Što muči potencijalne vlasnike električnih vozila: Gotovo 60.000 kuna za punjač pred kućom
‘Gdje ću ga puniti?’ često je pitanje vozača kojima električni automobili nisu mrski, ali ne žele se odreći komfora. Istražili smo koliko stoji i što je potrebno za ugradnju punionice na vlastito parkirno mjesto. Nije jednostavno, jer stanovi imaju 4 do 6 kW zakupljene struje i to je većinom iskorišteno. Za automobil treba 5-7 kW, ovisno o kapacitetu baterije auta
Komentari 64
Već sada kad uključe klima uređaje u primorju ruši se mreža, a što će biti kad poštekaju aute koji daleko više cugaju. Raspast će se sistem. Trebat će gradit nuklearke. Jeli o tome razmišljaju ovi koji odlučuju. Neka konzultiraju stručnjake.
Gdje ce puniti ljudi koji parkiraju na javnim povrsinama (vecina ljudi)? Ovi u EU su totalno skrenuli, oni misle da za par desetljeca nema auta s ICE motorima, pa u nas 30 godina nisu rijesili ni parkinge a auta se gomilaju po prometnim trakovima jer u Jugi nisu planirali masovnu uporabu automobila.
Bravo za članak i konačno. Već kod prvih poticaja komentirao sam a gdje će se puniti i dao primjer frenda koji je na drugom katu. Svaki puta kada priključi automobil uredno mu šalju redara ili čak i policajca koji mu bez ikakvih objašnjenja kako da puni automobil daju nalog da ukloni produžni kabel.
Taman da u sljedecih par godina donesu na razini EU razno razne naknade pri registraciji i koristenja elektricnih vozila. A tek sto ce biti naplacivanja ekoloskog zbrinjavanja automobila nakon isteka trajanja baterija. Takvih automobila ce biti na bacanje i ostavljenih ko nekada CRT televizora jer kupovina i zamjena novim baterijama ce biti veca od vrijednosti doticnog auta.
KOMFORA?????? Najblizi tesla supercharger je u dugom selu, WTFFFFFFFFFFFFFFF? I kak bu mi zgrada naplacivala struju ak punim auto u garazi, a to traje 7 sati ak nije supercharger?
Električni automobili na baterije su promašaj, 100 kg baterije za 100 km dometa vs. 50 kg dizela za cca. 1000 km dometa mislim da je sve jasno. Znanost i inžinjeri se trebaju fokusirati na jeftino i ekološku proizvodnju sintetičkih goriva iz obnovljivih izvora za ICE motore, već postoje neki pokušaju na tu temu.
onda redovito utorkom će struja poskupljivat
sve je to malo smiješno s el.automobilima,nemogu oni nikako i nikada zamjeniti dizela.
Muči ih sto rafinerije za naftu treba preokrenuti u nuklearne elektrane za proizvodnju el. energije umjesto nafte.
Daleko smo od tog, jako... Naravno ako EU da puste miljarde, možda biljune državama članicama kako za poboljšanje/modernizaciju El. mreže tako da večina parkirnih mjesta imaju punionice... U familiji je kupljen El automobil i glavobolje koje je donio su takve da nakon 6 mjeseci je kupljen dobri stari auto s unutarnjim izgaranjem, a pokušaj prodaje istog se odustalo nakon slijedećih par mjeseci jer je ukupno bilo 0 upita... Punionica nema, tj malo, malo, a stalno zauzete, jer br. el. automobila raste, situacija, ide se na put, susjed puni, ne spavaš, ideš ga buditi u 1h ujutro da pomakne auto da možeš ti prije puta napunit bateriju, obaviš legneš u 3h ujutro zvone kod tebe da ti makneš auto... El auto je samo za one koji imaju kuću i dok ne krenu radari provjeravati kakav punječ imate, legalni košta min. 60000kn za ugraditi, s dozvolama. El. automobili jesu budučnost, ali navoditi 2035tu kao cilj je neralno i nemoguče, malo je takvih država koje to mogu ispuniti. A otič na odmor i onda satimo sjediti pred punionicom s klincima u autu umjesto na plaži.... Definitvno sad ko sad je veliko Ne.
Najveći problem s električnim autom, što takav auto više nije pomoć u životu, već postaje centar života, sve se počne vrtjeti oko njega... Ne može se samo sjesti u auto i otići na put, ne može se računati normalno vrijeme za stići negdje... Za svaki dalji put potrebno je pomno planiranje, gledanje vremenske prognoze, planiranje zaustavljanja i trajanja zaustavljanja itd. Čak i za odlazak na posao svaki dan, treba paziti da se auto uredno puni preko noći, gledati parking s punjačem i sl... To je dobra zabava za one koji nemaju briga u životu pa se mogu posvetiti autu, koji nigdje ne žure...
TDI je zakon! Električnog ću kupiti kada bude OSJETNO jeftiniji od dizela. Domet oko 1000 km i trajanje baterije bar deset godina na punom kapacitetu. Znači nikada!
Ko ima garazu njemu je idealno kao vozilo po gradu. Puni ga nocu, moze da se vozi oko 200-300 km zavisno od vozila. Moj brat ima bmw i 3, ima posebno brojilo za uticnicu na kojoj je puni. Racun mesecni za struju su mu 9 eura
Auto na struju je dobar za po gradu ako imaš svoju struju. Najveći problem u gradu je kaj 99% ljudi svoje aute ima na cesti i nema svoju struju. I cijeli koncept je glup i tu pada u vodu. Renault je imao dobru studiju gdje baterije mijenjaju na "pumpi" i bile bi univerzalne, robot ispod auta obavi zamjenu za minutu. Platiš i voziš dalje. Ali to nije zaživjelo. Tako da auti na struju nemaju neku budućnost tako skoru. Alternativa je plin i alkohol, eventualno solarne ćelije ako naprave bolje.
Odlazak na more sa električnim autom: staneš na pola puta (npr Vukova Gorica). Staneš u red na punjač i čekaš satima, onda čekaš da se napuni i taman pola godišnjeg prođe.
Misim da će za koju godinu godinu sve to pasti u vodu, doći će neke pametnije glave u EU , ovo što danas vidimo, vidimo hrpu glupana koji proglašavaju još glupavije zakone a da nisu milijun drugih stvari uzeli ui u obzir, mislila sam da je to samo moguće kod nas a očito taj sindrom ovakvih gluparija vlada u cijelom svijetu
A ja do sada bio uvjeren da se električni auto može normalno puniti na kućnu utičnicu. Dobro da znam, kad dobijem na lotu da ne bacam novce.
Da je to jedini problem,problema ne bi bilo... Uz ovaj,postoje još stotine i to ozbiljnijih problema,a jedan od najozbiljnijih je da Zemlja ostaje bez pitke vode(potrebno je 3 tisuće litara pitke vode po kilovatu u proizvodnji baterije),litija,bakra i drugih rijetkih elemenata...
Dokup jednog kilovata je 1600 kuna, barem kad sam zadnji puta gledao Većina kućanstava ima barem 7 kw jer kod 4 ako imate uključeno veš mašinu, bojler i npr. fen, crkava vam osigurač. Tako da se ipak može puniti auto.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
S električnim autonobilima ima dista provlema koji nisu riješeni, a vuku se od početka. Evo ja bih kupio EV pod slijedećim uvjetima: 1) da baterija između dva punjenja traje min 800km 2) ragranata mreža punionica na kojima punjenje ne traje duže od 5 do max 10 minuta (utopija, čak i sa stajališta fizike), 3) cijena auta do max 10% veća od istog takvog vozila s konvencionalnim motorom.