Naslovnica Auti Automobili

Budućnost vožnje autom – dijeljenje, unajmljivanje i autonomna vozila

Daimler je kupio Turo, najpoznatiju svjetsku aplikaciju za dijeljenje vozila.
12. rujna 2017. u 14:46 0 komentara 1078 prikaza
Foto: Thinkstock

Već danas možete, istina samo u Zagrebu, unajmiti automobil na sat vremena, tri ili osam sati, pokupiti ga unutar određene zone i prevesti se do željenog odredišta (javnog parkinga u blizini), a sve dogovoriti i odraditi putem aplikacije Spin City.

Njemačka golo nasilje Za njemačku pristojnost i disciplinu to je donedavno bilo nezamislivo

Taj koncept zove se car sharing (dijeljenje automobila). Isto tako u Hrvatskoj možete dogovoriti da uzmete suputnike ili postanete suputnik do određenog grada u Hrvatskoj ili Europi i sve to organizirati putem aplikacije BlaBlaCar. Takva pak usluga zove se car pooling. U Europi, primjerice Njemačkoj, možete svoj automobil iznajmiti drugom vozaču ili pak unajmiti njegov. Taj oblik dijeljenja vožnje zove se peer to peer car sharing – dijeljenje automobila od osobe do osobe. A ono što su veliki igrači autoindustrije poput Tesle, Daimlera, BMW-a već ugradili u svoje strateške razvojne ciljeve jest unapređenje takvih usluga i u konačnici proizvodnja autonomnih vozila koja će sama stizati na adresu i odvoziti vas na odredište, a sve ćete naručiti i platiti putem mobilnih aplikacija.

Daimler kupio Turo

Da Daimler misli ozbiljno, pokazao je proteklog tjedna kada je kupio startup Turo, najpoznatijeg svjetskog igrača u peer to peer car sharingu. – Turo je zapravo Airbnb za automobile, ljudi međusobno dijele vozila kroz aplikaciju. I da, veliki igrači spremaju se na potpuno novi koncept mobilnosti, stoga je Daimler i kupio Turo, odnosno njegovu platformu i korisničku bazu – kaže Matija Krznar, prvi čovjek Urban Mobilityja koji pod brendom i platformom Spin City godinu dana posluje u Zagrebu u domeni car sharinga. Prema Krznarovu mišljenju, industrija mobilnosti iz temelja mijenja način na koji ćemo stizati na odredišta, automobili nam u osnovi neće biti potrebni, a ni taksi-usluge kad razvoj i regulativa stignu do točke da cestama voze autonomna vozila.

– Tehnološki razvoj već je dobrano odmaknuo, zapravo su administracija i regulativa ti koji donekle koče razvoj biznisa i njegove primjene – kazuje M. Krznar.

Rabljeni automobili PROMOCIJA PLUS: U sedam mjeseci prodaja novih automobila veća 21 posto, u srpnju 15,3 posto

Uvijek će postojati potreba da se smanji trošak automobila

Prema riječima Nicolasa Brussona, CEO-a BlaBlaCara, posjedovanje osobnog automobila neće kao koncept nestati tako brzo. U bliskoj budućnosti Brusson vidi model vlasništva koji se zasniva na konceptu kupovanja ‘automobila kao usluge’ – ljudi će i dalje željeti imati svoj automobil, a troškove goriva i održavanja automobila smanjivat će dijeleći prijevoz.

– Budućnost automobila je svijetla. Postaju povezaniji, pametniji, sigurniji, bolji za okoliš, a s vremenom bi se mogli pretvoriti u prostor u kojem radimo, zabavljamo se i korisno provodimo vrijeme. I uvijek će postojati potreba da se smanji trošak automobila i da se njihovo korištenje i prisutnost na cestama optimizira. Vjerujem u decentraliziranu i pametnu mrežu lako dostupnih automobila koje ćemo kupovati kao uslugu, a plaćanje pretplate olakšat će nam optimizirano korištenje tog automobila – smatra Brusson.  

'auspuh_nnn_zad_81111' Od 1. siječnja Sud u Stuttgartu zabranio prometovanje vozilima s dizelskim motorima burza Oslabile dionice Dionice BMW-a, VW-a i Daimlera pod pritiskom zbog moguće kazne za kartelsko udruživanje Audijev AI pilot Novi Audi A8 tehnološki je najnapredniji serijski automobil  
Mala škola financija
Edukativni projekt
Učenici, prijavite se na nagradni natječaj i osvojite 15 tisuća kuna za svoju školu

A1 izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.