Naslovnica Auti

Automobili češće nalete na bicikl nego na motocikl

Samo u prva dva mjeseca ove godine automobili su 34 puta naletjeli na bicikl, a osam puta na motocikl ili moped
09. travnja 2015. u 12:00 4 komentara 306 prikaza
18.04.2012., Zagreb - Uredjena biciklisticka staza u Savskoj cesti kod Studenskog centra i Cibone.  Photo: Boris Scitar/VLM/PIXSELL
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL

Biciklista je lani poginulo više nego motociklista, a više ih je i ozlijeđeno. Logično, jer više ih je na cestama te su (još) ranjiviji. Prošle je godine zabilježeno 470 naleta motornog vozila na bicikl. Usporedbe radi, tijekom 2014. bilo je 174 naleta na motocikl ili moped, a u tim je nesrećama poginulo šest osoba te ih je 190 ozlijeđeno. Na biciklističkoj stazi prošle se godine dogodilo 39 nesreća, u kojima nije bilo poginulih, ali je bilo 33 ozlijeđenih. U prometnim je nesrećama ukupno sudjelovalo 1536 bicikala i ukupno je u njima poginulo 19 osoba. Još ih je 1185 ozlijeđeno.

Zakon vrijedi i za bicikliste

Samo u prva dva mjeseca ove godine - u zimskim uvjetima kad je broj biciklista u prometu gotovo zanemariv - automobili su 34 puta naletjeli na bicikl, a osam puta na motocikl ili moped. Pri tome su već tri biciklista poginula, 32 su ozlijeđena, a da sezona vožnje na dvokotačima zapravo tek počinje.

Navedene brojke dio su crne statistike MUP-a, a podsjećaju da su i vozači bicikala - vozači. Iako oni ne moraju polagati vozački ispit, poput vozača motornih vozila, Zakon o sigurnosti prometa na cestama odnosi se i na njih, jednako kao što i vozači automobila moraju biti svjesni da su sa sunčanijim danima na cestama u većem broju i vozači dvokotača, te ih moraju uvažavati. Vozači bicikala moraju se kretati biciklističkim stazama. Ako ih nema, trebaju voziti što bliže desnom rubu kolnika. Preko pješačkog prijelaza ne smiju voziti bicikl, već bi ga trebali gurati. Kod skretanja, trebaju dati znak rukom. Noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na biciklu mora biti upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani. Vozači bicikla mlađi od 16 godina moraju na glavi nositi zaštitnu kacigu. Za kršenje svake od ovih odredbi predviđena je kazna od 300 kn.

Bez alkohola na bicikl

Kaznu od 500 kn, pak, može očekivati vozač bicikla kojeg policajci zateknu na autocesti ili onaj s više od 0,5 promila alkohola u organizmu. Takvih je lani zatečeno 3908, što je 30,4 posto više nego 2013. godine.

>> Patroliraju ispred škole, a njihovom zaslugom Grad je iscrtao biciklističke staze

>> Najnoviji sustavi nesreću mogu spriječiti ili barem ublažiti

Kaciga bi vozaču automobila javila s koje strane stiže biciklist

Volvo je na sajmu tehnoloških inovacija početkom godine predstavio prvu biciklističku kacigu koja je povezana s automobilima na svijetu. Na razvoj takvog sigurnosnog sustava švedsku su tvrtku potaknule poražavajuće brojke: 50 posto od svih biciklista stradalih u Europi poginulo je u srazu s automobilom. Gotovo 50.000 biciklista svake godine pogine ili bude ozlijeđeno na američkim cestama. Partnerstvo između tvrtki Volvo Cars, POC i Ericsson trebalo bi stati na kraj sudarima automobila i bicikala. Razvili su kacigu u kojoj je senzor koji javlja sustavu automobila da prometnicom nailazi biciklist.

Dok taj sustav ne zaživi u praksi, Volvo je doradio svoj City Safety sustav te on sada - uz motorna vozila i pješake - detektira i bicikliste, jednako noću kao i danju. Ako vozač na bicikliste koji će mu presjeći put ne reagira na vrijeme, automobil sam koči, kako bi izbjegao ili ublažio nesreću..

NOVA KOLEKCIJA
Globalno popularna serija Igra prijestolja je završila, no čini se da je njezin utjecaj na modu itekako prisutan
  • kg:

    @ObrenM Da li je itko vidio vozača automobila koji daje žmigavac? Koji provjerava mrtvi kut? Automobili nerijetko sijeku put čak i policajcima na motociklima (barem u Zagrebu) tako da možete misliti koliko ih je briga za druge motocikliste a kamo ... prikaži još! li za bicikliste. To što ste vidjeli nekoliko balavaca da divljaju na biciklu ne znači da su biciklisti nepažljivi, pa što mislite tko će nastradati u okršaju automobil biciklist pa da biciklistu nije bitno paziti? Osobno sam nekoliko puta skoro pregažen vozeći se po propisima koji važe za biciliste dok sam vozeći kontra propisa po pješačkoj stazi imao samo pozitivna iskustva jer sam pazio da ne ometam pješake i ljudi su pristojni jedni prema drugima samo kada im pokažeš poštovanje što vaš komentar nimalo ne pokazuje, a nama u prometu toga kronično nedostaje.

  • ObrenM:

    Nista cudno.Dali je itko vidio biciklistu,koji se je osvrnuo pri skretanju u lijevo,a kamo li,da je rukom pokazao promjenu pravca.Kada ste vidjeli,da biciklista gura biciklu po pjesackom prijelazu ili se ne vozi po dijelu grada u kojemu je dozvoljeno samo ... prikaži još! pjesacima?Sto se tice kazna,koje bi im trebale biti naplacene od strane policije to je raritet.

  • ObrenM:

    Nista cudno.Dali je itko vidio biciklistu,koji se je osvrnuo pri skretanju u lijevo,a kamo li,da je rukom pokazao promjenu pravca.Kada ste vidjeli,da biciklista gura biciklu po pjesackom prijelazu ili se ne vozi po dijelu grada u kojemu je dozvoljeno samo ... prikaži još! pjesacima?Sto se tice kazna,koje bi im trebale biti naplacene od strane policije to je raritet.