Tvrtkama samo 40 milijuna kuna, a za besplatan prijevoz 780 milijuna kuna

Umjesto da pomogne poduzetnicima, grad osniva fond za siromašne

Foto: Željko Hladika/Večernji list
Umjesto da pomogne poduzetnicima, grad osniva fond za siromašne
13.01.2010.
u 16:28
Određuju se kriteriji po kojima će nezaposleni dobiti naknadu, a ne radi se na smišljanju mjera kojima bi se spasile tvrtke i obrti. Za nezaposlene je za sada predviđeno dva milijuna kuna.
Pogledaj originalni članak

Sudeći prema poticajnim mjerama koje Grad daje pojedinim kategorijama građana i poduzetnicima, političkim programom, umjesto jačanja gospodarstva, predviđeno je širenje socijale. Nedavno je završen natječaj za subvencije poduzetnicima za koje je predviđeno samo dvadeset milijuna kuna.

– Javilo se 512 poduzetnika, a 420 ispunjava uvjete – kazao je Ladislav Prežigalo, pročelnik Ureda za gospodarstvo. U proračunu je još oko 23 milijuna kuna predviđeno za poticanje razvoja malog i srednjeg poduzetništva. Istovremeno, samo za subvencioniranje besplatnoga javnog prijevoza, na koji pravo ima više od 600 tisuća građana, isti ured daje 780 milijuna kuna. Računajući na to da financijska kriza gasi tvrtke, gradonačelnik je umjesto da prebaci novac s, primjerice, besplatnog prijevoza na stavku pomoći tvrtkama (jer većina tvrtki svojim zaposlenicima plaća prijevoz), odlučio osnovati “fond za siromašne”. Inicijalna sredstva za taj fond su dva milijuna kuna, a pomoć iz njega dobivat će građani koji su ostali bez posla, a na burzi rada su izgubili pravo na naknadu.

– Trenutačno određujemo kriterije po kojima će ljudi dobivati pomoć. Moramo sve precizno odrediti i surađujemo s udrugom za nezaposlene i Zavodom za zapošljavanje – kazala je Višnja Fortuna, pročelnica Ureda za socijalu. Ekonomist Dragan Kovačević, sadašnji predsjednik HNS-a, smatra da sadašnja politika ide u krivom smjeru te da bi se trebale odrediti operativne mjere koje bi poduzetnicima osigurale opstanak na tržištu, a time i zadržavanje radnih mjesta.
– Unatrag šest do sedam godina najmanje se brige vodilo o poticanju i razvoju gospodarstva, a bez toga ne može biti ni socijalnih programa. Novac mora od nekud dolaziti u proračun. Ne postoji model razvoja gospodarstva bez kojeg se ne mogu određivati ni parcijalne mjere. Grad u deset godina nije napravio ni jednu poslovnu zonu – kaže Kovačević. Savjetuje da se poduzetnicima položaj olakša manjim porezima i ostalim davanjima ili da im se da mogućnost da dio davanja plate sada, a dio kad se financijski oporave.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

BU
bubaclex
16:42 13.01.2010.

dobro, zar je Zagreb jedini grad u RH da se njegovo ime u cijelom članku može izostaviti i nazivati ga se samo - gradom?!

DO
doktorica
19:02 13.01.2010.

Da je gospBandić manje \"posuđivao\" iz gradske blagajne sada bi bilo više novca za poticaje.

VI
Vito
09:08 14.01.2010.

Razmislite malo - kome je upoće stalo da Hrvatrska bude bogata prilikom ulaska u EU? Otvaranje novih radnih, proizvodnih, mjesta je neumjesno tražiti od fašistički orijentirane vlade. Tko pametan misli da gradnja uvoznih prostora može kohabirati s proizvodnjom domaćih proizvoda? Fašisti su dotjerali izvoz novca iz Hrvatske do savršenstva, a vi se plaćete da to nije dobro. Javlja se čak i Ekonomist Dragan Kovačević, koji je bio osnivač zagrebačkog \"holdinga\". dajte pogledajte što znači fašizam u rječniku stranih riječi iz 1972. godine pa će vam biti jasno tko vlada gradom i kakvu politiku provodi. Ovo bi bilo smiješno, da nije žalosno. Citat:...besplatnoga javnog prijevoza, na koji pravo ima više od 600 tisuća građana... kraj citata. Ne samo da je Autor: Velinka Knežević/VLM još uvijek nepismena (600 tisuća), nego ne barata točnim podacima, ili joj ih ne žele dati. Službeni podaci popisa stanovništva Hrvatske od 2001. godine - u Zagrebu živi 691.724 stanovnika. Znači li to da u Zagrebu mora prijevoz plaćati samo oko 91.724 stanovnika?