Naslovnica Auti Automobili

Bijesan zbog uspjeha Škode, VW priprema skupu osvetu

Njemačka kompanija želi smanjiti profitabilnost češkog brenda
06. listopada 2017. u 11:20 20 komentara 29431 prikaza
Škoda Vision E
Foto: Reuters/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/2

Sukob na liniji Volkswagen-Škoda zbog tržišnog uspjeha češkog proizvođača automobila nagnao je i češkog premijera na hitnu reakciju. Kako ekskluzivno doznaje Reuters pozivajući se na upućene izvore unutar VW-a, menadžment i sindikati pripremaju plan kojim će značajno smanjiti profitabilnost kompanije koja je u njihovom vlasništvu već 26 godina. U Volkswagenu ciljaju na dva elementa koji su, po njihovu mišljenju, presudni za češki uspjeh – kombiniranje provjerene njemačke tehnologije s jeftinom radnom snagom.

Volkswagen Polo Nova generacija VW Polo sada s pravom zovemo 'mali Golf'. Početna cijena 13.000 eura

Dvije fronte

Stoga će Škoda ubuduće plaćati više iznose za Volkswagenove motore, mjenjače i platformu MQB koje ugrađuje u svoje modele. Moćni Volkswagenovi sindikati koji u nadzornom odboru kompanije drže polovicu mjesta zatražili su i da se dio Škodine proizvodnje iz Češke preseli u Volkswagenove njemačke tvornice čiji kapaciteti nisu dovoljno iskorišteni. Naime, proizvodnja modela Passat i Golf opada, pa sindikati tako žele zaštititi radna mjesta. Prema procjenama Škodinih sindikalista, selidba dijela proizvodnje mogla bi ukinuti do 2000 radnih mjesta u tvornici u Mladoj Boleslavi.

Škoda Vision E
1 / 9
Volkswagen Polo

Drugu frontu predvodi šef VW brenda Herbert Diess koji namjerava zaštititi buduće modele te tvrtke od izravne konkurencije jeftinijih Škodinih automobila. Reutersovi izvori ističu kako je na nedavnom sastanku Uprave Diess pozvao na veću diferencijaciju VW-ovih i Škodinih modela i klijentele kojoj se obraćaju, posebno u električnim automobilima od koje njemačka kompanija mnogo očekuje. Da su tvrdnje izvora točne, neizravno je potvrdio i Volkswagenov glasnogovornik istaknuvši kako se razmatra buduće pozicioniranje brendova unutar grupe, ali da razgovori i dalje traju. Po svemu sudeći, njemačko-češke tenzije eskalirat će na sastanku nadzornika kompanije 17. studenoga kada je na dnevnom redu odobravanje godišnjih investicijskih planova za 2018. za sve brendove unutar grupe.

Škoda Vision E
1 / 7
Škoda Octavia Combi

Njemačka namjera da naškodi Škodi očekivano je izazvala reakcije na najvišoj političkoj razini. Nakon medijskih objava ured premijera Bohuslava Sobotke priopćio je kako je prvi čovjek vlade zatražio sastanak sa Škodinom Upravom i sindikatima radi pojašnjenja. “Vlada će tražiti jamstva da će se investicijski planovi izvršiti te da se proizvodnja neće seliti izvan zemlje”, stoji u priopćenju. O Škodinoj važnosti za Češku gotovo je nepotrebno trošiti riječi. S lanjskih 1,12 milijuna prodanih vozila kompanija je najveći tamošnji izvoznik s prihodima od 13,5 milijardi dolara.

Znanstvena studija Prljavi dizelaši zbog 'Dieselgatea' uzrok 5000 smrti godišnje u EU

Tvornica novca

Škoda je trenutačno unutar Volkswagen grupe prava tvornica novca. U posljednje tri godine operativna dobit ovog proizvođača automobila udvostručila se na lanjskih 1,2 milijarde eura, a marža je skočila na 8,7 posto. Time je Škoda postala profitabilnija od luksuznog Audija, izbivši unutar grupe na drugo mjesto, odmah iza Porschea. S druge strane, Volkswagen i dalje, globalno gledajući, prodaje više automobila od Škode, ali sporije raste u Europi. Kako mu je lani dobit pala za trećinu, marža se smanjila na samo 1,8 posto.

K tome, neosporno je da Škoda svoju profitabilnost može zahvaliti znatno nižim troškovima radne snage. Prema statističkim podacima, prosječna satnica u proizvodnom sektoru Češke iznosi 10,10 eura dok se u Njemačkoj penje na 38,70 eura. No, pitanje je da li u Volkswagenu kipte od bijesa jer automobilistički novinari sve češće Škodine modele ocjenjuju bolje na usporednim testovima od Volkswagenovih perjanica.

Iz Češke poručuju kako je najava “bratoubilačkog rata” potpuno besmislena. “Mi uglavnom privlačimo kupce izvan VW grupe i to je naša misija”, kazao je Škodin čelnik Bernhard Maier. Dio Volkswagenovih menadžera također smatra da je sukob nepotreban. “Umjesto da usmjerimo napore za bitku s Teslom, mi polažemo temelj uzaludnom internom sukobu”, izjavio je jedan menadžer koji je želio ostati anoniman.

[video: 21978 / Top 10 najjeftinijih rabljenih automobila] Volkswagen T-Roc Novi T-Roc 'Baby Tiguan' nudi šminkerski dizajn, ali i poznatu njemačku kvalitetu Glavni izvršni direktor grupacije Renault-Nissan Carlos Ghosn i direktor Mitsubishija Osamu Masuko na salonu automobila u Indoneziji Tržište automobila Tko prodaje najviše auta? Francusko-japanski savez grabi ka vrhu Škoda Octavia vRS Prava 'pila' Najsnažnija Octavia u Škodinoj povijesti ima čak 245 konja

Elipso

  • Avatar grbadeva
    grbadeva:

    koji su ovo trikovi. Pa zar škoda nije u 100%-tnom vlasništvu VW-a?

  • genex:

    to su ti njemci.možeš mu i ženu šev..i, ništa zato, ali ako mu samo malo uzmeš lovu, onda si naheb..

  • cigrovski.darko:

    Pa ove mjere prema VW, prema Škodi su za diletante, valjda Česi mogu to riješiti pametnije, povećati češkim radnicima plače do razine njemačkih i zadaća obavljena, inaće se drugo zove guljenje Čeha.