Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 105
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
novo natjecanje

Extreme E najekstremnija utrka dosad

23.04.2020.
u 23:00

Brod RMS “Sveta Helena” koji je nekada prevozio kraljevsku poštu prevozit će natjecatelje do lokacija širom svijeta. On je i baza relija

Dvanaest timova profesionalnih vozača, pet zahtjevnih lokacija. Iznimno teški uvjeti vožnje. Extreme E, koju mnogi najavljuju kao najekstremniju automobilsku utrku dosad, novo je natjecanje čiji je početak zakazan za siječanj iduće godine. Atraktivnost, brzina, izazov, adrenalin, električna energija, nulta emisija ispušnih plinova, očuvanje životne sredine i briga o ekologiji – sve ono što čini Formulu E bit će i ovdje prisutno, ali znatno pojačano jer se od Extreme E natjecanja očekuje da donese jedinstven doživljaj ljubiteljima sportskih vozila visokih performansi stvorenih za najteže uvjete.

Naime, Extreme E je prvenstvo u kojem se električna SUV vozila natječu u nekim od najudaljenijih dijelova svijeta u direktnoj borbi s najekstremnijom prirodom. Sezona starta 23. i 24. siječnja kod Lac Rose jezera usred Senegala, a električni se “cirkus” potom seli na jedno od čuda svijeta, kameni grad i oazu Al-Ula u Saudijskoj Arabiji, gdje će se voziti 5 i 6. ožujka. Iduća će destinacija biti Kali Gandaki kanjon u Nepalu (14-15. svibnja), slijede Kangerlussuaq, odnosno “veliki fjord” na Grenlandu (28-29. kolovoza) i grad Santarém u tropskoj šumi Brazila, na ušću Amazone i Tapajosa (30-31. listopada).

Staze su dužine između šest i deset kilometara, a vozači će se morati kretati kroz niz virtualnih ograda. Svaka će se staza sastojati od pet do šest ograda, s kombinacijom off-road staza, kao što je Amazonska prašuma, i otvorenog terena poput Arktika. Dvije grupe od po šest timova utrkivat će se jedna protiv druge na kružnom natjecanju. Za četiri najbolje ekipe ovo će biti tek zagrijavanje za “nokaut” fazu, gdje se vozači jedan na jedan bore za mjesto u finalu.

Veći okretni moment

Među posebnostima ove utrke je i jedan brod, i to RMS Sveta Helena, brod koji je nekada prevozio kraljevsku poštu. On će prevoziti natjecatelje do lokacija širom svijeta. U nadogradnju Svete Helene uloženo je puno novca, pa taj brod danas predstavlja operativnu bazu po najsuvremenijim standardima. Ima vrhunsku garažu, kao i centralno mjesto za rad, logistiku, komunikacije i smještaj.

Extreme E, po svemu sudeći, bit će najekstremnija auto-moto utrka koju je svijet vidio, ali ovi izazovi ne bi bili mogući bez precizno dizajnirane tehnologije. Osim baterija koje su jedna od osnovnih komponenti svakoga električnog vozila, gume su te koje vozačima trebaju pružiti sigurnost na različitim podlogama. Stoga ne čudi što je suosnivač natjecanja jedan od poznatijih proizvođača pneumatika, tvrtka Continental. Izazov je priličan, pa je Continental za ovu priliku dizajnirao i proizveo gume koje savršeno prianjaju za teren, na putovima i stazama Himalaja, Arktika, po pijesku i u tropskim krajevima.

Zadatak nije bio lagan znamo li da se smjese za izradu ljetne i zimske gume bitno razlikuju jer gume u različitim klimatskim uvjetima različito reagiraju i moraju odraditi različite zadatke. Također, smjesa za izradu gume razlikuje se ovisno o podlozi kojom će se automobil kretati. Continental je kao osnovu nove gume razvijene za Extreme E uzeo cjelogodišnju gumu CrossContact LKS s posebno dizajniranim gazištima za poboljšanje trakcije i stabilnosti na praktično bilo kojoj površini. CrossContact je usavršen, a svaki tim dobit će dva seta ljetnih i zimskih guma, optimiziranih za različite terene.

