethodnu generaciju. Mogli bismo ustvari ustvrditi da je riječ o evoluciji, a ne revoluciji. No, ne smatramo da je to nešto loše. 
Isprobana hibridna inačica koristi 2-litreni DOHC i-VTEC benzinski agregat od 145 konjskih snaga s Atkinsonovim ciklusom te dva elektromotora kada ima zajedničku snagu od 184 konjskih snaga. U odnosu na daleko rasprostranjenije hibridne konkurente, ovdje je filozofija malo drukčija. Litij-ionska baterija je od svega 1 kW/h, pa domet u EV modu nije velik, iako je moguć i pri većim brzinama. Tada se iz baterije napaja pogonski elektromotor koji pokreće kotače.

Vožnja sigurnost u prometu Vozite u natikačama, japankama ili bosi? Policija otkrila može li vas kazniti

Drugi mod je hibridni, kada se kombinira pogon uz pomoć elektromotora i benzinskog agregata. U ovom slučaju benzinski motor pokreće prvi elektromotor koji je ustvari generator i kojim se pokreće pogonski elektromotor, koji pokreće kotače automobila.

Honda CR-V
1 / 15
Honda CR-V

Treći tzv. engine drive je kada kotače pokreće isključivo benzinski motor, a oba elektromotora miruju.
U vožnji se to sve obavlja vrlo jednostavno i bez nepotrebnih trzaja. Pored činjenice da i-MMD (intelligent Multi Mode Drive) inteligentno i samostalno bira između tri navedena načina rada tražeći najbolji omjer performansi i efikasnosti pogonskog sklopa, vozač može sam odabrati između tri moda - Sport, Econ i EV. Punjenje litij-ionske baterije odvija se kroz rad benzinskog motora, koji, kada ima dovoljno snage, pokreće elektromotor (koji zatim puni bateriju) ili pak putem regenerativnog kočenja.

Promet Hoće li pomoći? Od 2020. godine svi novi auti u EU morat će imati ovaj sustav

Od pomoći su i polugice iza upravljača kojima se regulira jačina kočenja, odnosno rekuperacije.
Zanimljivost je što je izostavljena ručica mjenjača, već se odabir P, R, N i D vožnje odvija uz pomoć tipki. Vrlo jednostavno rješenje na koje se naviknete za nekoliko minuta. Uz malo pažljivije pritiskanje papučice gasa moguća je vožnja s potrošnjom od 5 litara goriva na stotinu prevaljenih kilometara, a ovisno o jačini pritiskanja gasa, potrošnja naravno raste. 
Osnovni Comfort paket donosi već dosta opreme, od automatskog klima-uređaja, preko grijanja prednjih sjedala, audiouređaja s komandama na upravljaču... Sve u svemu, vjerujemo da bi Honda s hibridnim modelom CR-V koji starta od 260.690 kn, koliko je stajao testni primjerak, mogla biti zanimljiva opcija.

Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:

SightRun
PAMETNIJE TRČANJE
Oduševljeni smo: Aplikacija koja spaja tehnologiju, trčanje i putovanja

A1 izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.