Četvrtak u 11 sati, a paviljoni Zagreb Auto Showa puni kao šipak. Za sjedanje za volan najatraktivnijih noviteta - poput Peugeota 508, VW Touarega ili Mercedes A-klase - čekalo se u dugom redu, a hostese su bez obzira na dva cjelodnevna boravka na salonu još uvijek nasmiješene i spremne informirati posjetitelje.
Što rade svi ovi ljudi, kad su ujutro na salonu, nameće se logično pitanje. A prava eksplozija posjetitelja tek je slijedila u petak popodne i za vikend, kad se Auto Show pretvorio u košnicu. Ukupno su u šest dana zabilježena 142.822 posjetitelja. Hrvati vole automobile, barem gledati ih i maštati, jer još uvijek, unatoč rastu prodaje od 27% koju vuku tvrtke i rent-a-car kuće, građani kao privatni kupci ne čine ni 30 posto tržišta. Dok građani ne počnu značajnije kupovati nove aute umjesto polovnjaka iz Njemačke, nema pravog oporavka tržišta. A atmosfera sa Zagreb Auto Showa nekako to najavljuje, nadamo se.
Na Velesajmu se imalo što vidjeti. Osim glavnih premijera i skupocjenih i premium automobila Mercedesa, Audija, Volva, BMW-a, Porschea, Lexusa i Infinitija te ekskluziva Bentleya i Lamborghinija, velik su interes probudili automobili najzanimljiviji za kupnju građana, poput modela Suzukija, Opela, Forda, Hyundaija, Renaulta, Nissana, Toyote, Peugeota i Citroena, Subarua, Mitsubishija... Iako je ovaj salon više izložbeni nego prodajni, sigurno su mnogi građani, vidjevši na jednom mjestu ukupnu ponudu, mogli suziti vlastiti izbor.
Dakako, neki su od ekskluzivnijih izloženih modela - koje se inače mora čekati i više od godinu dana - odmah prodani. Primjerice, četiri Porschea prodana su već uoči otvorenja salona za više od 6 milijuna kuna, baš kao i BMW Serije 7 za oko 2 milijuna kuna, Audi SQ7 vrijedan 1,33 milijuna kuna, kao i neki modeli Mercedesa. I motociklistički je dio bio vrlo atraktivan, a bogat paviljon prateće industrije u koji posjetitelji i poslovni partneri više dolaze namjenski mjesto je gdje su se sklapali poslovi.
– Bitni su nam stranci jer u Hrvatskoj već sve znamo. Zainteresiranih ima iz BiH, Slovenije i Srbije – rekla nam je direktorica prodaje Pro Mimata, tvrtke koja se bavi šivanjem sjedala i autotepiha.
Touareg okrunjen kao Super Star
Volkswagen Touareg ponio je titulu Super Star ovogodišnjeg Zagreb Auto Showa. Kategorija je to koja naglašava najatraktivniji izložak, automobil koji privlači najveću pažnju.
Touareg je pod povećalom - osim što se treća generacija njemačkog SUV-a dugo čekala, a kad je napokon predstavljen pokazao je i čitavu paletu naprednih sustava - jer je tek prije tri tjedna u Pekingu premijerno otkriven svjetskoj javnosti. Svakako je bio izazov u tako kratkom roku od premijere ovakav novitet dovesti u Zagreb.
Najatraktivniji sportski model na salonu, Sport Star, ove je godine Renault Megane R.S., a titulu Techno Star automobila, dakle vozila koje tehnologijom podiže ljestvicu svima ostalima, ponio je novi Mercedes A-klase. Best buy Star Zagreb Auto Showa 2018. nova je Hyundai Kona. Eco Star je Nissan Leaf.
U kategoriji Moto Star najuvjerljiviji je Ducati Panigale V4S. Titulu Truck Star ponio je Iveco Stralis X- Way, a Bus Star ove je godine Man Lion’s City.
U žiriju koji je probrao najbolje od najboljih modela izloženih na Zagreb Auto Showu bilo je šest članova: Matko Jović (glavni urednik magazina Kamion&Bus i član međunarodnog žirija u izboru International van of the year), Ozren Adamović (glavni urednik magazina Auto i točka te predstavnik Hrvatske u međunarodnom Auto best žiriju), Zlatko Horvat (urednik, predstavnik magazina Auto klub i Jutarnjeg lista), Sandra Mikulčić (urednica, predstavnica Večernjeg lista, 24 sata i magazina Auto style i Auto start), Kristijan Tićak (glavni urednik u Motor presse, predstavnik magazina Auto motor i sport, Moto revija i Last auto omnibus) i Majda Lojo Pavlović (urednica, predstavnica RTV emisija Auto servis, Media servisa i Z 1 televizije). (Sandra Mikulčić)