Traži se partner

Novi zagrebački megaprojekt od milijardu eura: Velesajam s koncertnom dvoranom i hotelima

Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Zagrebački velesajam
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL
Zagrebački velesajam
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Zagrebački velesajam
27.12.2018.
u 17:53
Megaprojekt rekonstrukcije velikog prostora prebacuje se iz godine u godinu, dosad se gotovo ništa od planiranog nije realiziralo, no sada gradonačelnik Milan Bandić pregovara s investitorima
Pogledaj originalni članak

Kad su u jesen 1955. dovedeni na kukuruzište na južnoj obali Save, strani ambasadori nisu vjerovali da će za godinu dana ondje niknuti novi velesajam. Godinama se bilo raspravljalo o tome da stari objekti na Savskoj cesti ne odgovaraju potrebama pa, kada se doznalo da se u jednom velikom gradu planira sagraditi prostor za međunarodne sajmove, tadašnji gradonačelnik Većeslav Holjevac reagirao je promptno. Ponudio je brojnim državama, uključivši SAD, Kinu, Austriju, Češku i tadašnji Sovjetski Savez, da paviljone grade o svojem trošku, a u financiranje se uključila i Gradska štedionica. Da bi veliki velesajam niknuo u Zagrebu, a ne u Beogradu kao glavnom gradu tadašnje države, Veco Holjevac lobirao je čak i kod Josipa Broza Tita.

Gradski strateški projekt

A kad je gradnja konačno otpočela, veliko je gradilište obilazio svaki dan da bi pomogao u rješavanju i najmanjeg problema te da bi graditelje ohrabrio da do rujna 1956. mogu podići pravi mali grad na prostoru od 56 hektara. Zagrebački velesajam u prvim je desetljećima od otvaranja opravdao sva očekivanja. U vrijeme dok su se u Novom Zagrebu održavali veliki sajmovi, u cijelom gradu nije se mogla pronaći slobodna soba. No s vremenom je takav način sajmovanja postao zastarjeli koncept, a kultni je Velesajam tako izgubio svoju primarnu funkciju. Još od početka 2000. traži se način da veliko zdanje ne bude nužno hladni pogon i gubitak za Grad Zagreb, unatoč nekim sajmovima koji se još uvijek tamo održavaju. Dio paviljona u međuvremenu je iznajmljen, a Velesajam postaje gradski strateški projekt čija se realizacija ne ostvaruje iz godine u godinu.

Pogledajte i galeriju: Gradonačelnik Bandić na štakama obišao tunel Grič i Advent na Strossu:

Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Zagreb: Gradonačelnik Bandić na štakama obišao tunel Grič i Advent na Strossu
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Zagreb: Gradonačelnik Bandić na štakama obišao tunel Grič i Advent na Strossu
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Zagreb: Gradonačelnik Bandić na štakama obišao tunel Grič i Advent na Strossu
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Zagreb: Gradonačelnik Bandić na štakama obišao tunel Grič i Advent na Strossu
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Zagreb: Gradonačelnik Bandić na štakama obišao tunel Grič i Advent na Strossu
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Zagreb: Gradonačelnik Bandić na štakama obišao tunel Grič i Advent na Strossu
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Zagreb: Gradonačelnik Bandić na štakama obišao tunel Grič i Advent na Strossu
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Zagreb: Gradonačelnik Bandić na štakama obišao tunel Grič i Advent na Strossu
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Zagreb: Gradonačelnik Bandić na štakama obišao tunel Grič i Advent na Strossu

Kako bi se Velesajam redizajnirao, razmišljalo se i o prijavi projekta za fondove EU, a sada gradonačelnik Milan Bandić za ovaj megaprojekt od milijardu eura traži stranog partnera. Kako bi Velesajam trebao izgledati u budućnosti, jasno je pokazano u studiji Gradskog ureda za strategijsko planiranje i Arhitektonskog fakulteta. Jedan manji dio prostora i dalje bi se koristio za organiziranje sajmova, ali bio bi razvijeniji i s boljom infrastrukturom, a smjestio bi se tamo i novi kongresni centar.

Je li se već pregovaralo?

Drugi će dio transformirati u “inovativni centar” Novog Zagreba s trgovinama, kafićima, zabavnim i kulturnim sadržajem, koncertnim dvoranama, hotelima i studentskim smještajem, parkovima te gospodarskim objektima poput tehnološkog parka. Bio bi otvoren za građane, a za prijevoz po kompleksu koristila bi se električna vozila. Cijeli bi se prostor povezao s hipodromom i Bundekom te bi se tako stvorio novi “zagrebački centralni park”. Je li se već pregovaralo s potencijalnim investitorom te dokud se stiglo u pregovorima, iz Grada još ne otkrivaju. 

Pogledajte i video: Prometni prekršaji u Zagrebu

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 33

DU
Deleted user
18:10 27.12.2018.

... sada Milan Bandić pregovara....itd..itd .... moš mislit. kad on preuzme stvari u svoje ruke.... ..... hahaha

ST
Startrack
18:36 27.12.2018.

Sajam u vremenima interneta? Mogu li proizvodjaci jednostavno stavit sta god proizvode na internet negdje?

OT
Otto11
18:05 27.12.2018.

Obećanja ludom radovanje, evo ovako iz rukava bez razmišljanja cu se sjetiti još 20 obećanja: dovršenje sveuč. bolnice, Plavi vulkan (nac stadion), dovršetak Maksimira, Jarunski most - prometni i biciklistički, sjeverna obilaznica, proširenje savske, spajanje prugom zvonimirove i kvatrića, metro, opera, spalionica..... lažov ništa, niti jedan kapitalni projekt nije napravio da bi se popravila kvaliteta života... zna stavljat lampice i bacat pare na proširenje parkinga....