Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

Hibridna tehnologija u najtraženijim Renaultima - Cliju, Capturu i Meganeu

U Hrvatsku su stigli Clio E-Tech hibrid sa 140 KS, novi Captur E-Tech Plug-in sa 160 KS i novi Mégane E-Tech Plug-in sa 160 KS
02. listopada 2020. u 15:01 0 komentara 547 prikaza
Pogledajte galeriju 1/6

        U Renaultovoj novoj ponudi hibridnih (HEV) i punjivih hibridnih vozila (PHEV, plug-in hibridi) dostupna su tri modela: Clio E-Tech hibrid sa 140 KS, novi Captur E-Tech Plug-in sa 160 KS i novi Mégane E-Tech Plug-in sa 160 KS.

U odnosu na klasične hibridne pogone u kojima je motor s unutarnjim izgaranjem kombiniran s elektromotorom, Renaultovi hibridni motori E-Tech nude više načina rada te jamče automatsko pokretanje u električnom načinu rada, užitak u svim uvjetima vožnje zahvaljujući većem dometu u električnom načinu rada i snažnijim performansama te iznimnu energetsku učinkovitost za koju su zaslužni inovativni mjenjač s više načina rada, učinkovito prikupljanje energije kočenja i veliki kapacitet baterije.

Zajedničko svim E-Tech modelima jest pogon koji kombinira 1,6-litreni atmosferski benzinski motor od 91 KS i sva elektromotora, jedan glavni i drugi sekundarni visokonaponski starter-generator te posve novi i na tržištu jedinstveni dog-clutch automatski mjenjač čija tehnologija bez spojke i sinhrona dolazi iz F1. Radi uglađeno i bez trzaja te buke.

Zahvaljujući tome, posve električni način rada Clija E-Tech koji je opremljen baterijom kapaciteta 1,2 kWh pokriva 80% gradske vožnje te smanjuje potrošnju za 40 posto u odnosu na motore s unutarnjim izgaranjem u istom ciklusu vožnje. Glavni elektromotor ima snagu od 49 KS.

Prosječna potrošnja je 4,3 l/100 km, a ispust CO2 96 g/km CO2 prema WLTP-u. Baterije su smještene ispod stražnjih sjedala i ne smanjuju obujam prtljažnika pa i dalje nudi 300 l, a stražnja klupa se još uvijek može preklopiti. Masa je samo 10 kg veća nego kod, primjerice, dizelskog Clia dCi 115.

 

 

Dacia Novi prostraniji i tehnološki napredniji Sandero samo uz benzinske motore i LPG verziju

Cijenom od 147.400 kuna uz opremu Intens (s 5000 kn redovnog popusta), Clio E-Tech je 8000 kuna skuplji od Clia 1.3 TCe 130 EDC Novi Captur E-Tech Plug-in i novi Megane E-Tech Plug-in koji su opremljeni baterijom kapaciteta 9,8 kWh ostvaruju domet od 50 km u mješovitoj vožnji (WLTP) uz maksimalnu brzinu do 135 km/h i domet od 65 km u gradskoj vožnji prema WLTP protokolu. Motor E-Tech Plug-in snage 160 KS zahvaljujući bateriji velikog kapaciteta (9,8 kWh i 400 V) i masi od samo 105 kg ima odlične performanse. Primjerice, u gradskoj vožnji novi Captur E-Tech Plug-in troši 1,4 l/100 km i ispušta 32 g CO2/km (prema WLTP-u). Megane je još štedljiviji, u mješovitoj vožnji troši 1,3 l/100 km i ispušta samo 28 g CO2/km (prema WLTP-u).

Baterija im se puni od 3-5 sati. Uz redovan popust Captur E-Tech Plug-in stoji od 222.400 kuna, dok za novi Megane Grandtour E-Tech Plug-in uz 6000 kuna popusta treba izdvojiti 235.000 kuna. Za razliku od HEV vozila na PHEV automobile se u Hrvatskoj može dobiti i poticaj od 40.000 kn (kad se opet raspiše natječaj)     

8172565
Poruka drugima
Denis Latin godinama se bori s kroničnom bolesti: Ne mogu shvatiti kukavičluk bahatih građana
Biciklisti
PROMO
Kako izabrati pravi bicikl
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.