Pobuna dala rezultat

Do kraja studenoga gradskim ulicama vozit će još 173 taksista

Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Zagrebacki taksisti Krunoslav Krznaric i Marko Ribic
13.11.2015., Zagreb - Zastupnik u Zagrebackoj gradskoj skupstini Mario Zupan u rodnom naselju Vukomerec. Photo: Luka Stanzl/PIXSELL
15.09.2016.
u 13:14
Taksi u Zagrebu voze 962 obrtnika koji imaju 1043 dozvole (od toga 32 obrtnika imaju više od jedne) i 30 trgovačkih društava koji imaju 252 dozvole
Pogledaj originalni članak

Do kraja godine na gradskim prometnicama naći će se još 173 taksi-vozila u kojima će svakodnevno vozeći plaću zarađivati još najmanje toliko vozača. Očekuje se da će takvu odluku sljedeći tjedan na sjednici Gradske skupštine podržati svi zastupnici koji su od gradonačelnika Milana Bandića još u srpnju tražili da promijeni postojeću odluku kojom je stavljen moratorij na izdavanje dozvola sve do srpnja 2017. godine.

‘Već nas je previše’

Cijelu priču pokrenulo je 10-ak taksista koji rade unajmljujući jednu od 1295 postojećih dozvola od drugih taksista ili voze za njih kao zaposlenici ili na postotak.

– Želimo imati svoje dozvole i raditi za sebe, a ne da dozvole, za koje taksisti koji ih imaju svakih pet godina izdvajaju po 2500 kuna, nama iznajmljuju za 8000 kuna mjesečno – kazao je vozač Krunoslav Krznarić. Dodao je da su zahvalni i gradonačelniku i svim zastupnicima koji su ih gotovo jednoglasno podržali, a njegov kolega Marko Ribić istaknuo je da gotovo i ne mogu vjerovati da se odluka mijenja i da će imati priliku raditi za sebe. Dozvoli se nada i Aleksandar Bogdanović.

– Bio sam u najmu dozvole, no to se više nije isplatilo. Sada vozim za plaću i postotak kod jednog taksista, nemam pritužbi, no sasvim bi druga priča bila da radim za sebe – rekao je Bogdanović.

Ovakvoj odluci protive se u Udruženju Radio taxija, odakle su poručili da taksista ima previše i da se na dolazak vozila čeka oko 2 minute.

Jedna dozvola, više vozača

– Izdavanje još 173 dozvole sigurno će dovesti do potpunog kolapsa, zatvaranja obrta i tvrtki koje se bave prijevozom i nastanka dugovanja – rekao je Jozo Kovačević, čelnik Udruženja. Dodao je da se dozvole mogu podijeliti ako se vrati staro stanje da na jedno vozilo ide jedan vozač, a ne da se na svakom vozilu zapošljava njih nekoliko.

Iz Grada su takav prijedlog odbacili s obrazloženjem da je tako bilo do 2010. i liberalizacije tržišta te da će se i dalje jedna dozvola izdavati za jedno autotaksi vozilo bez obzira na to koliko prijevoznik zapošljava vozača.

Budući da Grad na svakih 540 stanovnika daje po jednu dozvolu, taksi u Zagrebu voze 962 obrtnika koji imaju 1043 dozvole (od toga 32 obrtnika imaju više od jedne) i 30 trgovačkih društava koji imaju 252 dozvole (najbrojniji su Cammeo i Ekotaxi).

HDZ-ov zastupnik Mario Župan rekao je da će promijeniti dio odluke te se taksistima koji imaju dugovanja prema gradu i državi dozvole više neće produljivati.

– Do kraja studenog treba dati dozvole da ljudi koji voze, a nisu prijavljeni, počnu raditi normalno – kazao je Župan.

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pažnje?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar maxist
maxist
20:33 16.09.2016.

Kao i sa tzv "prometnim rješenjim" ala premijer bandić , tako ide i sa taxi dozvolama - osigurava prednost onima koji nisu uspjeli pješke upoznati niti jednu gradsku četvrt tj kvart , ali su zato jako snalažljivi........dozlaboga spretni

DU
Deleted user
16:54 17.09.2016.

Izbori 2017,