Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

Bavarska limuzina razmeće se s brutalnom ergelom od 600 konja

Agregat BMW-a M5 aktivira se pritiskom na crveni gumb, kako bi se naglasile sportske namjere. Prostora u M5 ima za pet osoba i dosta prtljage
29. kolovoza 2017. u 10:10 3 komentara 598 prikaza
BMW M5
Foto: BMW

Nova, šesta generacija bavarskog ‘monstruma, modela M5, premijerno će biti izložena sredinom rujna, na međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu. No, BMW je sada pokazao prve fotografije sportskog noviteta kojeg pokreće dosad najnaprednija izvedba 4,4-litrenog V8 motora s TwinPower Turbo tehnologijom.

BMW Z4 Roadster Razvijaju ga s Toyotom: BMW predstavio koncept novog Z4

Razvija 600 KS, ali i 750 Nm okretnog momenta u rasponu od samo 1800 pa do 5600 okretaja u minuti (70 Nm više od prethodnika). Silna se snaga preko osamstupanjskog M Steptronic mjenjača prenosi na sva četiri kotača, jer M5 stiže s novim xDrive pogonom. On nudi tri opcije rada: 4WD, 4WD Sport i 2WD. Dakle, obuhvaća i mogućnost pogona samo na stražnje kotače, no to je ipak osmišljeno samo za trkaću stazu. Aktivan M diferencijal regulira raspodjelu sile između stražnjih kotača. Prednji kotači ulaze u igru kad prijenos na stražnje dosegne svoj maksimum u prianjanju. Sustav Drivelogic, pak, automatskom mjenjaču osigurava brže izmjene stupnjeva prijenosa.

BMW M5
1 / 11
BMW M5

Novi BMW M5 za sprint od mirovanja do stotke utroši samo 3,4 sekunde, što ga čini najbržim M5 modelom ikada. S paketom M Drivers Package može dohvatiti maksimalnih 315 km/h. U prodaji bi se novi M5 trebao naći u veljači iduće godine.

Ključ tako visoke razine performansi koje novi M5 nudi krije se kako u uvođenju M xDrive sustava, tako i u njegovoj prilagodljivosti. Vozač, naime, preko centralnog modula može birati između različitih modova vožnje. Karakteristike motora mogu se mijenjati od postavke ‘učinkovito’ do modova ‘sport’ i ‘sport plus’, koji podrazumijevaju brži turbo odziv.

Novi 5 izrađen je od čvrstih, ali laganih materijala. Primjerice, poklopac motora je od aluminija, a krov od plastike ojačane karbonskim vlaknima. Sve ovo upakirano je u dizajn vrhunske aerodinamike, gdje oblik slijedi funkciju. U praksi, prednji je dio dizajniran kako bi, uz maksimalnu aerodinamiku, osigurao optimalno hlađenje snažnog motora i s njim usklađenog kočionog sustava. Nova generacija M izvedbe BMW-ove ‘petice’ u Njemačkoj bi trebala stajati oko 110.000 eura.

BMW i3 Rade zajedno Fiat Chrysler i BMW udružili snage na novom projektu BMW Concept Serija 8 Novi model BMW otkrio koncept Serije 8, serijska verzija stiže 2018. Mini Tvrdi Brexit BMW priprijetio povlačenjem proizvodnje Minija iz Britanije
Dan i noć
ČAROLIJA
Najpopularnije lokacije zagrebačkog Adventa: Pogledajte kako adventska bajka izgleda danju, a kako noću