Big brother

Nadzor kamerama: U manje od dva mjeseca ispisali su 2500 kazni

Foto: arhiva VL
kamere
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
mate kraljević
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
nadzorne kamere
10.02.2012.
u 08:00
Redari promatraju pročelja obližnjih zgrada kako bi snimili grafitere, a baza podataka u kojoj su pohranjene sve snimke na usluzi je i Policijskoj upravi u Zagrebu.
Pogledaj originalni članak

U nepuna dva mjeseca rada, preko nadzornog centra u Jagićevoj ulici, prometnim “grešnicima” u Šubićevoj i Martićevoj ulici poslano je oko 2500 kazni za ugrožavanje prometa, nepoštovanje prometnog znaka... Kako bi se uvjerili da se ne špijunira građane, nego nadzire isključivo promet, tko je bio u smjeni koja je postigla interni rekord od čak 100 kazni u samo 13 sati rada i koji su najčešći prekršitelji koje evidentiraju nadzorne kamere, proveli smo dan s prometnim redarima u njihovoj bazi.

A nakon samo nekoliko minuta prvi je prekršitelj ušao u fokus redara. Naime, zbog parkiranja u zoni gdje je u potpunosti zabanjeno zaustavljanje, Nino Škrlec je svojoj prvoj mušteriji u samo nekoliko trenutaka “izbio” 500 kuna iz džepa.

Krive su kladionice

– Žao mi je kada nekome moram napisati kaznu, ali moram. Kazne za ugrožavanje prometa, što svaki dan vidimo poslijepodne kada krenu ljudi u kladionice na Kvatriću i parkiraju nasred ceste, jednostavno moramo pisati. Ipak, ljudi su počeli paziti, nakon jedne kazne rijetki ponove prekršaj, ali ima i onih koji su skupili 150 ili 170 kazni! – kazao je Škrlec dok na ekranima već zumira sljedećeg.

Prometno redarstvo sastoji se od ukupno 25 redara koji po principu rotacije dolaze za “ubojiti” džojstik kojim usmjeravaju pokretne kamere na mjesto događaja.

U bazi prometnog redarstva ističu da nikada nisu promatrali građane te da ne zaviruju u obližnje domove i da je to ionako nemoguće.

Prosječno prometni redari ispišu između 15 i 20 kazni za jedne smjene. Prva počinje u 8, a druga završava s poslom u 21 sat.

– Dosta sam već radio u centru i ovo mi je puno bolje nego rad na terenu. Ovdje si na toplom, suhom, i nemaš problema s ljudima. Mislim da je ovo budućnost za najvažnije lokacije u gradu jer se ovako najlakše ljude navikne na red – kazao je redar Krešimir Jantoljak.

Veliki brat, odnosno šef odjela prometnog redarstva Mate Kraljević, za ožujak najavljuje širenje mreže kamera po cijelom Zagrebu, a kao što je već poznato, u metropoli bi se do ljeta trebalo postaviti 225 kamera na 75 lokacija.

– Nama nikada nije bio cilj zarada, a o špijuniranju ljudi na ulici ili u njihovim domovima nema govora. Uvodimo reda, pa zašto gradimo garaže kada se ljudi i dalje zaustavljaju nasred ceste – kazao je Kraljević.

Čekaju pet minuta

Ipak, dodaje da ne kažnjavaju svaki prekršaj. Čekaju najmanje pet minuta prije nego što prijave prekršaj, a ako je u pitanju Hitna pomoć, vozilo staračkog doma, ponekad i zažmire...

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 58

OB
-obrisani-
08:20 10.02.2012.

\"budućnost \" je tu fahrenheit 451 koliko je čovjek bio vidovit,pogledajte taj film koji je sad realiziran u Zagrebu,mogu mislit kak je amerikancima što je slijedeće...?? ČIP pri rođenju ?

DU
Deleted user
08:10 10.02.2012.

– Nama nikada nije bio cilj zarada, a o špijuniranju ljudi na ulici ili u njihovim domovima nema govora. Uvodimo reda, pa zašto gradimo garaže kada se ljudi i dalje zaustavljaju nasred ceste – kazao je Kraljević. Shvatio sam, vama je cilj da garaža zaradi,a ove kazne su šlag na tortu. Sad znate,imate 5 minuta prije nego vas kazne jer niste platili garažu.

OB
-obrisani-
08:22 10.02.2012.

Zar u Zagebu postji neki kulturan savjestan vozač ?? vozačica?? Skokom iz opanka u cipelu se ne postaje građanin ni vozač Čobanski gen je sveprisutan