Naslovnica Auti Automobili

Dvokotača sve manje na tehničkim pregledima, prolaznost sve slabija!

Lani je na tehničkom pregledu bilo 145.546 mopeda i motocikala, a broj neispravnih vozila porastao je na čak 15.058 vozila
04. lipnja 2017. u 18:16 2 komentara 2416 prikaza
tehnički pregled
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL

Sezona vožnje na dva kotača već je odavno započela pa svakodnevno na cestama viđamo brojne motocikle, skutere, mopede... No, na cestama ih je ipak sve manje, sve su stariji, a istovremeno raste i neprolaznost na redovnim tehničkim pregledima. Taj dio svakako nas treba zabrinjavati, jer se trebamo pitati kakva to vozila prometuju na našim cestama. Iako su ova vozila – za koja treba imati AM ili neku od A kategorija – s tehničkog aspekta posložena u sedam kategorija, označenih od L1 do L7, mi smo obuhvatili one najbrojnije: L1, L3, L6 i L7.
Tijekom 2016. redovnom tehničkom pregledu pristupilo je 145.546 vozila iz prije spomenutih kategorija, a na ponovljeni pregled moralo je doći njih 15.058, odnosno 10,35%. To je vrlo poražavajući rezultat pogledamo li situaciju četiri godine prije, kada je na tehničkom pregledu bilo 148.570 vozila, a neispravnima se pokazalo njih 11.829, odnosno 7,96%.

vozačica Pregled je potreban Stariji vozači češće konzumiraju lijekove i imaju slabije reflekse

Neispravne kočnice

U najvećoj mjeri, broj neispravnih tijekom 2016. odnosi se na kategoriju mopeda. Pogledamo li upravo za ovu kategoriju koji su razlozi neprolaznosti, vidimo da se 49% odnosi na kontrolne i signalne uređaje. U gotovo 29% slučajeva razlog za “pad” na tehničkom pregledu bili su neispravni uređaji za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju. Zabrinjavajuće je da se s više od 20,5% na drugom mjestu nalaze neispravni uređaji za kočenje.

Kod motocikala su ti omjeri bitno drukčiji. Ovdje je glavni problem, s više od 47% udjela, neispravnost uređaja za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju, dok s gotovo 25% drugu poziciju drži segment osovina, kotača, pneumatika i ovjesa. Kod lakih četverocikala najviše je, čak 50% pregledanih, imalo problema sa svjetlima, a više od 28% imalo je problema s kočnicama, dok su na trećem mjestu – s udjelom od 25% – osovine, kotači, pneumatici i ovjes.

Svjetla najkritičnija

U nešto brojnijem segmentu četverocikala s gotovo 48 posto problema predvode svjetla, a drugi su s 28 posto osovine, kotači, pneumatici i ovjes. Sve to upućuje na to da je potrebno više pažnje posvetiti vozilima koja svakodnevno koristimo, ali i da je neophodno više paziti u prometu. Jer, oko nas je sve više vozila koja prometuju s brojnim nedostacima, od kojih mnogi izravno utječu na sigurnost vožnje.

nova vozila MUP-a 60 komada granična policija UKIDA SE NULTI TEHNIČKI Novi zakon o prometu: Za tri pijanstva na liječnički policija OPET U PROMETU Svaki treći poginuo je na dvokotaču, a neki još uvijek voze bez kacige ORYX Asistencija ORYX Asistencija Gotovo svako četvrto vozilo u Hrvatskoj padne na tehničkom pregledu
Roštilj
Za sve grill majstore
Želite sočne, mekane, ali i hrskave kobasice na roštilju? Evo nekoliko tajni za savršene bucke

A1 izdvaja za Vas

  • prcko.vitamincic:

    OTVORENO PISMO VLADI REPUBLIKE HRVATSKE II Poštovana Vlado Republike Hrvatske, poštovani ministre, molimo vas da razmotrite promjene zakona i omogućite vlasnicima B kategorije vožnju skutera sa 125 ccm. Poštovana Vlado Republike Hrvatske, Molimo Vas da ponovno razmotrite promjenu zakona koja ... prikaži još!a bi omogućila vozačima s dozvolom B kategorije vožnju motocikala, tricikala i skutera kategorije A1, u cilju povećanja sigurnosti prometa i smanjenja zagađenja te usklađivanja s europskom legislativom kao i povećanja prodaje dvokotača. Ukratko, win win situacija. Slična rješenja su donijeli brojne europske zemlje. Vožnja A1 vozila (motocikli do 125 ccm, do 11 kW, tricikli do 15 kW) s B kategorijom vozačke dozvoljavaju mnoge zemlje čanice Europske Unije! Komplet tekst se nalazi na web adresi: http://www.svijetskutera.com/otvoreno-pismo-vladi-republike-hrvatske-ii/2016/07/01/ Molim vas dijelite ovo dalje, ako spasimo samo jedan mladi život, već smo uspjeli. Hvala od srca!

  • Avatar whack.tack
    whack.tack:

    sto policija ne kaznjava sve one koji oanko momacki sakriju tablicu, savijajuci je ili stavljajuci pod sic. to bi trebalo iskorijeniti do kraja