Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 30
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Electric drive

Novo u Hrvatskoj: svi Smartovi sada voze na struju

Smart
Foto: Smart
1/6
10.08.2017.
u 08:35

Na tržište je stigla četvrta generacija Smart ForTwo electric drive, prvi put električni FourFour i jedini električni kabriolet na svijetu FourTwo ED cabrio

Dok električni automobili svakodnevno postaju sve poželjniji zbog sve bolje infrastrukture i sve snažnijih baterija koje osiguravaju veći domet s jednim punjenjem, na hrvatsko je tržište stigla nova, već četvrta generacija Smart eletric drive automobila. Za razliku od većih električnih automobila za koje se uvijek postavlja pitanje može li se s njima na duže putovanje, maleni Smart, koji je ionako namijenjen prvenstveno za gradsku vožnju, s tim nema problema. Zbog toga je i poželjniji jer električni automobili su još uvijek potpuno iskoristivi u gradskoj vožnji gdje se dnevno ne prelazi više od 150 km.

A upravo je 160 km deklarirani domet novog električnog Smarta koji dolazi u ForTwo izdanju s dva sjedala, ali prvi puta i u ForFour izdanju s četiri sjedala (domet 155 km). A za kompletiranje čitave Smart game automobila tu je i ForTwo Cabrio electric drive kao jedini električni kabriolet na svijetu.

Sve verzije pokreće trofazni sinkroni elektromotor od 81 KS koji se nalazi u stražnjem dijelu automobila, a snaga se prenosi na kotače putem automatskog mjenjača s jednom brzinom.

Najveći okretni moment od 160 Nm dostupan je trenutno po stiskanju papučice gasa.

Brzo je punjenje problem

Maksimalna brzina je ograničena na 130 km/h, dok do stotke dolazi za 11,3 s (forfour verzija za 12,7 s). Dakle, električni Smart jest prilično živahan automobil koji se prema performansama ali i ponudi prostora ne razlikuje bitno od modela sa benzinskim motorima.

Litij-ionska baterija kapaciteta 17,6 kWh na kućnu utičnicu puni se za 6 sati, dok se pomoću Wallbox punjača do 80% kapaciteta puni za 3,5 sati. To je još uvijek dosta ako želite na duže putovanje, ali za svakodnevnu gradsku vožnju uz noćno punjenje je sasvim prihvatljivo.

A da je moguće električnim Smartom i na dulje putovanje uvjerili smo se i sami sudjelujući na prvom Nikola Tesla EV Rallyju kada smo u tri dana prešli više od 900 km u Smartom EV treće generacije koja je koja je koristila Teslinu tehnologija pa se baterija pomoću superchargera mogla napuniti za sat vremena. Tako smo u jednom danu iz Zadra uz sat veremena punjenja u Smiljanu i pola sata nadopune baterije na Plitvičkim jezerima (tamo su organizatori postavili privremenu punionicu) do Zagreba stigli vrlo komforno.

Štoviše, od Plitvica do centra Zagreba smo odvozili u jednom komadu i napravili 155 km (službeni domet je bio 145 km). Dakle, može se, ali uz infrastrukturu i uvjet bržeg punjenja. Jer nisu se baš svi tako proveli na spomenutom rallyju, neki su morali prenočiti u autu, dok se neki i odlustali.

Uz poticaje vrlo povoljan

Novi električni Smart FourTwo stoji 148.323 kune, dok za ForFour varijantu treba izdvojiti 154.004 kune. Cabrio ForTwo ED stoji 176.495 kuna.

Sve su glasnija govorkanja da bi uskoro trebao krenutinovi krug poticaja na kupnju električnih automobila. Podsjetimo, dosadašnja potpora države za aute na struju je bila 70.000 kuna, a takav bi poticaj Smart ED lansirao u jedan od najpoželjnijih i isplativijih gradskih automobila.

Komentara 5

KI
kinez14
09:07 10.08.2017.

Igracka za bogate kojim drzava poticajima podmazuje novcanik

AA
aabbcc
12:11 11.08.2017.

Sve je to lijepo samo kada dodje zima biti ce jeftinije u voznji grijanje auta na drva nego na tu vasu struju.

AR
Artukovic
10:26 10.08.2017.

Sve je to lijepo samo nitko jos nije napisao da se baterja mora mjenjati svakih 5-7 godina a kosta ko i cijeli auto.Vec nakon prve godine koristenja baterja se vise neda napuniti na 100% vec na 80%,pa onda svake godine 10% manje.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije