Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 6
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
NA TESTU

Hibrid pokreću elektromotori, struju proizvodi benzinski agregat

21.01.2015., Zagreb -  Test automobila, Mitsubishi Outlander Hybrid. Photo: Grgur Zucko/PIXSELL
Foto: Grgur Zucko/PIXSELL
1/5
15.02.2015.
u 12:00

Jedinstven 
pogonski sustav pokreće SUV dug 465 cm uz potrošnju 6,5 l/100 km

Uglađenost i tih, gotovo nečujan rad impresionirali su nas odmah po sjedanju za upravljač hibridnog Mitsubishi Outlandera PHEV.

Dva elektromotora

Za razliku od drugih hibrida na tržištu, Mitsubishi benzinski motor (2-litreni sa 121 KS) koristi samo kao agregat za proizvodnju struje za dva elektromotora (svaki po 82 KS maksimalne ili 33 KS nominalne snage) smještena na prednjoj i stražnjoj osovini koji pokreću kotače pomoću automatskog mjenjača. Osim benzinca koji baterije puni kad se isprazne, litij-ionski blok baterija kapaciteta 12 kWh puni se i preko obične kućne utičnice za oko 5 sati. Baterije se sastoje od 80 ćelija, a vijek trajanja im je 10 godina. Pune se i putem regenerativnog kočenja. Kada su baterije pune, autonomija Outlandera samo na struju je 52 km. Kako je Outlander PHEV plug in hybrid (puni se na gradskoj mreži) od države se za njega mogu dobiti poticaji od 50.000 kuna, što mu cijenu od 339.900 kn može spustiti na 289.900 kn. Mi smo isprobali bolje opremljenu verziju koja uz poticaje stoji 359.900 kn. Ali, ono što se ovdje plaća je posebna tehnologija i ekološki imidž. Uz potrošnju koja nam je na testu bila 6,5 l/100 km (odlično za SUV dug 465 cm i mase 1770 kg), Outlander PHEV je i zabavan. Ubrzava linearno i dojmljivije od deklariranih 11 s do stotke, a najveća brzina mu je 170 km/h. Sposoban je i za zahtjevniju vožnju izvan asfalta a da pritom, ako vozi samo na struju, ne zagađuje okoliš.

Samo 44 grama CO2

Tvornička potrošnja iznosi 1,9 l/100 km (44 g/km CO2), ali na to treba računati samo dok su baterije pune. U realnim uvjetima troši 6 l/100 km, što je na razini s dizelašima. Jasno je stoga pitanje o isplativosti hibrida pored 20.000 kn (ako uračunamo poticaje) jeftinijeg dizelaša. Ako volite gadgete i ekološki ste osvješteni - svakako da.

>> Punionica za automobile na struju stoji oko 23.000 kuna

>> Prvi dizelski hibrid na svijetu tjera 200 konja

Komentara 1

OB
ObrenM
13:17 15.02.2015.

Danasnja vozila male zapremine kako diesel,a tako i benzinci trose oko 6 lit/100 km uz malu emisiju stetnih plinova.Najvecem broju hrvata je nemoguce(i na kredit)kupiti novo vozilo,koje se moze naci vec za sezdesetak tisuca kuna.A sada nasa dusebrizna drzava nam "daje"20%iznosa za kupnju vozila od 300000kn.Taj dio ce mo vratiti kroz"mali"porez za isto vozilo.Medjutim je i taj danajski dar upitan,jer sam uvjeren,da ovu potporu,daje Eu.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije