Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 186
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
UGLJIČNA NEUTRALNOST
Povratak na članak

Benzinci i dizelaši odlaze u povijest: EU budućnost vidi u električnim automobilima

Europa je u 2020. godini uvela najvišu dopuštenu granicu od 96 grama CO2 po kilometru za konstruktore automobila, no ta bi se dopuštena količina trebala smanjiti za 37,5 posto u 2030.

Komentari 69

DU
Deleted user
08:57 10.07.2021.

To i nije mudro, jel u startu sa 0 km zagađenje je veće kod proizvodnje automobila na struju. Zatim je tu iznimno bitno na koji se način proizvodi struja u EU, a ima puno elektrana na ugljen. Kaj je sa kamionima busevima avionima? Treba naći balans. Forsiranje samo struje to nije.

VL
Avatar Stari_Pjer
Stari_Pjer
08:51 10.07.2021.

dok električni automobil ne bude imao autonomiju od cca 1000 km, kao npr. moja Škoda Octavia diesel (a mogla bi i 1100 km, ako bih vozio 90 km/h po normalnoj cesti), zatim dok punjenje baterije (baterija) ne bude trajalo jednako kao tankanje običnog automobila (ili ajde..., dozvolimo da bude i koja minuta više) i na kraju, dok cijena el. automobila ne bude jednaka cijeni klasičnog automobila.... ja to kupiti neću. Naravno, ja ovo što sam naveo neću dočekati, ali zanima me kad bi se (otprilike kada) mogle postići ove perfomanse kod električnih automobila?

VL
YE
Yeah
09:12 10.07.2021.

A sto je s drugim dijelom svijeta? EU recimo nece zagadjivati, ali svi ostali kontinenti hoce, koliki je onda to znacaj za klimatske promjene na kugli zemaljskoj?

VL
PR
Prezvuršt
09:00 10.07.2021.

Budućnost vidim u kočijama i zaprežnim kolima.

VL
DU
Deleted user
08:54 10.07.2021.

Nije ekologija za sirotinju, u Kroata ce jos dugo biti 1.9 tdi

VL
MP
marinko.przolica
09:13 10.07.2021.

Velika većina nas u RH neće ni posjedovati električni automobil. Politike se kroje za zapadni BDP po stanovniku koji je tri, četiri puta veći od našeg. Na kraju krajeva cilj nije održati istu nego smanjiti mobilnost. Isto tako cilj politika nije održati koncept vlasništva bilo koje vrste-kod auta to će biti mala mobilnost te povremeni najam za rijetko korištenje...World Economic Forum već duže vrijeme vrti filmić "by 2030 you'll own nothing and be happy" i . "Great Reset". Nakon što vizija nije najbolje prihvaćena, kažu da to nije njihov cilj niti politika nego projekcija budućnosti... Tko što posjeduje posjeduje, a ostali u kmetski odnos s multinacionalkama i vladama koje njima služe. Oni koji prihvate narativ bit će "sretni", a ostali će biti zadrti desničari koji ne razumiju napredak... A sve će lijepo upakirati u klimatske politike koje budi rečeno niti ne rade. EU je uspjela smanjiti emisije co2 za 1% godišnje, dok su u isto vrijeme svjetske emisije rasle stopom od 2% godišnje. S ovom tehnologijom obnovljivih izvora klimatske politike nemaju šanse...

VL
JU
JurisicDario
09:03 10.07.2021.

Samo propaganda i biznis

VL
ZP
Zabranjen pristup
09:15 10.07.2021.

Ekologija cudna ,sagorijevanje goriva po njima vise zagadjuje od sagorijevanja ugljena koji se koristi za proizvodnju struje! Iz uticnice se ne dimi i ljudi vjeruju u sve price

VL
KR
Krud
09:56 10.07.2021.

Hoće li i brodovi, avioni isto tako na struju?

VL
PV
prcko.vitamincic
10:02 10.07.2021.

Pitanje za te stručnjake iz EU, gdje ćete naći toliku količinu silicija za sve te milijune vozila koja se koriste na baterije u EU? Drugo, ako je budućnost auto na baterije zašto onda naša RH daje poticaje na kapaljku, jednom godišnje,i to opet sve dobiju oni preko veze itd.. kako ih nije sramota? Ajde kad toliko volite ovaj planet, kada toliko volite EU, budite džekovi pa dajte poticaje svima, stalno, tijekom cijele godine, bez puno komplicirane papirologije. Dođem u autosalon i kupim Twingo na baterije za 50.000 kuna, ostatak vrijednosti sufinancira EU. Ajde, može li tako? Ne? Aha, sve jasno.

VL
ST
stefj
09:05 10.07.2021.

Opet nevladina udruga, očito je to danas najisplativije. Ak ti se ne da niš radit, osnuješ udrugu kompatibilnu s mainstreamom i osiguran si za cijeli život, a niš ne radiš, sam se dereš i osuđuješ druge. Ak se malo potrudiš, postaneš i gradonačelnik... A sad pogledajte cijene automobila, koliko rastu i koliko koštaju električni automobili, koliki standard mora biti da bi el. auti postali svakodnevnica. Osim toga, ako se koristi el. automobil, onda je odlazak na put muka isusova, ne može se samo sjesti u vozilo i otići, treba pomno isplanirati, put traje puno duže itd... Ko nekad kad sam bio mala beba, starci su imali fićeka, pa je put do mora bio cjelodnevan i prava avantura, a pripreme su trajale 2 dana...

VL
AA
aabbcc
09:30 10.07.2021.

Treba vidjeti koliko bi EU morala sagraditi novih nuklearnih elektrana za proizvodnju el. energije i gdje?, jer nije dovoljno napraviti samo auta na struju ?

VL
DU
Deleted user
09:32 10.07.2021.

Kada u ozbiljnom tekstu vidim ovo "iz nevladine udruge", odmah mi se povraća.

VL
MP
marinko.przolica
09:27 10.07.2021.

No ne treba na EU i zapadne politike previše obraćati pozornost... Imat će neki kratkoročni, no ne i dugoročni učinak... Za 10ak godina Kina će biti jedina globalna vojna i ekonomska sila, pa će oni sa svojim istočnim partnerima definirati budućnost... Niti EU niti USA neće biti kulturološki niti vojno niti gospodarski bitne... EU već sada nije... ovaj Green deal je zadnji koprcaj u pokušaju za neki novi gospodarski iskorak, no inovativnost i "centralna/državna" politika i poticaji ne idu ruku pod ruku...

VL
ST
Stari
09:51 10.07.2021.

pripremite se za gradnju masu nuklearki jer ova infrastruktura to neće izdržati. Inače smatram da je budućnost u pogonu na vodik i hibridni pogon.

VL
Avatar xnomenx
xnomenx
09:11 10.07.2021.

treba svu vlast dati propalim studentima iz zelene liste. zeleni su najsposobniji i jedino oni mogu spasiti svijet od klimatskih promjena i stvarno je steta sto ih nije prije bilo jer jedino su oni u stanju sprijeciti klimatske promjene ii da ih je bilo prije nikad nebi bilo ledenog doba i mamuti bi jos hodali zemljom i druzili bi se sa dinosaurima. najbolji primjer inteligencije su njemacki zeleni koji do kraja 2022 godine iskljucuju sve ( preostalih 7 komada) atomske centrele a struju uzimaju iz uticnice na zidu. njemacka za godinu dana zatvara zadnju atomsku centralu a struju placa najskuplje na svijetu i kupuje je od francuske koja ima 56 atomskih centrala i 3 su u izgradnji i to vecina na francusko-njemackoj granici. svu vlast dajte propalim studentima zelene inteligencije i sve ce se vratiti majci prirodi.

VL
AA
aabbcc
09:25 10.07.2021.

Treba vidjeti koliko bi EU morala sagraditi novih nuklearnih elektrana za proizvodnju el. energije i gdje?, jer nije dovoljno napraviti samo auta na struju ?

VL
Avatar Urbanihercegovac
Urbanihercegovac
09:41 10.07.2021.

upravo tako...već dugo nevidžah tako vrhunski obrađenu materiju ki analize od puhovskog

VL
BI
Biouskoli91
11:14 10.07.2021.

Mazanje ociju. Elektricni automobili imaju veliki manu - baterije. Skupe, ogranicen vijek trajanja, opasan otpad. Tu je jos uvijek i problem sporog punjena i doseg auta na baterije. No najveci problem je struja. Kako puniti milijune automobila? Nemamo ni priblizno dovoljno elektro centrala za to. 'Obnovljivi' izvori su jos u manjini i puno manje struje dajunod klasicnih elektrana. Nuklearke se izbacuju na veliko, iako su one jos najcisce (ako se ne uzme u obzir katastrofa..). A vecina centrala su jos uvijek na fosilna goriva. Dakle, i dalje palimo fosilna goriva za puniti el. vozila. A koliko samo tek treba ih izgraditi da se moze podrzati tolika potraznja za strujom... Jedini realni nacin je masovno investirati u nuklearnu fuziju, ali.... naftni lobi....

VL
ZA
zagi101
08:31 17.07.2021.

a punjač za auto košta 60 000 kuna ako hoćeš brzo napuniti bateriju jer na kućnu utičnicu punjenje traje cijelu noć

VL
« 1 2 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.