NAPOKON

Novi ZET-ov tramvaj pušten je u promet: Evo na kojoj će liniji voziti

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Novi zagrebački tramvaji imat će USB utičnice i baterije za autonomnu vožnju, u promet ga puštaju ovaj mjesec
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Novi zagrebački tramvaji imat će USB utičnice i baterije za autonomnu vožnju, u promet ga puštaju ovaj mjesec
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Novi zagrebački tramvaji imat će USB utičnice i baterije za autonomnu vožnju, u promet ga puštaju ovaj mjesec
10.03.2025.
u 10:58
Ovo je prva obnova tramvajskog voznog parka nakon 15 godina. Novi tramvaji će od sada kontinuirano pristizati i biti puštani u promet.
Pogledaj originalni članak

Gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević i zamjenici gradonačelnika Danijela Dolenec i Luka Korlaet prisustvovat će puštanju u redovni promet prvog od 80 planiranih novih niskopodnih tramvaja ZET-a, što je prva obnova tramvajskog voznog parka nakon 15 godina. Novi tramvaji će od sada kontinuirano pristizati i biti puštani u promet.

Sredstva za nabavu prvih 20 tramvaja osigurana su iz EU fondova putem Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, posredstvom Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Središnje agencije za financiranje i ugovaranje. Kako smo ranije pisali, novi tramvaji opremljeni su USB utičnicama, tiši su od drugih, a dopuste li to prilike, mogu "potegnuti" do 70 kilometara na sat. Danas će prometovati na liniji 1 Borongaj – Zapadni kolodvor. 

Uvodnu riječ imao je direktor ZET-a Marko Bogdanović. "Veliki je ovo dan za ZET. U 90-godišnjoj povijesti bilo je puno ovakvih događaja, ali ovaj danas je poseban. Iznimno sam ponosan što ćemo danas biti svjedoci još jednog važnog događaja, uključivanja novog niskopodnog tramvaja u promet nakon punih 15 godina. Hvala prisutnima iz nadležnog ministarstva koji su prepoznali važnost novih tramvaja za ZET, posebna zahvala gradonačelniku i suradnicima kojima je javni prijevoz bio jedan od prioriteta. Hvala i predstavnicima Končara koji su zapravo s nama pokazali da hrvatska industrija može proizvesti ovakvo vozilo i parirati europskim proizvođačima", rekao je Bogdanović. Riječ je tek o prvom od 40 koji stižu, dodao je Bogdanović. 

Predsjednik Uprave Končara također je iskazao zadovoljstvo ovim trenutkom. "Ovo je tramvaj koji se proizvodi za ZET, to je naš tramvaj. Ovo je najsloženiji proizvod ne samo Končara nego i hrvatske industrije u ovom trenutku", rekao je Josip Ninić. Tomašević je također zahvalio svima na suradnji. "Jako sam zadovoljan i sretan, prije svega želim napomenuti još jednom da je ovo kraći tramvaj, prvi od 40 kraćih tramvaja, jako sam sretan jer nema puno europskih gradova u kojima se proizvodi tramvaj za grad u kojem se se koristiti. Ponositi se time može još samo nekoliko gradova. Zahvalan sam i na tome što su tramvaji isporučeni prije roka. I na tome zahvaljujem Končaru. Tramvaj je prošao uspješno sva testiranja. Krenut ćemo prema Trgu bana Jelačića i tamo će se dalje voziti prema svojoj trasi. Još malo o tramvaju: Dug je nešto manje od 21 metar, kapaciteta 115 putnika, opremljen je videonadzorom, eksploatacijski vijek mu je oko 35 godina, troši puno manje električne energije, ima i određenu autonomiju da može voziti još neko vrijeme ako dođe do pada u naponu", rekao je Tomašević. 

Ni jedan tramvaj neće se još povlačiti iz prometa, već će se to učiniti tek kad počnu pristizatii ostali niskopodni tramvaji u većem broju. "Nadam se da će se građani dobro osjećati u novim tramvajima. Podsjetit ću da radimo i na tramvajskoj infrastrukturi, širi se tramvajska mreža u Sarajevskoj i Heinzelovoj. Od travnja će mlađi od 18 godina također imati besplatan javni prijevoz. Želimo da ZET u sljedećih 10 godina prijeđe potpuno na struju. To je naša vizija", dodao je Tomašević. 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 19

AS
Asdg
12:08 10.03.2025.

Sredstva za nabavu prvih 20 tramvaja osigurana su iz EU fondova putem Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, posredstvom Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Središnje agencije za financiranje i ugovaranje Hvala EU

MP
marinko.przolica
12:28 10.03.2025.

Vlada odnosno nadležna ministarstva su kreirali investicje u ovom slučaju C1.4. R4-I2 u NPOO-u u 2020toj godini i za njih s Komisijom ispregovarali pribavljanje sredstava, dijelom grantovi dijelom krediti. Kad su novci odobreni FZOEU je kao provedbeno tijelo raspisao natječaj na koji se javio ZET. Ugovor je potpisao ZET s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture. Nema ti niti ove uprave ZET-a niti ove vlasti niti u tragovima...

DP
Dpejakovic2
12:04 10.03.2025.

Bilo bi dobro da se i postojeći tramvaji Končara (TMK 2200) moderniziraju (obnove) s obzirom da im je sad 15. godina eksploatacije.