– U ožujku 2021. krenut ćemo u pustinju Saudijske Arabije, u svibnju na planine Himalaje. Ne samo da gume moraju funkcionirati na potpuno novom vozilu već i na ekstremnim stazama u vrlo različitim klimatskim uvjetima. Razvoj nove gume za konvencionalne automobile traje od tri do četiri godine, pa je jasno kakve izazove proizvođači guma moraju svladati. Odyssey 21 izvanredno je vozilo koje je po duljini, širini i težini slično komercijalnim SUV-ovima, ali sa svojim električnim ekvivalentom od 550 KS ima tri puta veći okretni moment od vozila Formule E Gen 2 – rekla je Sandra Roslan, koja je u Continentalu zadužena za projekt Extreme E.

U fazi intenzivnog testiranja Continental je angažirao Mikaelu Åhlin-Kottulinsky, švedsku reli vozačicu koja se pokazala uspješnom u skandinavskom prvenstvu. Mikaela je jedina žena do sada koja je pobijedila u utrkama u ovoj seriji.

– Ovo je sjajan projekt. Jako sam sretna što mogu voziti prototip SUV-a na električni pogon i nadam se da ću i ja podići svijest o klimatskim promjenama koje se događaju u cijelom svijetu – kazala je Mikaela Åhlin-Kottulinsky.

Svi sudionici utrke Extreme E koristit će isti set standardizirane opreme. Tu na scenu stupa proizvođač Spark Racing Technology, koji će kreirati, montirati i isporučiti potpuno novi električni SUV model za pionire ovog natjecanja. Svaki natjecatelj moći će testirati i napraviti prilagođen pogonski sklop i karoseriju na ovoj platformi. Dijelovi koji mogu biti napravljeni po želji momčadi su motor i inverter, kao i dijelovi vanjske karoserije, primjerice poklopac motora, bočna obloga, svjetla, prednji i zadnji branik. Baterije su kompatibilne s motorima Formule E i mogu proizvesti maksimalnu snagu od 470 kW (približno 630 KS). Nova baterija posebno je prilagođena strogim uvjetima off-road utrka te je napravljena da izdrži ekstremna okruženja, teške uvjete na cesti i terenu. Ista tvrtka koja je sastavljala baterije u prve četiri sezone ABB FIA Formula E Championshipa, Williams Advanced Engineering, i ovdje je odgovorna za bateriju.

Podizanje svijesti

Extreme E je natjecateljska platforma za ubrzavanje razvoja električnih vozila koja će pomoću pogona na obnovljivu energiju stvoriti budućnost s mnogo manje ugljikova dioksida, ali i skrenuti pozornost na izazove klimatskih promjena s kojima se susreću različiti ekosustavi. Odabirom ruta u blizini ugroženih staništa, Extreme E želi podići svijest o klimatskim promjenama među ljubiteljima motosporta širom svijeta, kao i među političarima, stanovnicima i lokalnim vlastima te ih potaknuti da pojačaju svoje napore za ograničavanje globalnog zagrijavanja.

 

>> VIDEO Automobili Branka Kuzmanovića: Sredio "fiću" i "bubu", radio na njima 6 godina

Komentara 4

Avatar NancyOA77
NancyOA77
16:40 07.05.2020.

w​​w​w​.​​l​​ov​​e​​x​​x​​.​c​l​​u​​b

Avatar BettyBU97
BettyBU97
13:00 01.05.2020.

w︆︅w­︅︆w︆︆.︆︆l︅︆o︆︅v︅­︆e­­­­x︆︆x︅︆.︆︅c︅︆l︆︅­u︅︆b

Avatar DorothyAO91
DorothyAO91
00:14 26.04.2020.

w︆︅w︅︆w︆︆.︆︆l︅︆o︆︅v︅︆e︆︆x︆︆x︅︆.︆︅c︅︆l︆︅u︅︆b

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije