Naslovnica Auti Automobili

Bez problema i na duži put, 350 km prešli smo brzo i ugodno

Renault Zoe primarno je namijenjen gradskoj vožnji. Provjerili smo kako se ponaša na izvangradskim rutama
02. kolovoza 2019. u 06:30 2 komentara 497 prikaza
Foto: Filip Kos/PIXSELL

Bolje uzmi neki drugi auto, tko zna gdje ćeš zapeti sa strujićem - savjetovali su nas mnogi kad smo im rekli da u jednom danu moramo iz Zagreba stići na Grobnik, pa žurno otputovati u Veliko Trgovišće u Zagorje. Dakako, na ruti stanje s punionicama najblaže rečeno nije bajno i putovali smo baš jedne od udarnih subota u turističkoj sezoni kad se očekuju gužve na našim autocestama, a zbog žurbe smo državne ceste odlučili koristiti samo manjim dijelom. Mi nismo dvojili, Renault Zoe R90 s baterijom kapaciteta 41 kWh to može.

Renault ZOE ISKUSTVO S E-AUTOMOBILOM Vozimo se ugodno, brzo i besplatno, s taksistima se borimo za punjač

Punionice i na autocesti

Večer prije punili smo se na zagrebačkom Velesajmu na punionici snage 22 kW. Između dva taksista u sat i 10 minuta dopunili smo bateriju sa 64% na 99% te ujutro krenuli prema Rijeci. Na Lučkom još nije bilo gužve i na tempomatu na 100 km/h došli smo na benzinsku pumpu Ravna Gora gdje je prije dva mjeseca Tifon otvorio jednu od prve tri punionice za električna vozila na našim autocestama. Platili smo 54,90 kn za sesiju punjenja na AC punjaču (sesija punjenja na bržem DC punjaču stoji 74,90 kuna, ali naš Zoe ne podržava DC punjenje). Plaća se sesija punjenja, bez obzira punite li dvije minute ili pet sati. Mi smo se žurili, pa smo dopunili 7 kWh struje za 35 minuta i spustili se do Grobnika gdje smo stigli nakon 145,1 km puta uz ukupnu potrošnju od 20 kWh, prosječnu potrošnju od 13,8 kWh/100 km i prosječnu brzinu od 75,9 km/h. Brzog punjača na Grobniku nema, pa smo Zoe priključili na običnu kućnu utičnicu.

Renault Captur Urbani SUV Novi Captur preteča je autonomnog Renaulta

Tamo smo se nakon četiri sata punjenja s 53% napunjenosti baterije napunili na 97% (posljednih 3% punili bismo još 2:05 sati), ali imat ćemo dovoljno za brzi dolazak u Zabok. Penjemo se na Gornje Jelenje starom cestom, ali ipak ulazimo na autocestu Rijeka-Zagreb u Delnicama. Vozimo se tempom 110-120 km/h (ponekad i 135 km/h) sve do pred Karlovac kada nas gužva usporava, a na Demerju nas je dočekala kolona od 1,5 km. I iza naplatnih postaja nastavljamo zagrebačkom obilaznicom pa Zagorskom magistralom i do Velikog Trgovišća s Grobnika uz gužvu na autocesti i na naplatnim kućicama stižemo za 2 sata i 17 minuta, nakon ukupno toga dana prevaljenih 313,2 km s prosječnom potrošnjom od 15 kWh/100 km i prosječnom brzinom od 74,3 km.

Uz uključen klima-uređaj

Kako je ostao domet od 67 km, bez problema smo se vratili u Zagreb nakon ukupno toga dana prijeđenih 353,4 km s prosječnom potrošnjom od 14,5 kWh/100 km i utrošenih 51 kWh. Dakle, uz ugodnu vožnju većinom s uključenim klima-uređajem i s prosjekom od oko 80 km/h (ako oduzmemo stajanje u koloni) s jednim punjenjem baterija prešli smo 283 km. Uz štednju bi to bilo debelo iznad 300 km, pa možemo reći da je Zoe, uz primarnu namjenu gradske vožnje gdje briljira, sposoban i za dulja putovanja. Renault Zoe R90 s 92 KS i baterijom kapaciteta 41 kWh stoji 256.400 kuna, a ako ‘uhvatite’ državni poticaj od 80.000 kn to je već mnogo prihvatljivijih 176.400 kn.

Renault Zoe Treća generacija Novi električni Renault Zoe prelazi 390 km
COTRUGLI Business School
TOP MENADŽERI
Zapeli ste na poslovnom planu? Postoji škola koja će vam pomoći da iskočite iz prosjeka

A1 izdvaja za Vas